sportarn skrev:Ytterligare ett tecken på hur oallmänbildade ni är i östra sverige. Håll er till fakta när ni pratar så kanske ni blir bättre uppskattade även här.
honkiie skrev:ja själv bor jag i norrland och jag har inte sett en skoterpolis någonsin, jag känner ingen som sett en skoterpolis och ajg känner ingen som känner någon som sett en skoterpolis
Är man oskuld om man kört k*ken i en termos med makaroner ?Tjet skrev:Räknas det som att man har B-behörighet ifall man tagit 2 körlektioner?
Jadu. Jag har blitt stoppad en förbannat massa gånger. Å andra sidan bor jag i Umeå och där cirkulerar en hel del polis på skoter. I allafall där jag kört.Biturbo skrev:Jag har blivit stoppad... Flera gånger dessutom..
tjockisbulle skrev:FAN VA KUL
Blev själv skoterfrälst i helgen då svärfar köpte en switchback 800.
Hej vad det gick.
Biturbo skrev:Mmm.. Det är roligt som f_n
Mr_White skrev:Är det en RX1 du har på bilden?
tjockisbulle skrev:FAN VA KUL
I gämförelse med?Tjet skrev:Inget krutpaket, men det räckte gott och väl.
Mech skrev:I gämförelse med?
Ge dig.
Då finns inget krav på förarbevis.WaZZe skrev:Hmm, om man tog lätt mc kort 1998 då? vad gäller då?
juha01 skrev:Hörde en siffra, men den har jag glömt.. Var nåt om hur många som är alkoholpåverkade vid skoterolyckor. Har för mig att det var 9 av 10, men det som jag minns var att snittpromillen på alla dessa var 1,7 promille!!! HUA!!
Håll dig nykter och tänk på att självrisken på en hyrskoter är 8000:- så går det nog bra...
(Källa: Vägverket. Kan kolla upp det där nogrannare om antalet.)
Biturbo skrev:Nja.. Det låter som om det var i högsta laget. Av de olyckor jag haft (ca: 15) på mina skotrar så var endast en av dem påverkad av alkohol.
Sen sätter varje uthyrare sin egen självrisk så det är inte alltid 8000.
/Pierre
Biturbo skrev:Stämmer fint! Det är en Mountain..
Mr_White skrev:Nice, här har du 2 Från förra vintern när vi va och härjade i fjällen...
Biturbo skrev:Nämen ser man på!
Så du har varit i Vemdalen och åkt skoter du... Det var väl trevligt!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|