Köra snowboard o knega nånstans .. var?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tja ja äventyrar litt i Oslo nu men tror de blir rätt dött här på vintern så ja funderar på o dra vidare o köra snowboard i vinter.. Jobba lite nånstans och bara glida bräda, partaja .. Förslag på var?
Finns de några riktigt feta anläggningar i Norge med bra puls? Fjällen känns lite tamt, österrike känns så jääävla tråkigt. Italien? Nåt engelskttalande land vore skoj, men Usa/canada är kanske för dyr resa.. :)
Anton

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
canada va visst inte så dyrt, inte flyg iaf.. Var är fetast snowboard o party där??? :)

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
USA iofs, men Colorado lär ju vara rätt okej på vintern. Hoppas man får semesterdagar över nåt år så man kan ta sig lite vintersemester... :)

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
Gsxr 750
USA iofs, men Colorado lär ju vara rätt okej på vintern. Hoppas man får semesterdagar över nåt år så man kan ta sig lite vintersemester... :)

Fernie i Canada har jag hört är riktigt bra. Har en kompis som säsongat där flera gånger....

Lycka till!!!:yoparty

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
SKa kolla lite på hemsedal.. Aningen skeptisk till kanada iom att jag bara är 20

Men jag tycker det vore kul med ett engelsktalande land, dessutom nyttigt och en bra merit... Va finns de mer för länder hmm

Last edited:

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Tja ja äventyrar litt i Oslo nu men tror de blir rätt dött här på vintern så ja funderar på o dra vidare o köra snowboard i vinter.. Jobba lite nånstans och bara glida bräda, partaja .. Förslag på var?
Finns de några riktigt feta anläggningar i Norge med bra puls? Fjällen känns lite tamt, österrike känns så jääävla tråkigt. Italien? Nåt engelskttalande land vore skoj, men Usa/canada är kanske för dyr resa.. :)
Anton

Ska du ha bra funpark osv så rekomenderar jag trysil... har dock aldrig varit där o testat nattlivet än...

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
SKa kolla lite på hemsedal.. Aningen skeptisk till kanada iom att jag bara är 20

Men jag tycker det vore kul med ett engelsktalande land, dessutom nyttigt och en bra merit... Va finns de mer för länder hmm

Kanada är bra, rekomenderar Whistler.
www.whistlerblackcomb.com

Jobba är svårt om du inte får tag på arbetstillstånd.
20 år är inget problem, det är 19 år för att dricka i Canada!

:)

///P

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kanada är bra, rekomenderar Whistler.
www.whistlerblackcomb.com

Jobba är svårt om du inte får tag på arbetstillstånd.
20 år är inget problem, det är 19 år för att dricka i Canada!

:)

///P

Jaså de är 19 där, schysst.. Lite trist när man träffar folk, så ska man vidare ut på puben och ite kommer in

Mmm jag har hört om arbetstillstånd, jag ska ansöka på direkten så ställer man kanske den dörren öppen! Tack!!

trysil ligger iofs i norge ;)

Men ska du ut mer i världen så kan du kolla närmare på Zermatt, verbier, Chaminox (alperna) kanada ska Banff, fernie, whistler vara grymt bra.

kolla in på www.freeride.nu så hittar du många bra tips.

Hehehe ok tabbe där

Thx ska kika på dessa ställena!

Last edited:

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
hmm man måste fixa jobb innan man fixar arbetstillstånd.. lite knepigt

Nopp, det du ska söka är "working holliday visa" har för mig att det är Arbetsförmedlingen utland som håller i dom hela 100St som delas ut till sverige per år.
då kan du söka jobb när du väl kommit dit.

de kan sökas from 1 Jan varje år och gäller sedan ett år efter inresa.
så för den kommande vintern är det försent.

men glid över och bara åk o softa 2-3 månader nu i vinter och se till att söka 1 jan så e du redo och dra dit nästa höst.

Annars så är det Europa någonstans som gäller om du vill kunna jobba samtidigt.

///P

MikkE

Guest
Bad Gastein i Österrike.
Har en polare som har säsongat där två år i rad. Första gången i 3 månader, andra gången i 4. Han jobbade extra på en pub och åkte en jävla massa skidor på dagarna.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Nopp, det du ska söka är "working holliday visa" har för mig att det är Arbetsförmedlingen utland som håller i dom hela 100St som delas ut till sverige per år.
då kan du söka jobb när du väl kommit dit.

de kan sökas from 1 Jan varje år och gäller sedan ett år efter inresa.
så för den kommande vintern är det försent.

men glid över och bara åk o softa 2-3 månader nu i vinter och se till att söka 1 jan så e du redo och dra dit nästa höst.

Annars så är det Europa någonstans som gäller om du vill kunna jobba samtidigt.

///P

Oh så de är för sent för det här året.. Damnit! Har inte cash till att vara där några månader utan att jobba tyvär. Visst man kan ju knega röven av sig här och dra ihop lite men hmmm
Svartjobb kan man ju inte förlita sig på att man får heller
Kanada verkar ju så jäkla fint annars :)

Får kolla lite närmre på ställen i Europa då :(

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Får kolla lite närmre på ställen i Europa då :(

Hade jag varit du hade jag kontaktat Langleytravel och undersökt möjligheten att jobba åt dem.. Brorsan har jobbat åt dem ett par säsonger. Bl.a. fick han jobba med deras "Ski-around-the-rockies" där hanh plockade upp typ 10 resenärer vid nån flygplats i canada. Sen skjutsade han dem mellan fyra olika system under 10 dagar och visade dem pisterna..

Förutom att han ansvarade för att köra bussen och checka in dem på hotellen o.s.v. så fick han lön för det de betalade multum för.. :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hade jag varit du hade jag kontaktat Langleytravel och undersökt möjligheten att jobba åt dem.. Brorsan har jobbat åt dem ett par säsonger. Bl.a. fick han jobba med deras "Ski-around-the-rockies" där hanh plockade upp typ 10 resenärer vid nån flygplats i canada. Sen skjutsade han dem mellan fyra olika system under 10 dagar och visade dem pisterna..

Förutom att han ansvarade för att köra bussen och checka in dem på hotellen o.s.v. så fick han lön för det de betalade multum för.. :tummenupp

Sånna här tips är guld alltså, ska kolla in de :) tack körvis

Polarn sa just att hennes polare hade jobbat för Langley och där måste man jobba 7 dar i veckan? Nåt du känner till?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Polarn sa just att hennes polare hade jobbat för Langley och där måste man jobba 7 dar i veckan? Nåt du känner till?

Brosan hade 2 dagar ledigt efter varje tur med turisterna när han jobbade i canada.

När han jobbade i frankrike hade han en dag ledigt per omgång turister om jag inte minns fel men å andra sidan jobbade han bl.a. med pistvisningarna så han fick en del åkning ändå...

Klart det är mycket jobb men det kan nog bli en del åkning med..

En variant som gav mer åkning gjorde en annan kompis. Han var nere och bummade men lyckades snacka in sig hos just ett lokalt langleyhotell. Han hjälpte till att bädda rent alla sängar och städa varje helg när resenärerna byttes ut..

För dessa få timmars arbete fick han middagsbiljetter och ölbiljetter så han kunde äta middag med personalen på hotellet varje dag. (Enklare mat än gästernas givetvis men enklare och billigare än att behöva laga själv).

Så, en dags arbete för gratis middag resten av veckan.:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...