Köra utan körkort.

Status
Ej öppen för fler svar.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jaja , vet en blatte som körde literklubba utan kort och körde denna - när han var 15-17.

Bakgrunden var lite stulna moppar och hojar men han utvecklades rätt häftigt - sett videos på nätet typ..som han skulle härma - lyckades rätt bra tror jag:fakta

Fan vad jag garvade när jag såg det , alla trodde han snott hojen men han körde oförsäkrat - men hojen var köpt iaf.

Han skulle åka fast men när dom andra såg detta fick han fan köra hur han ville , ingen ville sätta dit han.Man kunde stå o titta på han - säker fan alltså.

Han kunde balansera en literklubba och pussa sin unga brud

Sanslöst , skolgård också efter skolan...kompisarna körde moppar - dom var nog avundsjuka.

Han körde samma som denna på bilden:tummenupp

Alla utan körkort är inte som Sune 78 med en murken Volvo 240 i Beige färg , vissa kan köra - fast det är bra och ta kortet ändå:fakta

Bifogat

• 1wheel_kiss.jpg
    1wheel_kiss.jpg
    84.9 KB · Visningar: 159

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Man lär sig fbannat mkt bra saker genom en seriös körskola.
Jag hade kört olika typer av mc sen jag vart liten. Haft bilkort i 13 år innan jag tog mc kort med hjälp av körskola. Jag lärde mig massor. pengar ska bara rulla. De måste inte heller kosta skjortan. Man lär sålänge man lever

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Efter att ha läst ett par inlägg i den här tråden borde ingen längre vara förvånad över att folk saknar behörighet i samband med olyckor...

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Hoj
KTM 1290R 2016
Vad talar vi om här egentligen, att framföra ett fordon utan behörighet inte ok helt enkelt. Sen kan man ju tycka hit och dit men jag tror knappast att någon av oss skulle uppskatta att bli påkörd av någon utan körkort eller till och med att den körkortslöse kör ihjäl någon. Hur tror ni snacket går efter det, då vänder nog vinden ganska fort, jag tycker att du ska tänka om olyckan kan komma när som helst och kommer den kan du komma att dömas för dråp. En olycka är aldrig planerad och det spelar ingen roll hur duktig man är eller tror man är på att framföra ett fordon. Körkortet är ett test på att du klarar av att framföra fordonet på ett korrekt sätt du själv har varken kunskap eller behörighet för att testa dig själv, Du kommer att ångra dig bittert. Om du kör ihjäl någon oavsett om det är ditt eller den andra förarens fel så kommer duuuuu att få skulden som körkortslös.

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
nej han döms inte för dråp, möjligtvis vållande till annans död om olyckan sker efter en vansinnesfärd/vårdslöshet

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Jävla skitunge dra åt helvete

Qewlan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2016
Hoj
Z1000 -03 (såld), XT660X -06 (såld)
Gamlingarna är vad jag vet INTE överrepresenterade i olycksstatistiken:7peta
Gamling med flingkort:)

Fick lära mig på risk 1an att faktiskt så är det dom äldre med flingpaketskort (som kära Mor och Far har)
Samt den yngre generationen som drar upp genomsnitts åldern till ca 40 års ålder.

Finns ju såklart folk som kan köra ändå trots som fick a kort med B behörigheten! :krama

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
När ämnet nu kom upp.

Tjatade på en bekant med "flingkort" så snart han började fundera på hoj att se till att lära sig först och lära sig ordentligt. Helst faktiskt ta lektion med en skola så de kan ge lite tips. Ne, någon körning eller två på en parkering och en gnällande kompis(fullständig idiot) med flingkort så var det ut på vägarna. De fick med mig på en åktur en gång och jag höll mig bak i ledet för att kolla på dem. Märker snart att min bekant som aldrig gjort en bromsövning ligger alldeles för nära framförvarande. Ungefär halvvägs genom vår tur stannar vi och ska över en större väg som går i 70 eller 80. Idiotkamraten ligger först, kollar åt vänster och kör ut och kommer halvvägs ut på vägen innan han börjar uppfatta bilen som kommer flygandes från höger. Ser hur hela han hoppar till i skräck innan han får tag om bromsen och precis stannar med livet i behåll. Det räckte väl för att uppfatta hur vettiga de var på hoj, idiotkamraten hade redan kört av vägen och in i ett träd en gång tidigare. Det tog heller inte lång tid innan de båda var i en olycka med varandra. På en 60- eller -70 väg hade idiotkamrat stannat in helt och bekanten som inte vet hur man bromsar får panik när det plötsligt är stilla, hinner bromsa lite och drämmer in i idiotkamrat.

Då fick det ju såklart som ursäkt båda två att hitta nya och starkare hojar båda två. :huvet

Tycker absolut man ska ta det försiktigt och sluta vara så jävla stöddig, finns andras liv som kan påverkas.

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Det stämmer, det skulle kosta 60 000 per år eller något sånt när jag tittade. Därför är tanken att morsan ska stå på den!

Okej...vet morsan om att du ska köra hoj olagligt lr kör hon också olagligt...:hihi

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Krasst sett så ser jag hellre en stackars 24-åring som övar på egen hand och är försiktig, än en grabb med nytaget kort, R1:a och ADHD som ska sätta personbästa så fort solen skiner. Körkort är bara en lapp. Det är hur man beter sig i trafiken som är avgörande.

Men kör ffs med trafikförsäkring.

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Min tanke var ju att om försäkringen i princip blir ogiltig för att föraren (jag) inte har körkort så är det bortkastade pengar att betala för en försäkring som inte gäller (om så är fallet, därför jag gjorde denna tråd).

Jo jag har ju inte tänkt att åka över hela Sverige utan körkort som moralkärringar tidigare i tråden verkar tro.
Tack för ett seriöst svar!

Tror inte han fattade

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Köra utan körkort = Olovlig körning = Böter
Köra utan körkort om man redan har ett annat körkort eller indraget körkort = Automatiskt Grov olovlig körning = Från dagsböter upp till fängelse i 6 mån

Är det värt det? Nja, tror inte det va? ;)

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Såg trådtiteln men öppnade tråden i alla fall.

Jag skulle inte ha öppnat tråden.

Helvete.

:glömdet

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag vill också ha tillbaka fem minuter av mitt liv.

Hoppas det blir säsong snart så att man slipper dylika trolltrådar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS