Körde åt helvete i dimman

isy

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Ahvenanmaa
Hoj
cykel
Jaha, då har olyckan varit framme och man har kört åt helvete med hojen som jag aldrig trott att jag skulle råka ut för. Synd att det va såhär i början av året också. Jag kom körandes på vägen, dimman låg tät. Jag körde inte speciellt fort. Och mitt i allt, ser jag hur dom vita linjerna viker av till vänster. Jag trampar på bakbromsen och tar även ett stadigt grepp om frambromsen (jag va ju redan körd, men varför inte bara bromsa ner farten så att jag inte krashar i allt för hög fart). Hojen far omkull när den kommer till gruset på sidan av vägen, men tro inte att min resa va klar för det. Jag fortsatte rakt fram och landar med huvudet i gruset, gjorde en galant volt och vaknar sedan upp sekunden efter liggandes med hojen vid min sida. När jag sedan steg upp, så kändes det som att jag va riktigt äckligt full och jag vinglade fram och tillbaka och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Men jag fumlade lite och hitta sedan min telefon i min ficka och slog "112" och fick dit ambulanskillarna, och snuten kom ju också.
Tänkte lägga upp lite bilder, men dom va tydligen för stora.. så om någon kan hjälpa mig med att få upp bilderna nånstans?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Fan vad surt!

Hur blev skadorna på dig och hojen då?

Du kan krympa bilderna enkelt i paint.
 

isy

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Ahvenanmaa
Hoj
cykel
jag skadade inte mig så hemskt mycket.. en fet fläskläpp, ont i huvudet, skrapsår och jävligt ont i högra armen


Jag får det inte att funka så bra det där med bilderna, men finns det inte någon hemsida man kan ladda upp dom på gratis?
 
Last edited:

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
isy skrev:
2178637 jag skadade inte mig så hemskt mycket.. en fet fläskläpp, ont i huvudet, skrapsår och jävligt ont i högra armen


Jag får det inte att funka så bra det där med bilderna, men finns det inte någon hemsida man kan ladda upp dom på gratis?



jo det kan du göra på www.imageshack.us :D

hoppas det inte blev för stora skador varken på dig eller hojen
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
O fy fan, det såg mindre trevligt ut. Blir det ännu en streetfighter 125 till sommaren?
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hade du helförsäkring? Eller varför ringde du annars efter snuten och ambulans? Känns inte bra för försäkringspremien, jag skulle ringt farsan och besöka sjukhuset privat.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
stoooffe skrev:
2178764 Ajajaj. :näsblod
Ajaj, tur att du klarade dig relativt bra iaf, hojen såg ju inte allt för fin ut. Inte hjälmen heller för den delen, men där ser man vad den kan göra nytta. Krya på dig
 

Tobbe_89

-Cross-
Gick med
18 Apr 2006
Ort
Sverige
Hoj
2000 Yamaha yz
Med tanke på hur hjälmen såg ut så förstår man verkligen vrf man ska ha hjälm

Ritkigt trist det där!!
 

isy

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Ahvenanmaa
Hoj
cykel
Jag vet inte hur det är med försäkringen, måste kolla med dom på måndag. Varför jag ringde ambulansen och sånt där så va väl för att jag kände för det vid det tillfället :) Jag va ju helt borta efter dom där smällarna mot huvudet så jag gjorde ju säkert massor med tokiga saker innan jag blev klar i huvudet. Men annars så mår jag ju bra, lite småskador bara. Så jag hade ju rejäl tur i oturen. Huvudvärken idag är ju värre men.. för det va i går (lördag) 23.30 ungefär som det hände.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
isy skrev:
2178805 Jag vet inte hur det är med försäkringen, måste kolla med dom på måndag. Varför jag ringde ambulansen och sånt där så va väl för att jag kände för det vid det tillfället :) Jag va ju helt borta efter dom där smällarna mot huvudet så jag gjorde ju säkert massor med tokiga saker innan jag blev klar i huvudet. Men annars så mår jag ju bra, lite småskador bara. Så jag hade ju rejäl tur i oturen. Huvudvärken idag är ju värre men.. för det va i går (lördag) 23.30 ungefär som det hände.
Som sagt få huvudet uppkolat kan va något alvarligt. Du gjorde rätt som ringde ambulans.
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
Verkligen tråkigt. Om du tycker att det känns som att du vill bli av med hojen kan jag köpa den som reservdels hoj! :pannkyss



//Stenberg
 

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
Aprilia RS 125 -03
vikto000 skrev:
2179031 Verkligen tråkigt. Om du tycker att det känns som att du vill bli av med hojen kan jag köpa den som reservdels hoj! :pannkyss



//Stenberg


ähh, om den funkar motormässigt etc etc så komemr han ju bygga om den till en fet streetfighter och plasta det som är paj :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
vikto000 skrev:
2179031 Verkligen tråkigt. Om du tycker att det känns som att du vill bli av med hojen kan jag köpa den som reservdels hoj! :pannkyss



//Stenberg
Från finland? Antagligen löser försäkringen in den.
 

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Ale
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
Ljunghusen skrev:
2178633 Nae fyfan svänger vägarna i finnland också?? Du måste ha blivit helt chockad :confused:

Va fan är det med dig då?
Det är jävligt synd om killen, visa lite hänsyn :fatta!



Till isy: Hoppas allt löser sig och krya på dig
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top