Körde över spärrlinje-nu till domstolen

krallan

kuk
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
inegen
Körde över "spärrlinje" i somras pga fick väja för en bil som svänge ut precis framför, blev stoppad av snuten som kom i mötande fil ca 500 meter bort. Försökte förklara för honom men det var som att prata med en vägg. Nu ska jag till domstol och jag har en fråga. Spärrlinjen var bruten där jag gjorde "omkörningen" pga utfart/infart. Räknas detta som heldragen linje eller kan jag åberopa det som en förmildrande omständighet? Någon som vet säkert?

krallan

kuk
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
inegen
Borde väl räcka med att förklara att du var valde mellan att väja eller krocka?

Jo, ska göra det. Men har 2 poliser som vittnar emot mig och då gäller det att ha så mycket kött på benen som möjligt. Har varit och fotograferat på stället också. För att få all info rätt.

Bananen

Guest
Helt klart värt att ta upp detta brutala brott i domstol, korsade linjer är inte att leka med.:tungan

Men om en och annan mördare går fri gör ju inget:va :huvet

Helt otroligt............

Hoppas det går bra för dig.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Han pratade ju med en vägg, vad mer kan man göra?

Hoppas trådskaparen står på sig och förklarar att du valde ditt liv istället för att ligga på gatan. Vad fick du för val när du blev stannad? Ville de ta KK på plats eller bara böter?

krallan

kuk
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
inegen
Han pratade ju med en vägg, vad mer kan man göra?

Hoppas trådskaparen står på sig och förklarar att du valde ditt liv istället för att ligga på gatan. Vad fick du för val när du blev stannad? Ville de ta KK på plats eller bara böter?

Böter. 3000:- ( ringde upp mig 2 veckor senare och sa att de upptäckt att det var omkörningsförbud också så det la till 1500. Kallas för kontorföreläggande. )

Han ville bara att jag skulle erkänna direkt. Jag svarade att det hade jag gärna gjort om det varit mitt fel, men jag anser att jag inte gjort något fel.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
fy fan jävla idiotpolis. har de verkligen inget bättre för sig????????????????????????????????????? IDIOTER!

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Fan va värdelöst, hoppas att det löser sig för dig...

Lycka till!!

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Böter. 3000:- ( ringde upp mig 2 veckor senare och sa att de upptäckt att det var omkörningsförbud också så det la till 1500. Kallas för kontorföreläggande. )

Han ville bara att jag skulle erkänna direkt. Jag svarade att det hade jag gärna gjort om det varit mitt fel, men jag anser att jag inte gjort något fel.

Vad exakt fick du böter för?

Det måste ha vart flera punkter.

Var det samma bil som du fick väja för som du körde om?

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Vilka jävla svin, alltid rätt... :kulspruta

Never stop for the police :yoparty

Farsan va med om nå liknande påtal om alltid ha rätt..

De va en mörk vinterdag och farsan stannar vid stopplikt skylten med sin bil... strax efter ser han blåljus och polisen ber farsan köra åt sidan. De påstår att han inte hade stannat vid stoppliktskylten. Jo de gjorde jag säger farsan, en ung polissnut börjar käfta erkänn, erkänn blabla, farsan hade vittne men de hjälpte inte. Tydligen hade polisen stått på sidan av ett hus och sett att farsan bara kört rakt över stopplinjen, farsan hade stannat alltså kanske 1m innan linjen pga att han inte sett linjen, mkt snö... Och hade alltså skymts bakom kåken, såg väl antagligen ut som han åkte raktpå. Men fast man har vittne så hjälper det inte. Blev rättegång och slutade med böter.. Under rättegången visste inte ens polisen vilken bil han körde... eller färg på bilen... På farsan lät de som dommaren till och med trodde på farsan men att de inte fanns så mkt att göra mer än att betala och se glad ut... snutjävlar :huvet

Så va beredd på att lätta lädret oavsett... De handlar om va grym på prata i dessa situtvationer på plats, blir de ända till rättegång är de bara pynta

Last edited:

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
RD350/Buell
ja dom såg dig ju vingla.. du fick väl blåsa??

om dom nu såg dig vingla så borde dom ju även sett orsaken.. eller??

tro inte att du kommer undan.. erkänn alldrig iaf va domaren säger.. begär överklagan av domen.. men hur det går får du väl se när du väl e där.. Lycka till..

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Som svar på frågan om den "öppna" linjen så är jag tämligen säker på att du inte har någon nytta av den...

Jag åkte dit på 8km/h för fort mitt i en undanmanöver...
Spelade inte ens roll att snuten erkände att det var dom som hade placerat bilen i körbanan direkt efter en kurva..
Snutens ord är lag... Du är dömd...
Men se för fan till att ta det till rätten och spendera så mycket tid du kan så du får valuta för pengarna...

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
O så undrar en del varför det finns folk som inte stannar när den blå discolampan tänds:fattartil

krallan

kuk
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
inegen
Vad exakt fick du böter för?

Det måste ha vart flera punkter.

Var det samma bil som du fick väja för som du körde om?

Överträdelse av spärrlinje, sedan ringde de upp 2 veckor senare och sa att de upptäckt att det även var omkörningsförbud och skulle lägga på 1500:- ( Kontorsföreläggande ) totalt 3000:-

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Några kronor?? O till Skarprättaren?? Läs om tråden skriv rätt:tummenupp

Jag syftade på ditt mogna inlägg!

Överträdelse av spärrlinje, sedan ringde de upp 2 veckor senare och sa att de upptäckt att det även var omkörningsförbud och skulle lägga på 1500:- ( Kontorsföreläggande ) totalt 3000:-

Men körde du om något fordon?
Och isåfall, fordonet du väjde för eller något annat?

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...