körde från polisen i 280.

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
enligt körläraren så finns de en civil yamaha fazer i skaraborgsregionen kan kanske vara den som är lite utanför å åker

Fenriz

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Honda cbr 954RR -03
Man undrar ju lite över vad som kommer att hända med killen, kan det verkligen räcka me att polis-mannen säger att han "tycker sig känna igen killen" på längd och hans blick... isåfall e de ju sanslöst.
Måste väl ha riktigt bevis i det här landet..

Får hoppas på d bästa...alltså att dom inte kan döma honom.

Fenriz

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Honda cbr 954RR -03
Angående det där me att polisen borde stanna när dom märker att det börjar gå för fort, för att slippa riskera utsätta folk för fara, så var de ju så dom gjorde med det där stora rånet nere i blekinge nyligen.

Dom var väldigt många poliser på plats o besköt rånarna, men sen när rånarna stack så vågade polisen inte följa efter, eftersom dom inte ville ha ett nytt malexander där 2 poliser blev dödade.

Så ska man råna något är de bara o ta me en pistol och skjuta lite mot polisen när dom dyker upp så vågar dom inte följa efter...

Inte för att jag vet om jag hade vågat följa efter iofs, men det känns ändå som något inte stämmer här...

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Tom skrev:
En standard målad polishoj idag är såvitt jag vet en något modifierad K1200RS. De har självklart andra hojar också, men en standard modern polisbumse är god för farter väl över 200 blås, så det är inte helt trivialt att köra ifrån dem. Dessutom är de oftast rätt duktiga på att åka hoj, de har lite mer utbildning på det än vad de flesta av oss vanliga dödliga har.

Så räkna inte med att det är så lätt att köra ifrån polisens motorcyklar, för det är det inte.

snutjag med kurvor = bort från kurviga vägar å leta upp en motorväg.

snutjag motorväg = motorväg.... hmm dax å kasta i 4:an :fakta :D :D

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
bevis

Helt sannslöst att snuten går dit och haffar första bästa lirare han hittar.
Skärpning!
Hur kan ens tingsrätten godta en sådan stämningsansökan!!!??
Trodde det krävdes "kontinuerligt efterföljande" med gripande för att dömma en förare som kör "maskerad"?
Kanske läge att se över klädseln när man gasar?

/keep it up!!

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
ni som "känner" killen som är anklagad, kan inte säga till om han blir dömd.. : :confused:

isåfall så suger verkligen lagarna i sverige :skrämd

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Hur f... kunde polisen känna igen förarens ögon och längd i den hastigheten, med tanke på att man oftast sitter lite ihopkrupen. Hur många sekunder snackar vi om att han fick se killens ögon? en halv eller. Det finns ju inga möjligheter att han kan bli fälld för någonting sådant här.
I det här fallet kan man ju bara gratulera, :tummenupp och hoppas han inte blir fälld. :rock

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
wheelieman skrev:
Hur f... kunde polisen känna igen förarens ögon och längd i den hastigheten, med tanke på att man oftast sitter lite ihopkrupen. Hur många sekunder snackar vi om att han fick se killens ögon? en halv eller. Det finns ju inga möjligheter att han kan bli fälld för någonting sådant här.
I det här fallet kan man ju bara gratulera, :tummenupp och hoppas han inte blir fälld. :rock

Det är mycket skrämseltaktik från polisens sida att säga att de känner igen folk

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
wheelieman skrev:

Grabben i fråga har en rätt karaktäristisk kroppshållning/storlek och dessutom finns det många försäljare på Bike Trollhättan så att om polisen civilklädd gick dit och pekade ut rätt förare (som det påstås) så kommer detta bli en rätt intressant förhandling...

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
wheelieman skrev:
Det är bara att köra stenhårt med :notme

ÄNDA IN I DÖDEN!!!!!

ÅÅÅÅ typ klyva en bil på mitten o ta med sig någon till
till himlen/helvetet :confused:

Tycker det låter idiotiskt jag....

Bara att hoppa på mig, men så tycker jag...

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
emullo skrev:
ÅÅÅÅ typ klyva en bil på mitten o ta med sig någon till
till himlen/helvetet :confused:

Tycker det låter idiotiskt jag....

Bara att hoppa på mig, men så tycker jag...

Nej, nej. Här ska vi inte hoppa på någon, det är kul med åsikter. Men du missförstod mig :( , jag menade att han skulle neka till anklagelserna ända in i döden.
Sedan kan man ju diskutera huruvida körning i hög hastighet bland bilar är bra eller inte. Men jag dömer ingen för att ha gjort det. Jag kan själv ha lite svårt att låta bli gasrullen emellanåt men jag försöker att undvika det.
Här låter det även som att han inte körde så fort innan polisen började jaga honom heller, och ärligt talat vet jag inte om jag själv skulle ha stannat heller om man legat och marschat i ungefär 140-150 som så lätt händer.
Vad jag däremot inte förstår är dom som kommer och gnäller över alla böter för modifieringar och hastighetsböter, alla vet vad som står i lagen och på hastighetsskyltarna, bryter man mot lagen och åker fast är det väl för f.. bara att stå för det. Det är inte kul men man kan ju knappast skylla på någon annan.

Det här var bara min åsikt, så nu kan ni hoppa på mig också. :D

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
wheelieman skrev:
Nej, nej. Här ska vi inte hoppa på någon, det är kul med åsikter. Men du missförstod mig :( , jag menade att han skulle neka till anklagelserna ända in i döden.
Sedan kan man ju diskutera huruvida körning i hög hastighet bland bilar är bra eller inte. Men jag dömer ingen för att ha gjort det. Jag kan själv ha lite svårt att låta bli gasrullen emellanåt men jag försöker att undvika det.
Här låter det även som att han inte körde så fort innan polisen började jaga honom heller, och ärligt talat vet jag inte om jag själv skulle ha stannat heller om man legat och marschat i ungefär 140-150 som så lätt händer.
Vad jag däremot inte förstår är dom som kommer och gnäller över alla böter för modifieringar och hastighetsböter, alla vet vad som står i lagen och på hastighetsskyltarna, bryter man mot lagen och åker fast är det väl för f.. bara att stå för det. Det är inte kul men man kan ju knappast skylla på någon annan.

Det här var bara min åsikt, så nu kan ni hoppa på mig också. :D

AAAA okej, då förstår jag din åsikt bättre, tolkningsfråga.. ;)

Det jag tycker är vansinne är att köra 280 med massa trafik
runtomkring. Då kan det gå illa....riktigt illa...

Om man nu vill utsätta sig för det kan man göra det utan trafik
iaf, finns gott om vägar som är tomma vissa tider....

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Haha........ :D Ge patrasket vad dom tål :crash :crash

Nej skämt och sido, varför har alla poliser så svårt att ta ett nederlag :confused:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
wheelieman skrev:

"En fågel viskade i mitt öra" att bängen upprepade gånger försökt få honom att stanna genom att slå och sparka på honom!!!
"Killen" blev därför lite putt, matade ett "fuck you" i ansiktet på polisen och drog sedan iväg på slangen... :crash

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
bebbe skrev:
Haha........ :D Ge patrasket vad dom tål :crash :crash

Nej skämt och sido, varför har alla poliser så svårt att ta ett nederlag :confused:
Därför att dom har en sadistisk läggning o deras högsta önska är att nagla fast nån så fort man bara får en möjlighet (speciellt mc-ister)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln