Körde ifrån polisen..

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Tog denna när du piska mattorna. :D

bikerbabe.jpg

_Mikaela_

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Allroad 300
haha! jag tyckte att det lät kul ju =P inte kommer du hamna i helvetet bara för att du råka bli tagen på bar gärning... du kan köra mc, d kan inte dom, klart bylingen blir sur på dej. ;) haha! kör på bara !!

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
ingen
va på väg hem från sviestad med hojen i slutet av juni detta året. hade varit funktionär på B-racet. skulle hem mot linköping och soppan började ta slut ganska omgående.. så jag svänger in på statoil precis vid mantorp park. när jag svänger ut därifrån så ska jag sen svänga vänster direkt för att komma upp på påfarten mot helsingborg. denna missade ju självklart jag, så jag tänkte att jag åker väl bort och vänder då, men precis vid vägkanten hade en grupp med moppekillar stannat så jag drog på lite extra och gjorde en ganska kraftig powewheelie, lite längre fram står det ett till gäng så jag tänkte att jag klipper väl förbi dem också.. dom stod under bron (e4an) MEN!!! det va inga mopedterrorister... där stod två snutar vid sin parkerade bil och sköt med laser. och en mc-polis med full mundering. han satt på hojen och hade hjälm och allt på sig.. allt han hade behövt göra var att starta hojen och följa efter. detta gjorde han dock inte av nån jävligt märklig anledning.. jag va ju givetvis så fullpumpad av adrenalin att jag bara fortsatte köra.. körde givetvis inte tillbaka mot påfarten till helsingborg. kom in i nått litet skitsammhälle som hette Sya eller nått.. gasade på ganska friskt i 3-4 mil och kollade ideligen i backspegeln för att se om jag blev förföljd... va ganska glad att jag kom undan sen =P

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
Jag har alltid tyckt att har man åkt för fort och får polisen efter sej så får man faktiskt stå sitt kast, stanna och ta ev. böter men...

Jag var ute och åkte för några dagar sedan på en krokig och fin väg i norrtälje trakten då jag kommer ikapp en bil jag växlar ner och kör om, kommer ikapp ennu en bil och kör om, håller samma fart genom nästa böj och kommer ikapp tre bilar blåser på och fräser förbi dom två första bilarna och får till min fasa se att jag ligger jämsides med en polisbil.
Och vad gör jag..?
Inte fan stannar jag iallafall (som man borde) utan istellet så gasar jag på allt vad den stackars SV:n klarar av och polisen förvinner i backspegeln
(dom försöker troligtvis inte ens hänga på).

Så frågan är:
Kommer jag att hamna i helvete..? :cdevil :hihi

Personligen tycker jag att du ska skryta om din bravad om detta i något större forum då poliser troligtvis inte tittar i dessa och kan inte heller spåra folk på forum via IP. Inte heller kan de söka ledtrådar i forum om var du bor osv.

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Personligen tycker jag att du ska skryta om din bravad om detta i något större forum då poliser troligtvis inte tittar i dessa och kan inte heller spåra folk på forum via IP. Inte heller kan de söka ledtrådar i forum om var du bor osv.

Du menar att polisen kan ge mej böter alternativt dra in mitt körkort pga av en text jag skrev på internet för ett år sedan om dom kunde söka på mitt IP..:confused:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
va på väg hem från sviestad med hojen i slutet av juni detta året. hade varit funktionär på B-racet. skulle hem mot linköping och soppan började ta slut ganska omgående.. så jag svänger in på statoil precis vid mantorp park. när jag svänger ut därifrån så ska jag sen svänga vänster direkt för att komma upp på påfarten mot helsingborg. denna missade ju självklart jag, så jag tänkte att jag åker väl bort och vänder då, men precis vid vägkanten hade en grupp med moppekillar stannat så jag drog på lite extra och gjorde en ganska kraftig powewheelie, lite längre fram står det ett till gäng så jag tänkte att jag klipper väl förbi dem också.. dom stod under bron (e4an) MEN!!! det va inga mopedterrorister... där stod två snutar vid sin parkerade bil och sköt med laser. och en mc-polis med full mundering. han satt på hojen och hade hjälm och allt på sig.. allt han hade behövt göra var att starta hojen och följa efter. detta gjorde han dock inte av nån jävligt märklig anledning.. jag va ju givetvis så fullpumpad av adrenalin att jag bara fortsatte köra.. körde givetvis inte tillbaka mot påfarten till helsingborg. kom in i nått litet skitsammhälle som hette Sya eller nått.. gasade på ganska friskt i 3-4 mil och kollade ideligen i backspegeln för att se om jag blev förföljd... va ganska glad att jag kom undan sen =P

Undra varför "dom" vill påföra oss större försäkringspremier??? :rolleyes:

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Du menar att polisen kan ge mej böter alternativt dra in mitt körkort pga av en text jag skrev på internet för ett år sedan om dom kunde söka på mitt IP..:confused:

Självklart kommer de ta både ditt körkort, mc, bostad, familj och skicka dig till Kumla på obestämdframtid. :mattias :gnissla :D

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm

Nej, de kan inte göra ett skit åt detta. Men om någon där är lite vaksam så lär du inte få någon nåd om de stannar dig och vet (eller anar) att det är du som är på detta forumet.

Fast jag kanske bara är lite väl paranoid nu?

Ett litet tillägg bara. Det är nog många som haft någon form av kontakt med lagens väktare. En del är positiva och en del inte fullt så positiva men man kanske inte ska skryta om vad man gjort och inte gjort för då kanske du inte behandlas med samma nåd som sist?

Last edited:

DRPeter

Grusrejsare
Gick med
5 May 2003
Hoj
Kryckor
Iskallt :tummenupp

Du skulle gjort sporthojhälsningen där man med ena handen formar som en ring med fingrarna och man med den andra handen tar två fingrar och för dem genom ringen:D

Offtopic. Är det ett allvarligt brott att köra i cykelbanan? Brukar använda mig av den på Karlavägen i Stockholm, går ju lite fortare och är lite skönare än att vänta bakom alla SUVar.

Körde med bilen på cykelbana/gångväg för att smita förbi en trafikolycka :rolleyes: kostade 800:- :ajjabajja

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

visst kan dem ha ditt IP men iom att din buskörning förmodligen inte kan ge fängelse så kan dem inte få tag på personuppgifterna från oss som ISP, det skall vara grövrebott innan man får lämna ut personuppgifter kopplade till ett IP nummer.

så risken är ju minimal så att säga.

de bästa är när folk stuntar å tok klotar å bildbevis på denna sajt, fattar folk inte att Försäkringsbolagen också läser här :p

vet ett fall till en bekant till min far som hade ställ cykeln på sin far, frågat här på SH hur man gör för att köra på slangen osv för att sedan kvadda hojjen när han försökt slanga, FB hade sett detta här snubben hade skrivt ut sitt namn i profilen /mailen å de vägrade länge betala ut ersättning de krävdes mer mygel å båd från pappans sida för att de skulle gå igenom typ veta hur en MC startar å sånt för att lura FB folket att de verkligen var han som körde...

så de mesta folk skriver här är ju inte så bra att FB polis osv kan läsa och knyta en till namnet eller hitta namnet på denna site. så länge ni är anonyma så polis / FB måste namn IP ägaren, vilket de oftast är vi som ISP men vem som hyr IPet.

Last edited:

ViRuZ

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Honda Sp1 -01
visst kan dem ha ditt IP men iom att din buskörning förmodligen inte kan ge fängelse så kan dem inte få tag på personuppgifterna från oss som ISP, det skall vara grövrebott innan man får lämna ut personuppgifter kopplade till ett IP nummer.

så risken är ju minimal så att säga.

de bästa är när folk stuntar å tok klotar å bildbevis på denna sajt, fattar folk inte att Försäkringsbolagen också läser här :p

vet ett fall till en bekant till min far som hade ställ cykeln på sin far, frågat här på SH hur man gör för att köra på slangen osv för att sedan kvadda hojjen när han försökt slanga, FB hade sett detta här snubben hade skrivt ut sitt namn i profilen /mailen å de vägrade länge betala ut ersättning de krävdes mer mygel å båd från pappans sida för att de skulle gå igenom typ veta hur en MC startar å sånt för att lura FB folket att de verkligen var han som körde...

så de mesta folk skriver här är ju inte så bra att FB polis osv kan läsa och knyta en till namnet eller hitta namnet på denna site. så länge ni är anonyma så polis / FB måste namn IP ägaren, vilket de oftast är vi som ISP men vem som hyr IPet.

Vad ska dom med Ip nummer till när man bara kan gå in o kolla på profilen (bilder) inte bra

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...