Speedgirl
Ducatislyna
sam1 skrev:2451663jagade dom dej inte så körde du troligen inte ifrån dom heller då?
Den var bra den
sam1 skrev:2451663jagade dom dej inte så körde du troligen inte ifrån dom heller då?
JT skrev:2451709Det är lugnt, det händer nog de flesta här på forumet.
Jag gled förbi en polisbil i ca 20-30 km/h som stod stilla i köerna mellan Brommaplan och Alvik för några veckor sedan på cykelbanan...
Det var ganska komiskt när den kvinnliga polisen som sitter på passagerar sidan kastar sig ut, skriker och försöker springa ikapp mig!
Jag stannade och när hon var ca två meter från hojen drog jag.
Hennes min var helt obetalbar!
Barnsligt kanske men gud vad jag garvade i hjälmen.
syltburk skrev:2451934Bra att veta att det går att köra ifrån polisen med en SV.
Hinken skrev:2451626Jag har alltid tyckt att har man åkt för fort och får polisen efter sej så får man faktiskt stå sitt kast, stanna och ta ev. böter men...
Jag var ute och åkte för några dagar sedan på en krokig och fin väg i norrtälje trakten då jag kommer ikapp en bil jag växlar ner och kör om, kommer ikapp ennu en bil och kör om, håller samma fart genom nästa böj och kommer ikapp tre bilar blåser på och fräser förbi dom två första bilarna och får till min fasa se att jag ligger jämsides med en polisbil.
Och vad gör jag..?
Inte fan stannar jag iallafall (som man borde) utan istellet så gasar jag på allt vad den stackars SV:n klarar av och polisen förvinner i backspegeln
(dom försöker troligtvis inte ens hänga på).
Så frågan är:
Kommer jag att hamna i helvete..?
Undrar, va det en målad bil du inte såg, eller en civil?Hinken skrev:2451626tre bilar blåser på och fräser förbi dom två första bilarna och får till min fasa se att jag ligger jämsides med en polisbil.
Och vad gör jag..?
Lindén skrev:2451636Först diket, sedan ambulansen... en snabbis i himlen för att sedan bli förvisad till helvetet.
Så kunde det ha gått.
Ankan_84 skrev:2451987jajaja,,, Så slö är inte sv:n, finns allt slöare maskiner...
...
HanneZ skrev:2451646Oroa dig inte, dom jagar bara sporthojar.
Sambon är inte lika glad som den körgalna gubben...
Så gör man inte, funderar på att platta till däcken nu, när jag läst detta...
Hehe, några funderingar bara :
Angående det där med att "glida förbi" snuten lite fint, dom ser väl plåten ganska bra? Hur mycket snabbare än dem måste man köra för att de inte ska uppfatta plåten? Vad kan händer om dom sett den? Åker dom verkligen hem till en och väntar? Hur ofta jagar snuten (bil eller mc) efter en sporthoj egentligen, jag susade förbi en bil vid 23.30-tiden men han ville inte jaga mig då.
Hehe, några funderingar bara :
Angående det där med att "glida förbi" snuten lite fint, dom ser väl plåten ganska bra? Hur mycket snabbare än dem måste man köra för att de inte ska uppfatta plåten? Vad kan händer om dom sett den? Åker dom verkligen hem till en och väntar? Hur ofta jagar snuten (bil eller mc) efter en sporthoj egentligen, jag susade förbi en bil vid 23.30-tiden men han ville inte jaga mig då.
Spelar det nån roll?
"Hej konstapeln.....nej tyvärr vet jag inte vad du pratar om, jag ska sälja hojen och Gurgut Mahmed var här och provkörde förut. Nej konstapeln, jag vet inte var han bor eller hans nummer."
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |