Körde ifrån polisen..

Nicotin

Guest
JT skrev:
2451709 Det är lugnt, det händer nog de flesta här på forumet.

Jag gled förbi en polisbil i ca 20-30 km/h som stod stilla i köerna mellan Brommaplan och Alvik för några veckor sedan på cykelbanan...

Det var ganska komiskt när den kvinnliga polisen som sitter på passagerar sidan kastar sig ut, skriker och försöker springa ikapp mig!
Jag stannade och när hon var ca två meter från hojen drog jag. :hojraket
Hennes min var helt obetalbar!:D

Barnsligt kanske men gud vad jag garvade i hjälmen.

Du är min idol !!!!:yoparty :yoparty

Skulle ge allt för att få se hennes min......

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
jajaja,,, Så slö är inte sv:n, finns allt slöare maskiner...
På en krokig väg med duktig förare så hänger man av snuten...:arsele

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Hinken skrev:
2451626 Jag har alltid tyckt att har man åkt för fort och får polisen efter sej så får man faktiskt stå sitt kast, stanna och ta ev. böter men...

Jag var ute och åkte för några dagar sedan på en krokig och fin väg i norrtälje trakten då jag kommer ikapp en bil jag växlar ner och kör om, kommer ikapp ennu en bil och kör om, håller samma fart genom nästa böj och kommer ikapp tre bilar blåser på och fräser förbi dom två första bilarna och får till min fasa se att jag ligger jämsides med en polisbil.
Och vad gör jag..?
Inte fan stannar jag iallafall (som man borde) utan istellet så gasar jag på allt vad den stackars SV:n klarar av och polisen förvinner i backspegeln
(dom försöker troligtvis inte ens hänga på).

Så frågan är:
Kommer jag att hamna i helvete..? :cdevil :hihi

Om du var jämsides hade det kanske varit smartare och bromsa. Då hade de ju inte haft en chans att se ditt reg nr.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Hinken skrev:
2451626 tre bilar blåser på och fräser förbi dom två första bilarna och får till min fasa se att jag ligger jämsides med en polisbil.
Och vad gör jag..?
Undrar, va det en målad bil du inte såg, eller en civil?
Skulle ju kunnat bromsa lagt dig bakom som nån sa tidigare, fast beror på hur tätt dom två första låg.
/D

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ankan_84 skrev:
2451987 jajaja,,, Så slö är inte sv:n, finns allt slöare maskiner...
...

Helt korrekt...
P3300001my_puch.JPG
:hihi

skajdajv

Lagom är för lite
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
Yamaha R6 -06
Adrenalin

Fan vilket adrenalinpåslag man får av poliser.
Låg i typ dubbel hastighet på öppen fin lågtrafikerad 90-väg när jag mötte en MC-polis (han låg gömd bakom en mötande långtradare).
Jag ökade och skakade av mig honom. Tog en extrasväng förbi hemma för att kolla att kusten var klar innan jag körde in i garaget.
Hade banne mig adrenalindarr i en halvtimme efteråt.

Även om det leder till helvetet, så nog fan har man kul på vägen dit. :)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
shit trådlyftning, ganska så vanligt på sistone :)

Sambon är inte lika glad som den körgalna gubben...
Så gör man inte, funderar på att platta till däcken nu, när jag läst detta...:mad:

toffel. :tungan

Last edited:

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Er-6f abs -07
Hehe, några funderingar bara :p:
Angående det där med att "glida förbi" snuten lite fint, dom ser väl plåten ganska bra? Hur mycket snabbare än dem måste man köra för att de inte ska uppfatta plåten? Vad kan händer om dom sett den? Åker dom verkligen hem till en och väntar? Hur ofta jagar snuten (bil eller mc) efter en sporthoj egentligen, jag susade förbi en bil vid 23.30-tiden men han ville inte jaga mig då.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Angående det där med att "glida förbi" snuten lite fint, dom ser väl plåten ganska bra? Hur mycket snabbare än dem måste man köra för att de inte ska uppfatta plåten? Vad kan händer om dom sett den? Åker dom verkligen hem till en och väntar? Hur ofta jagar snuten (bil eller mc) efter en sporthoj egentligen, jag susade förbi en bil vid 23.30-tiden men han ville inte jaga mig då.

när jag var 18-19 å låna farsans fräsgia BMW 523IA :tungan å buskörde på stan så ringde de hem vid 2 olika tillfällen iom att den var min fars bil, jag säljv hade just då ingen bil vid första tillfället å vid andra så hade jag en skrutt bil så hans var roligare,, iaf de ringde hem å påpeka för min gode far att vad som hänt osv. han ringde mig omg å jag rulla hemåt :tungan så de kan göra lite va de vill när/om de har orken...

samt att jag har hört från andra att de har kommit hem till dem senare å givit dem ett snack osv.. man är väll säker så länge man inte erskänner, tror mer de kommer hem till en för att skrämmas om de nu orkar.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Spelar det nån roll?
"Hej konstapeln.....nej tyvärr vet jag inte vad du pratar om, jag ska sälja hojen och Gurgut Mahmed var här och provkörde förut. Nej konstapeln, jag vet inte var han bor eller hans nummer."

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Spelar det nån roll?
"Hej konstapeln.....nej tyvärr vet jag inte vad du pratar om, jag ska sälja hojen och Gurgut Mahmed var här och provkörde förut. Nej konstapeln, jag vet inte var han bor eller hans nummer."

du kan rutinen :D

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Lånar tråden lite eftersom mina frågor är på samma tema..

Varenda gång jag varit ute på bygden och kört är jag orolig över att jag kört om en civilare eller helt enkelt kört ifrån en polis som jag inte lagt märke till. När man kommer hem undrar jag alltid om frun sitter och dricker kaffe med polisen och väntar på mig:rolleyes: .

Om detta skulle hända....vad f-n säger man och vad säger man inte? Jag menar de har ju inte tagit mig på bar gärning men kan mycket väl ha mig och regnummret på bild.

Försöker alltid hålla en låg profil när jag är ute och kör definitivt med isidan av huvudet samt med original systemet på för att inte störa omgivningen i onödan. Vill helst inte synas överhuvudtaget men en dag råkar man "smyga" om en civilare och då är min tanke att stanna direkt och ta smällen. Men med den snittfart man håller på vissa passande sträckor är "risken" att de inte hinner fatta vad som hände innan man är förbi nästa krök. Det finns dock en risk att man någongång smyger förbi och inser att det är kört. Vilket leder in på nästa fråga:

Ofta kommer man fort bakifrån och kör ifatt en "typ grå volvo S80", man ligger där bakom och funderar "är detta en civilare eller ej". Efter en stund blir man otålig och kör om, för fort men under körtkortsgränsen. Man tittar intensivt i backspeglarna får att se om de gör en antydan att hänga på eller något annat. Om de inte hänger på andas man ut och kör som vanligt igen.

Finns där några tips på hur man kan köra polissmart och vilka kännetecken finns på civilare.

När man ställer sådana här frågor känner man sig som en bov och det är synd att något så kul skall kännas så "skitigt" var så olagligt. Man önskar ibland att man levde 60 år tidigare och hade en R1-07:a:tummenupp .

/D.

/D.

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
Mörka Saab och Volvo med tonade rutor med fler antenner än vanligt på taket är något jag brukar titta efter.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...