KörKompisar??

Status
Ej öppen för fler svar.

Robz

Guest
Ja vafan! När jag hade min hoj körde jag året runt.. sen åkte jag iof av en vacker novemberdag... men det va rullgruset och mitt dåliga helljus fel!:gnissla
Ajjajj... det kan hända vem som helst. Hoppas du klarade dig!
Nåja - som fler redan skrivit, håll koll i RR forumet... och för all del - ta en SMC-kurs på Knutstorp!
Skulle du komma i Röd grupp hjälper jag dig gärna runt :tummenupp
Platserna släpps 2/2 - alltså på Måndag, brukar bli tjurrusning och platserna tar slut samma dag. BOKA!

http://www.svmc.se/php/kurser/?do=kurser&typ=bkk

Vi ses!
/Robin

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Ajjajj... det kan hända vem som helst. Hoppas du klarade dig!
Nåja - som fler redan skrivit, håll koll i RR forumet... och för all del - ta en SMC-kurs på Knutstorp!
Skulle du komma i Röd grupp hjälper jag dig gärna runt :tummenupp
Platserna släpps 2/2 - alltså på Måndag, brukar bli tjurrusning och platserna tar slut samma dag. BOKA!

http://www.svmc.se/php/kurser/?do=kurser&typ=bkk

Vi ses!
/Robin

jag hade en jävla tur! Höll väl 110 ner i diket.. voltade som fan cyklen flög hur långt som helst å jag tuppade av... va mitt i natten och på en inte allt för trafikerad väg. vaknade efter ett tag och hörde hur hojjen låg å varvade i diket. Kravlade dit å stängde av den. Precis då kom nån kostymnisse i en bil så jag hoppade ut på vägen, skrämde förmodligen ihjäl honom, och fick honom att hjälpa mig å få upp hojjen. Han frågade inte ens hur jag mådde. Sen körde han vidare. Där stod jag, täckt av gräs och lera, hade ont som fan i ryggen och ena benet. i princip alla kåpor på hojjen va sönder, blinkersen hängde och dinglade och styret va böjt. Men smärta är bara vekhet som lämnar kroppen så jag fick igång hojfan och körde hem=P

Robz

Guest
jag hade en jävla tur! Höll väl 110 ner i diket.. voltade som fan cyklen flög hur långt som helst å jag tuppade av... va mitt i natten och på en inte allt för trafikerad väg. vaknade efter ett tag och hörde hur hojjen låg å varvade i diket. Kravlade dit å stängde av den. Precis då kom nån kostymnisse i en bil så jag hoppade ut på vägen, skrämde förmodligen ihjäl honom, och fick honom att hjälpa mig å få upp hojjen. Han frågade inte ens hur jag mådde. Sen körde han vidare. Där stod jag, täckt av gräs och lera, hade ont som fan i ryggen och ena benet. i princip alla kåpor på hojjen va sönder, blinkersen hängde och dinglade och styret va böjt. Men smärta är bara vekhet som lämnar kroppen så jag fick igång hojfan och körde hem=P
Ujujj... Kör ALDRIG utan mobiltelefon :mad:
Bilisten var antingen småchockad eller helkorkad - men han stannade iaf...
Det sista - låter lite som taget ur en film, tufft som fan kanske, men inget att rekommendera. Man kan ådra sig inre skador och därmed svimma/dö på vägen hem och då kollidera med andra... bromsar kan vara skadade o sluta fungera... bla, bla, bla och etc.
Kanske lite impad trots allt:hihi

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Ujujj... Kör ALDRIG utan mobiltelefon :mad:
Bilisten var antingen småchockad eller helkorkad - men han stannade iaf...
Det sista - låter lite som taget ur en film, tufft som fan kanske, men inget att rekommendera. Man kan ådra sig inre skador och därmed svimma/dö på vägen hem och då kollidera med andra... bromsar kan vara skadade o sluta fungera... bla, bla, bla och etc.
Kanske lite impad trots allt:hihi

haha klart jag hade mobil med mig, å ja borde inte kört en meter, men jag va ju helt sinnesrubbad... lätt å va klok i efterhand=P

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Samtidigt kan man ju undra vad han ska ut och köra 22 mil när det är så kallt. Hade väl räckt med 10? :rolleyes: :D

nu ska du inte vara så Swish =) Vi kan ta en 10 mil runda till helgen om du är sugen =) Eller lite kallt kanske ? El macko kan säkert bjuda på varm choklad och rom efter år =)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
nu ska du inte vara så Swish =) Vi kan ta en 10 mil runda till helgen om du är sugen =) Eller lite kallt kanske ? El macko kan säkert bjuda på varm choklad och rom efter år =)

Nej usch, var ute i fredags, det räcker.
Jag menade mer att "Mr Cool som kört så satans fort" missade typ hälften i sin mening. Han ville antagligen ha fram att han kört så svindlande fort och varit jättecool som varit uppe i hela 220 km/h, :)skrämd ) men han tappade visst "/H" så då blev det bara en sträcka han kört helt plötsligt, utan någon hastighet förmedlad. Vilken tabbe. :rolleyes:

kenth ericsson

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
-06 hayabusa
Ang:körpolare..

Hej på dig,, gå in på http://korning.mylava.net Det är en kompis som satt i hop en enkel sajt, som man kan gå in på för att kolla vem som ska köra för dagen, eller själv lägga in en lämplig datum samt plats för samling.Vi använde oss utav denna i sommras med riktigt bra resultat. Alla bor i skåne som är användare.joina vet ja:).

Mvh/Kenth.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nej usch, var ute i fredags, det räcker.
Jag menade mer att "Mr Cool som kört så satans fort" missade typ hälften i sin mening. Han ville antagligen ha fram att han kört så svindlande fort och varit jättecool som varit uppe i hela 220 km/h, :)skrämd ) men han tappade visst "/H" så då blev det bara en sträcka han kört helt plötsligt, utan någon hastighet förmedlad. Vilken tabbe. :rolleyes:
Jag tror du har fel, han skriver på det viset och menade nog att han kört 22 mil eller 220 km.

Det är bara vi svenskar som nämner sträckor i mil, de flesta andra normala länder (räknar inte UK hit) använder kilometer och om jag fattat det rätt så har inte Gsx_R_killer sitt ursprung i Sverige.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag tror du har fel, han skriver på det viset och menade nog att han kört 22 mil eller 220 km.

Det är bara vi svenskar som nämner sträckor i mil, de flesta andra normala länder (räknar inte UK hit) använder kilometer och om jag fattat det rätt så har inte Gsx_R_killer sitt ursprung i Sverige.

Om man läser och relaterar till andra inlägg han gjort tror jag att jag har rätt. Men jag kan ju ha fel.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600

Oj det var lite fördumsfullt tycker jag! Bara för man bor i malmö måste det inte betyda att man inte kan svenska...i de flesta fallen iaf :lol

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Oj det var lite fördumsfullt tycker jag! Bara för man bor i malmö måste det inte betyda att man inte kan svenska...i de flesta fallen iaf :lol
Fördomsfullt?? :va
Nu fattar jag inte, det var menat som förklaring till att någon inte skrvit 22 mil utan istället angett sträckan i kilometer. Ville bara visa på att det är det vanligaste sättet att ange sträckor på utomlands. På vilket sätt är det fördomsfullt?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...