Minimorran
Blivande miljonär
svampe skrev:Puh. jag blev lite orolig.
Den kommentaren är uppe väldigt ofta när det gäller sånt här.
Därav mitt "sura" inlägg.
Jag vann!
(Slipper jag pisk nu???)
svampe skrev:Puh. jag blev lite orolig.
Den kommentaren är uppe väldigt ofta när det gäller sånt här.
Därav mitt "sura" inlägg.
Minimorran skrev:Jag vann!
(Slipper jag pisk nu???)
SENSEI skrev:Exakt 104 000 kr..
Ring om du är intresserad
Har frugan ändrat sig?
*Manne* skrev:Hon har inte ändrat sej.....jag har flyttat ifrån henne
När det gäller fortkörningar som inte leder till indraget körkort tycker jag att det är helt rätt att polisen har den rätt de har idag.Arctic#1 skrev:Sitat Kent W:Men jag kan INTE acceptera att en enskild polisman ska ha befogenhet att både vara polisman, utredare, åklagare, domstol, och domare, vilket är fallet när det gäller hastighetsöverträdelser.
Jag tycker precis som du kent, det ar ju fan lagløst att en snutjævel ska agera bødel ensam.... :kocko
sandstream skrev:Jag tror du tar det här hårdare än ca Sensei gör
Kan dessutom lova att jag inte kommer att bespara varken dig eller någon annan mina åsikter i olika ämnen
.
sandstream skrev:Vad polisen har med det indragna körkortet att göra förstår jag inte
De mäter hastigheten och är den så pass hög att det ska leda till indraget körkort så går ärendet till länsstyrelsen som beslutar.
Det är alltså inte den enskilde polisen som bestämmer.
Det vet säkert du men en del andra verkar ha missuppfattat detta.
Sen tycker jag fortfarande att om man behöver körkortet i jobbet så får man anpassa sin körning på fritiden.
Man "råkar" inte köra +30 för fort, det beror isf på att man antingen inte bryr sig eller tänker på något annat.
sandstream skrev:När det gäller fortkörningar som inte leder till indraget körkort tycker jag att det är helt rätt att polisen har den rätt de har idag.
Har ni funderat på vad det skulle innebära om alla småbrott i trafiken skulle gå till domstol?
Tror ni att fler eller färre andra brott skulle bli uppklarade (tänk på att polisen måste vara med vid rättegången och vittna)?
Fundera man på det i minst 4 sekunder så inser man att det är jäkligt bra att den typen av byråkrati har tagits bort (om den någonsin existerat).
SENSEI skrev:Har nu varit av med Körkortet i hmm typ 3 månader.. 3 månader kvar..
Har överklagat och överklagat med hänvisning att jag förlorar jobbet...
idag blev jag uppsagd...
Chefen sa när jag blev av med kortet att eftersom det är svårt att få tag i folk som har kunnskap och att det tar ca 2 år att lära upp en ny oerfaren kille så skulle jag få behålla jobbet... Men ekonomin sa tydligen ifrån...
Inte har man varit med i a-kassan tillräckligt länge heller..
Dock lovad att få tillbaka jobbet när körkortet är tillbaka..
wdac skrev:hade en kompis som vart av med lappen och var oxå i behov av det i jobbet, men hans chef ringde länstyrelsen å sa att båda var i behov av varandra tog 2veckor å han fick lappen tillbaka...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |