Körkort 2005

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Jag ska med ta bergränsat iår tänkte jag..

Jag behöver ju inte göra teoriprovet pga A1 kort, sen uppkörningen har jag inte ens tänk på än.. Men det gör man väl fram på sen sommaren eller hösten.. Måsta man boka uppkörning nu tro?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Humhum, då ska man skriva imorn bitti då.. Sitter och tokpluggar nu, sista stunden som vanligt..att man aldrig lär sig :gnissla

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
tjockisbulle skrev:
Jag kan ju omöjligt vara ensam här om att försöka ta kortet iår.
En tråd där vi mc-klantar kan dela med oss av tips&råd vore ju passande.

Nu efter att ha läst Bikes test av nya uppkörningsprovet blir man ju inte mindre sugen på att det ska bli lite plusgrader ute direkt.
Tydligen tycker dom att provet nu är lättare än tidigare, på gott och ont antar jag...

Själv tänkte jag gå på jarlatrafikskola vid solvalla, har första lektionen v9. Hoppas det är varmare då...

:tummenupp

Sepertinbanan samt garadevändningen är ersatt med följande sedan 2005-01-01:

Bifogat

• fig2.jpg
    fig2.jpg
    9.8 KB · Visningar: 292
  • fig4.jpg
    fig4.jpg
    11.6 KB · Visningar: 291
  • fig6.jpg
    fig6.jpg
    15.5 KB · Visningar: 298

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
ozto skrev:
jag klarade uppskrivningen i höstas ngngång o hade väl inte funderat så mycket på när jag skulle köra upp men så i julas så "råkade" jag köpa en zx9a o nu längtar jag efter våren o körkortet som en galning!

Då får du ju se till at klara uppkörningen tidigt så att du kan hänga på i krokarna runt Linköping :tummenupp

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
skoteridioten skrev:
Humhum, då ska man skriva imorn bitti då.. Sitter och tokpluggar nu, sista stunden som vanligt..att man aldrig lär sig :gnissla

Ähh, det är underskattat att plugga kvällen innan. Hur ska man annars lyckas komma ihåg allt viktigt man lägger i korttidsminnet? :lol

MadClaire

Det är bättre att vara bäst än sämst
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
1 fin 748:a och 1/2, nedmonterad, 916
Murra skrev:
Tjena!

Jag har redan skrivit teorin och den var ju busenkel :banana

Har även bokat uppkörning till 20/4 så det blir ut och köra så mycet jag bara hinner och min handledare orkar och om den där jädra våren ska ta o komma.

Har du kört mycket?
jag har klarat teorin, men inte kört så mkt. tänkte ta semester eller nåt å gå en intensivkurs. ska finnas ett tokbra ställe här i V-ås..
Men jag tror inte att jag kommer att köra upp förrän tidigast till sensommaren.
Är jag möjligen för pessimistisk???

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Stolten skrev:
Jag ska med ta bergränsat iår tänkte jag..

Jag behöver ju inte göra teoriprovet pga A1 kort, sen uppkörningen har jag inte ens tänk på än.. Men det gör man väl fram på sen sommaren eller hösten.. Måsta man boka uppkörning nu tro?

Jag hade också A1 kort tidigare. Jag tog sedan en lektion på grönlunds manöverbana för att testa mina färdigheter på mellanhoj och det räckte med en. Hade inte behövt den men det var skönt att få en lärares uppfattning. Mitt tips är att du tar kortet så snart som möjligt efterssom då har du ditt tunga kort tidigt på sommaren om 2 år. Jobbigt att behöva köra begränsad hela den sommaren.

Bara en tanke!

/Micke

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
goodspeed skrev:
Ähh, det är underskattat att plugga kvällen innan. Hur ska man annars lyckas komma ihåg allt viktigt man lägger i korttidsminnet? :lol

Mjo, jag menar det..

51 poäng blev det iaf :huvet

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
tjockisbulle skrev:
Fyfan vad surt,
:4skrika

Nåja, planen var ju egentligen att bara se vad jag inte kunde, eftersom jag inte orkar plugga så mkt.. :rolleyes:
Men nu när jag kunde hyffsat mycket ändå, så känns det ju lite onödigt att missa på en futtig poäng sådär :kocko
Menmen, som sagt.. nu är det ju bara att plugga det jag inte kunde, så nästa torsdag ska jag väl fixa det ;)

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
skoteridioten skrev:
Nåja, planen var ju egentligen att bara se vad jag inte kunde, eftersom jag inte orkar plugga så mkt.. :rolleyes:
Men nu när jag kunde hyffsat mycket ändå, så känns det ju lite onödigt att missa på en futtig poäng sådär :kocko
Menmen, som sagt.. nu är det ju bara att plugga det jag inte kunde, så nästa torsdag ska jag väl fixa det ;)

Jo förvisso, men ändå.
1poäng...

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1201264&postcount=46
:hihi

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
Student?
Skrev upp idag faktiskt..och det gick BRA faktiskt :D
Nu gäller det bara att skriva in sig på körskolan

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Murra skrev:
Tjena!

Jag har redan skrivit teorin och den var ju busenkel :banana

Har även bokat uppkörning till 20/4 så det blir ut och köra så mycet jag bara hinner och min handledare orkar och om den där jädra våren ska ta o komma.

Uppkörning 20/4? Var? Barkarby? Då jag har iaf.....

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Då jag ser att flera redan har fått tider för uppkörning så undrar jag
hur gör man för att boka tid så här tidigt????? Jag har ringt halva vintern till VV utan att kunna boka. Och körskolan säger att man inte brukar kunna boka före v 12. Och då bor jag ändå i södra sverige så igentligen skulle dom fanken ha uppkörning här året runt om väder tillåter. För det är ju faktiskt inte så ofta vi har snö här mer än 2-4 veckor /år

Edit: Jag pratade med VV igen nu och döm av min förvåning när dom sa att det inte fanns några besiktningsgubbar (provförrättare) eller vad det heter klara för blekinge ännu. Men det skulle vara löst innom en vecka, sen ringer dom upp mig och medelar en tid. Prel datum nu är första veckan i maj.

Sen jäfflar ska det :arsele :banana :yoparty :tuttar

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag