Körkort 2005

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Husabrud skrev:
Jag kör upp på tisdag å jag e så j-a nervig! :4skrika

Jag kör upp på onsdag också och mina nerver börjar bli helt sepe nu. Usch! Till råga på allt så har man dragit på sig en mastodontförkylning som måste kureras. :huvet

Får hoppas att man blir frisk och lyckas fokusera tillräckligt! Jag vet inte om jag kommer läsa mer i den här tråden nu för jag blir bara nervös men lycka till ni alla som kör upp i veckan, jag håller tummarna för er! :tummenupp

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Marcus74 skrev:
Jag kör upp på onsdag också och mina nerver börjar bli helt sepe nu. Usch! Till råga på allt så har man dragit på sig en mastodontförkylning som måste kureras. :huvet

Får hoppas att man blir frisk och lyckas fokusera tillräckligt! Jag vet inte om jag kommer läsa mer i den här tråden nu för jag blir bara nervös men lycka till ni alla som kör upp i veckan, jag håller tummarna för er! :tummenupp

Samma här!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
RocketQueen skrev:
Absolut finns det säkert skolor som tänker så. Får dock inte den känslan när de gäller Framtidens. DOm är bara väldigt noga med att deras elever är klockrena.
Jag tror kanske att jag själv måste ta för mig mer och säga till.
Min ena lärare sa ju till mig att nu är de fasen dags för trafik. :rolleyes:
Jag känner att jag gjort massa framsteg mest nu sista 2 lektionerna jag stått helt still eller ja gått tillbaka 48 lektioner typ. hehe
Plus att jag tycker att krypkörningen är piss klurig!

Men helt rätt Alicia.
Jag får säga mer va jag vill. :)

Kämpa på gumman
Ta för dig nu, du kommer ändå få kortet före mig tjejen

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
Alla ni som är nervösa inför uppkörningen(jag var själv hel hype'ad)...

Jag, och tror dom flesta andra som kört upp håller med, upplevde uppkörningen som lättare än man befarat. Är man förberedd, klarar sig bra i trafiken och i manöverbanan så ska det inte vara några problem heller på uppkörningen.
Inspektörerna verkar dessutom se till helheten, så vet du att du kan hantera din MC så kommer han också se det, även om du gör ett enstaka misstag.

Lycka till!

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Marcus74 skrev:

Samma här!

larza

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Ingen ännu
Vänstersväng

Tja.
Nån som kan berätta för mig det korrekta förfarandet för att genomföra en vänstersväng på landsväg/huvudled??

Är det så att om det är trafik bakom samt mötande trafik så skall man köra in till höger och släppa förbi tills det blir klarare.???
Men om det kommer trafik hela tiden då, är det då ok att fortsätta framåt och vända på lämplig plats, och helt enkelt ignorera uppkörningsledarens "ta vänster". Dvs blir han sne då om man skiter i det och vänder o kör tillbaks??

Johan

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
larza skrev:
Tja.
Nån som kan berätta för mig det korrekta förfarandet för att genomföra en vänstersväng på landsväg/huvudled??

Är det så att om det är trafik bakom samt mötande trafik så skall man köra in till höger och släppa förbi tills det blir klarare.???
Men om det kommer trafik hela tiden då, är det då ok att fortsätta framåt och vända på lämplig plats, och helt enkelt ignorera uppkörningsledarens "ta vänster". Dvs blir han sne då om man skiter i det och vänder o kör tillbaks??

Johan

Jag skulle blinka höger in mot vägkanten precis vid vänstersvängen, vänta tills trafiken bakom kört förbi och kört över vägen :tummenupp

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Anton_Ljunghusen skrev:
Jag skulle blinka höger in mot vägkanten precis vid vänstersvängen, vänta tills trafiken bakom kört förbi och kört över vägen :tummenupp
....eller om det är mycket trafik så fortsätter man framåt och vänder på lämplig plats. Stå still med MC mitt på vägen? Nej tack :näsblod

knut-sporthoj

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
yamaha tzr
hallåååååååååå

hur lång tid tar det från att man tar förta teriprovet till sista uppkörningen?? i vanliga fall.........

larza

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Ingen ännu
Less!!

Fan vad less man blir då, har uppkörning idag nu på morgonen.
Kliver upp som vanligt o gör frukost tittar ut. O se på fan det toksnöar ute är flera cm med snö på backen tror knappast att dom genomför någon uppkörning idag :mad: :huvet

Karin

crash and burn girl
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
ZX9 -98
larza skrev:
Fan vad less man blir då, har uppkörning idag nu på morgonen.
Kliver upp som vanligt o gör frukost tittar ut. O se på fan det toksnöar ute är flera cm med snö på backen tror knappast att dom genomför någon uppkörning idag :mad: :huvet
Det skulle kanske komma snöblandat regn här (Jääävle) imorrn när man kör upp?!?! Va f-n?! Det är ju maj!! :kocko

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
knut-sporthoj skrev:
hur lång tid tar det från att man tar förta teriprovet till sista uppkörningen?? i vanliga fall.........

Jag skrev i Borås i fredags och skall köra upp nästa tisdag, mao tog det 14 dagar för mig...

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
larza skrev:
Tja.

Johan

Du gör det enklast för dig om du börjar planera i väldigt god tid.
Då ser du vad som behövs göras och kan göra något åt det hur nu än situationen
kan se ut.

Ang om uppkörningsledaren blir "sne" om du skiter i att svänga...
Om du kunde genomföra svängen utan risker tycker han nog att du skulle gjort
det men om det utgjorde någon fara så blir han självklart inte sne för att du
struntade i att svänga. Det är ju du som har ansvaret för din körning så anser
inte du att det var ok att svänga så får du ju motivera det om det behövs eller
om uppkörningsledaren frågar.

Extrom

Jak er snel hest.
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
för tillfället skuren Yamaha Tz125
Kör man med intercom?

Hej jag ska göra MC uppkörning i morgon och jag undrar hur den tekniska delen går till under provet. Har man intercom i hjälmen som besiktningsmannen ger intruktioner till en genom eller åker han bakom och blinkar? :va

Audiman

jaaadåååå
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
Kawa ZX6R Ninja | Såld + Fiddy
YES!!! Fixade kortet idag, fy fan va glaaaaaad jag é! :banana :D

Mvh A

gyver

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
Kawasaki z750
Audiman skrev:
YES!!! Fixade kortet idag, fy fan va glaaaaaad jag é! :banana :D

Mvh A

kan det va så att det är Adam som gömmer sig där bakom??? För jag klarade mitt kort i dag också. Så jävla skönt. Sur bara att man måste vänta på att få komma upp till sin hoj som står parkerad hos föräldrarna.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!! :yoparty :yoparty :yoparty

// Jonas

Hoppsan

Spansk mästare i ribbstol
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
954
Anton_Ljunghusen skrev:

Fel!!!
Ponera att bilen bakom dig också ska till vänster och ställer sig mitt i vägen och väntar in mötande. Då blockerar ni hela körbanan och problem lär uppstå.
Så ska du göra en "avtömning" så gör den i god tid innan korsningen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln