Araikaj skrev:Grattis! Jag kör upp på onsdag. Nervös? Vem, jag?? Vad är det för något... Tips!!!
Jag kör upp på tisdag å jag e så j-a nervig!
Araikaj skrev:Grattis! Jag kör upp på onsdag. Nervös? Vem, jag?? Vad är det för något... Tips!!!
Husabrud skrev:Jag kör upp på tisdag å jag e så j-a nervig!
Marcus74 skrev:Jag kör upp på onsdag också och mina nerver börjar bli helt sepe nu. Usch! Till råga på allt så har man dragit på sig en mastodontförkylning som måste kureras.
Får hoppas att man blir frisk och lyckas fokusera tillräckligt! Jag vet inte om jag kommer läsa mer i den här tråden nu för jag blir bara nervös men lycka till ni alla som kör upp i veckan, jag håller tummarna för er!
RocketQueen skrev:Absolut finns det säkert skolor som tänker så. Får dock inte den känslan när de gäller Framtidens. DOm är bara väldigt noga med att deras elever är klockrena.
Jag tror kanske att jag själv måste ta för mig mer och säga till.
Min ena lärare sa ju till mig att nu är de fasen dags för trafik.
Jag känner att jag gjort massa framsteg mest nu sista 2 lektionerna jag stått helt still eller ja gått tillbaka 48 lektioner typ. hehe
Plus att jag tycker att krypkörningen är piss klurig!
Men helt rätt Alicia.
Jag får säga mer va jag vill.
Samma här!Marcus74 skrev:Jag kör upp på onsdag också och mina nerver börjar bli helt sepe nu. Usch! Till råga på allt så har man dragit på sig en mastodontförkylning som måste kureras.
Får hoppas att man blir frisk och lyckas fokusera tillräckligt! Jag vet inte om jag kommer läsa mer i den här tråden nu för jag blir bara nervös men lycka till ni alla som kör upp i veckan, jag håller tummarna för er!
larza skrev:Tja.
Nån som kan berätta för mig det korrekta förfarandet för att genomföra en vänstersväng på landsväg/huvudled??
Är det så att om det är trafik bakom samt mötande trafik så skall man köra in till höger och släppa förbi tills det blir klarare.???
Men om det kommer trafik hela tiden då, är det då ok att fortsätta framåt och vända på lämplig plats, och helt enkelt ignorera uppkörningsledarens "ta vänster". Dvs blir han sne då om man skiter i det och vänder o kör tillbaks??
Johan
....eller om det är mycket trafik så fortsätter man framåt och vänder på lämplig plats. Stå still med MC mitt på vägen? Nej tackAnton_Ljunghusen skrev:Jag skulle blinka höger in mot vägkanten precis vid vänstersvängen, vänta tills trafiken bakom kört förbi och kört över vägen
Det skulle kanske komma snöblandat regn här (Jääävle) imorrn när man kör upp?!?! Va f-n?! Det är ju maj!! :kockolarza skrev:Fan vad less man blir då, har uppkörning idag nu på morgonen.
Kliver upp som vanligt o gör frukost tittar ut. O se på fan det toksnöar ute är flera cm med snö på backen tror knappast att dom genomför någon uppkörning idag
knut-sporthoj skrev:hur lång tid tar det från att man tar förta teriprovet till sista uppkörningen?? i vanliga fall.........
larza skrev:Tja.
Nån som kan berätta för mig det korrekta förfarandet för att genomföra en vänstersväng på landsväg/huvudled??
Är det så att om det är trafik bakom samt mötande trafik så skall man köra in till höger och släppa förbi tills det blir klarare.???
Men om det kommer trafik hela tiden då, är det då ok att fortsätta framåt och vända på lämplig plats, och helt enkelt ignorera uppkörningsledarens "ta vänster". Dvs blir han sne då om man skiter i det och vänder o kör tillbaks??
Johan
Audiman skrev:YES!!! Fixade kortet idag, fy fan va glaaaaaad jag é!
Mvh A
Anton_Ljunghusen skrev:Jag skulle blinka höger in mot vägkanten precis vid vänstersvängen, vänta tills trafiken bakom kört förbi och kört över vägen
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|