Körkort 2005

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Fixxxer skrev:
Och jag har tappat suget totalt. Vet inte vad jag ska göra för att få upp körningen igen.

Bara tragglat på körskola?

Ut och kör en sväng privat med nån, så ska du se att suget kommer tillbaka :)
Köra på körskola är inte samma grej!

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Anton_Ljunghusen skrev:

håller med.. man blir ju tokig med den där jäkla radion i örat.. plus att det inte är nån som blir galen på dig så fort du gör minsta fel :)

trUst

chefen
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
KTM 640 -05
Jag klarade kortet idag! Uppkörningen är överreklamerad. Det är lättare än det sägs bara man håller nerverna i styr och har övat innan!

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
handledare

nån som behöver handledare i gävle trakten? säg till så kan jag hjälpa till!

Delzanno

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ktm Duke II
Anton_Ljunghusen skrev:
Krypkörningen kan du väl öva själv nånstans? Traggla traggla traggla!

lycka till alla, blir ny uppkörning för mig i vår *suck*

Jo, Balansen i skallen är det ju inget fel på, lite ovant på en tyngre hoj bara..
Men det ska nog lösa sig..

Väntar på kk tillstånd just nu, sen blire till att boka teori.

Hoppas man hinner uppkörningen i år iaf, så man kan leta fram en sjyst hoj till våren å gasa :)

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Delzanno skrev:
Jo, Balansen i skallen är det ju inget fel på, lite ovant på en tyngre hoj bara..
Men det ska nog lösa sig..

Väntar på kk tillstånd just nu, sen blire till att boka teori.

Hoppas man hinner uppkörningen i år iaf, så man kan leta fram en sjyst hoj till våren å gasa :)

916 blir till salu kring hösten. :)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
heke skrev:
bah, bara kör på. Missade min första. Med 2 p ENBART på de satans skyltarna man har glömt sen B kk. Alla "mc" frågor var rätt. Ringde o boka igen, gick snabbt, typ 1.5 v efter. Hade fått ännu tidigare om ja ej jobbat. Känner mig åxå sent ute, men köra hoj i (sen)sommar SKA jag!! :yoparty

Bit ihop o ring vv varje dag så kommer du snart sitta där o klara det =) Bara surt o pynta de 180 kr igen lol!!! :rolleyes:
Tack! och tack "Savage"

Jag bommade med på "lite" P till godkänt! med. Men det var så jävla tungt... ringde direkt när jag kom hem och bokade en den 11/8. Men ska ringa ner till dom varje morgon och se (fuck the job! sjukanmäler mig :D)

om jag inte klarar det nu börjar jag bli orolig om jag ens hinner med en uppkörning innan det är slut för i år.... :( när brukar det vara kört?

Delzanno

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Ktm Duke II
storken skrev:
916 blir till salu kring hösten. :)

Trevligt :p

Hade tänkt börja på något lite billigare.. lite väl grym förtsa hoj kanske,
Inte så mycke för ducati, men 916 är faan snygg :tummenupp

Blir nog en zx7r / 6. lr en gsx 600 R..
Nåt i den stilen.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
CeltaniC skrev:
Tack! och tack "Savage"

Jag bommade med på "lite" P till godkänt! med. Men det var så jävla tungt... ringde direkt när jag kom hem och bokade en den 11/8. Men ska ringa ner till dom varje morgon och se (fuck the job! sjukanmäler mig :D)

om jag inte klarar det nu börjar jag bli orolig om jag ens hinner med en uppkörning innan det är slut för i år.... :( när brukar det vara kört?

En bit in på oktober brukar det rulla! Bor ju förstås lite på var man bor också

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
Delzanno skrev:
Trevligt :p

Hade tänkt börja på något lite billigare.. lite väl grym förtsa hoj kanske,
Inte så mycke för ducati, men 916 är faan snygg :tummenupp

Blir nog en zx7r / 6. lr en gsx 600 R..
Nåt i den stilen.

ja så är det.. bra att börja lite lungt och byta eftersom uppåt.. lycka till!

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Anton_Ljunghusen skrev:

Ja, jag har bara kört på körskola och dessutom en värdelös sådan. Jag har knappt lärt mig något där förutom det jag själv fått hitta på.
Nackdelen är att jag inte har någon att köra med. Så jag vet inte alls vad jag ska göra. Samtidigt är man sugen på att köra men det har blivit utnött på den körskolan jag kör nu...

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Fixxxer skrev:
Ja, jag har bara kört på körskola och dessutom en värdelös sådan. Jag har knappt lärt mig något där förutom det jag själv fått hitta på.
Nackdelen är att jag inte har någon att köra med. Så jag vet inte alls vad jag ska göra. Samtidigt är man sugen på att köra men det har blivit utnött på den körskolan jag kör nu...

Ett tips till er som inte har någon handledare, är att ändå skicka in en anmälan till trafikenheten på en polare/arbetskamrat/släkting/granne el. liknande som iallafall har A-körkort...
Ibland godkänns handledare trots att dom inte har haft körkort i 5 år :tummenupp :hihi

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Fixxxer skrev:
Och jag har tappat suget totalt. Vet inte vad jag ska göra för att få upp körningen igen.

Precis så kände jag också.. :( sen började jag på Grönlunds istället :yoparty , så nu är allt tiptop och kortet känns plötsligt verkligt igen.. även om jag har en bra bit kvar till uppkörningen... :)

(den 25 augusti avgörs om jag ska få pengarna tillbaka från den gamla skolan)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
fixxxer: Suget kommer tillbaka när du fått kortet, tro mig.. gladare blir man inte :)

Du tycker säkert bara de är eländigt att ta körkort (och de är de) men i slutändan är det definitivt värt det

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Funkar det att köra upp på en ostrypt, mellanklasshoj? Dvs kollar dom bara reg.beviset eller provkör dom?

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Anton_Ljunghusen skrev:
Funkar det att köra upp på en ostrypt, mellanklasshoj? Dvs kollar dom bara reg.beviset eller provkör dom?

på uppkörningen för lätt mc så kollade dom bara att det var rätt i papprena , körde dock upp med min ostrypt reggad som 9kW urpsprungseffekt 21kW så jag antar att det är exakt samma på mellanklass , men kör du upp ostrypt och gasar lite väl mycket märker han garanterat att du har typ 3gg mer effekt än vad det står i papprena. Om han nu kan göra något åt det :tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...