obegränsadHibboi skrev:Om man inte haft någon form av båge kort förut men är 21 och tar för tung, får man begränsad eller obegränsad?
obegränsadHibboi skrev:Om man inte haft någon form av båge kort förut men är 21 och tar för tung, får man begränsad eller obegränsad?
mamba71 skrev:obegränsad
Hoppsan skrev:Du är inte lärare på mc men har ändå varit med på 30-40 prov, förmodar att du håller på att utbilda dig till mc-instruktör?
När du är med på proven diskuterar väl inspektören och du utslaget grundligt?
Om det fortfarande kvarstår frågetecken måste du kunna ta upp det med berörda provförrättare, eller? Menar du med fullt allvar att VV i Malmö utdelar repressalier för nyfikenhet?
Om läget nu är så allvarligt som du beskriver MÅSTE du ta upp detta med chefen för förarenheten i Malmö så det blir någon ordning. Inte kan vi fortsätta att lotta ut körkort på detta sätt!
MBGIRL skrev:Nä jag håller inte på att utbilda mig till mc-instruktör. Har utav egen vilja varit
med på mc-prov.
Nä inte för nyfikenheten men något står ju inte helt rätt till när flertalet av
mc-instruktörer inte tycker det är lönt eller inte vågar stå upp för sina elever
när de anser att förättaren gjort en felatik bedömning. Svaren som jag fått är
att de bara blir "kärvigare" nästa gång de kommer med elever som skall köra
upp och det bara går ut över eleven och skolan rent ut sagt. Jag tycker detta
är fel att de inte säger vad som borde sägas pga att inte skapa osämja mellan
förättarna och trafikskolorna.
Att ta upp något med chefen för förarenheten i Malmö verkar inte ha någon
speciell verkan alls om man ser att en förättare blivit anmäld ett flertalet gånger
och inget gjordes åt saken utan han fortsätter som förättare i vanlig takt.
Att en myndighet reder ut sina egna "bekymmer" ser väl inte jag som helt proffesionellt...
Men anmälan kommer göras från min del eftersom jag inte har något att förlora
på det som de andra trafikskolorna tydligen har. Det om inte annat säger en hel del....
Hoppsan skrev:Hmm.. konstigt resonemang! Om ingen uppmärksammas på att det finns ett problem lär man inte heller lägga resurser på att lösa det.
Btw, proffessionellt stavas med två s
No Brakes skrev:Får man köra upp på en gsx-r 600 när man kör för tungbehörighet ? Eller det finns ett minimikrav på 750 cc eller nått ??
iceaway skrev:Den måste vara på minst 700cc.
Hoppsan skrev:Hmm.. konstigt resonemang! Om ingen uppmärksammas på att det finns ett problem lär man inte heller lägga resurser på att lösa det.
Btw, proffessionellt stavas med två s
Anton_Ljunghusen skrev:Tjenare på dig, jag tänkte ta mellankortet i vår.. Tycker allt smörande borde paya of nu, när har du tid?
p.s varför sålt knarren?
MBGIRL skrev:Tycker du har ett konstigt resonemang som tror att allt sköts så bra här i Malmö...
tycker du är lite väl naiv i din syn. Säg den körskola i Malmö som inte säger
något om inspektörerna och hur deras bedömning skiftar mellan natt och dag.
Ni har det kanske hur bra som helst i Helsingborg men här i Malmö är det inte så.
För om det var så bra som du säger det är så skulle inte trafiklärarna kommentera
er så mycket som dom nu gör.
Men det är inte lönt att diskutera detta med dig för du argumenterar ju emot
något som du själv inte sett på nära håll eftersom du håller till i Helsingborg
och inte Malmö...
Sen är det fel att VV tar upp sina egna klagomål när det borde vara en opartisk utredare.
Btw glömma en bokstav kan vi alla göra...kul att man kunde roa dig
Hoppsan skrev:Helt klart ligger du på plus redan innan säkerhetskontrollen börjar!
Ps Tänkte sadla om o sprätta lite grus. Hur kul va de? Blir nog en Fireblade igen.
tjockisbulle skrev:Grattis både xtreem och stoooffe!
Fan va najs,
jag säger inte kör försiktigt men kör vettigt!
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|