Jag har numera körkort!
Och här följer dagens äventyr:
Började med att gå upp strax innan sju, duschan, tanka och göra mig i ordning. Är på plats lagom innan 8:00, och strax därpå kommer uppkörningsmannen. Vi var fyra på plats, en saknades. Först ut kuggade, därpå gled jag ut och gjorde mitt.
Gick bra, känndes bra. Hade ner två koner i högfartsdelen, "Gör om, gör rätt" sa han. Då vickade jag en kon i mitten, det var stödet som tog i. Men han godkände det. Inbromsning gick bra, fick göra om 90 km/h pga motorstopp..
Väntade två timmer, sen var det min tur ut i trafik. Körde en jävla lång sväng på 40 minuter! Gick bra, det känndes bra!
Hade lite problem med hörselgrejen, den lossnade 3 gånger! Vilket gav resultat i misstolkningar...
Den enda stora missen var när jag kom på grusväg, som delade sig i två. En mindre och en större, den mindre gick "åt höger" och stora fortsatte snett vänster. Där kör jag.. :kocko Fast det tydligen sitter en skylt "Förbud mot infart med fordon", Behörighet krävs". - Jaha, tänker jag. han blev ganska arg, uppfattade jag det som.
Men det gick fint! Han var ganska hård, men rak och bestämd. Och det ska en uppkörningsman vara. Tack Per!
Han släppte mig med kort trots något småfel och ett större (grusvägen..)!
Fast jag är inte så glad...
Känns som om han var så kritisk, men det ordnar sig! Det enda han sa när vi var klara var att jag gjort mot många fel.. Varför släppte han mig då?
Tar åt mig hans tips och raka svar... Har inte fattat det än, men glädjen kommer nog snart!
Wihoo!
/mvh Johan