Körkort 2005

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
Bojjan vart kör du upp? Själv så kör jag upp den 27 i Ludvika. :3freak

Körde upp med bil i Lindesberg och jag fick en bra kontrollant som tydligen också ska vara kontrollant för mc. :yoparty Lindesberg var en jäkligt lätt stad att köra upp i medans i Ludvika så vilar högerregelns förbannelse i varenda gatuhörn :gnissla. Någon som vet om det är en bra kontrollant i Ludvika?

Jaja, bara att hoppas att det går bra och grattis till alla körkortstagare :tummenupp

Jalla

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZXR 750
snart dags

Då var dens tora dagen här.....
Vaknade 1 timme o 20 min före klockan skulle ha väckt mig.. :tungan
07:15 på trafikskolan ombytt o klar är meningen..
Fortfarande inte jättenervös men det hinns nog med antar jag...
Hoppas, hoppas, hoppas...
Måttte man bli godkänd idag.. Då är sommaren räddad.
Boris står i garaget och bara längtar på att få sträka ordentligt på hästarna :banana

Simma lugnt...

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Om två timmar har jag min uppkörning. Vädret är bra men jag har bara sovit en timme inatt (jobb..). Så vi får väl se hur det går med koncentrationen. ProViva Extrem is my friend! :)

Edit: Tillbaka efter 5 timmar @ vägverkets uppkörningsplats. Kuggad pga en missad blinkning vid påfart av en större led, samt att jag vred för lite på huvudet i en rondell. Nu skiter jag i hoj.

Last edited:

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Tack ska ni ha!

Nu ska jag in i försäkringsjungeln för att se om det finns nått man har råd att äga.

Lycka till ni andra som håller på (speciellt ni som kör upp idag).

:tummenupp

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hoppas att du hittar vad du vill ha tjockis...,

SÅ nu har jag ÄNTLIGEN fått tag på en trafikskola som har öppet. Nu kan man kanske få fart på kortet!!
Första anhalt 26/7 skrivning.

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
AxlySM skrev:
Om två timmar har jag min uppkörning. Vädret är bra men jag har bara sovit en timme inatt (jobb..). Så vi får väl se hur det går med koncentrationen. ProViva Extrem is my friend! :)

Edit: Tillbaka efter 5 timmar @ vägverkets uppkörningsplats. Kuggad pga en missad blinkning vid påfart av en större led, samt att jag vred för lite på huvudet i en rondell. Nu skiter jag i hoj.

Surt! Men på't igen bara! Vi är många som missat uppkörningar men till slut fått till det. Ge inte upp, lovar det är värt slitet!

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
AxlySM skrev:

Faan va surt! Du ska väl inte skita i d nu? När får du uppkörning som tidigast igen?
Jag missade min uppkörning nu i torsdags men har redan fått tag på ny, dock privat, den 21 Juli!

Inte nästa men nästa vecka igen då jävlar ska ja klara de!

Last edited:

Hoppsan

Spansk mästare i ribbstol
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
954
Edit: Tillbaka efter 5 timmar @ vägverkets uppkörningsplats. Kuggad pga en missad blinkning vid påfart av en större led, samt att jag vred för lite på huvudet i en rondell. Nu skiter jag i hoj.[/QUOTE]

Jo jag har hört det åsså, man blir kuggad för EN missad blinkning och att man vrider för lite på huvudet i EN rondell. :rolleyes:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
FemmeDeFatale skrev:
Tackar, tackar...känns förbannat skönt att slippa övningsskylten :hihi
Men jag måste erkänna att det kändes lite konstigt att ta hojen själv första gången :lol
kör så de ryker... :banana gummi luktar oxå... :banana :yoparty grattis till kk :yoparty ....see you..

Hoppsan

Spansk mästare i ribbstol
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
954
MBGIRL skrev:
Beror helt på uppkörningsgubben. Du ska inte lita på att du får en andra chans...
det finns sådana som inte ger ut sånna...

Tja du det där är helt omöjligt att svara på eftersom bedömningarna mellan
inspektörerna faktiskt kan skilja som natt och dag....hemskt.

Vissa inspektörer säger att de inte avbryter om det inte är något som de
bedömer som farligt men vissa andra följer inte detta...så som sagt ha turen med dig!

Edit: Eller gör allt perfekt så det inte finns något som kan skapa tvivel...

Måste fråga dig hur många mc-prov du har varit med på och följt på nära håll?

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
FemmeDeFatale skrev:
Tjohooooo...äntligen har man det eftertraktade A-et på körkortet :banana
Klarade uppkörningen i förrgår, 6 Juli.....såååååå lycklig nu :tuttar

Man får gratulera!

Jag är själv överlycklig eftersom jag också tog mc-kort den 6e juli :banana :fyllisar

Han sa att det var på håret eftersom jag, enligt honom, väntade för länge med att köra om en cyklist. Han hade tydligen röntgensyn för jag såg iaf inte ett smack. (Skymd kurva över ett krön) Men va fan, nu har jag kortet iaf :)

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
AxlySM skrev:
Och det gick ju som det gick, - bromsade inte tillräckligt bra (det fanns dock inga märken eller koner för att visa hur kort bromssträckan skulle vara, men jag hade väl bara dålig teknik eller nåt.. :rolleyes:)

Jag körde upp den 6:e o blev kuggad av precis samma anledning! :mad: Surt som tusan, dessutom när asfalten kändes helt annorlunda jämfört med den jag kört på med läraren.
Har ny tid om 1,5 vecka, ska f*n inte kugga igen!

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
till alla som kuggar

Hejsan allihopa som har kuggat.

Ge nu inte upp och tyck att livet har gett upp på er.

Klarade teorin första gången men kuggade en gång på uppkörningen.

Blev också sur på allt och alla och förättaren fick också en tilltuggning här men det var ju inte hans fel. Det var ju jag som gjorde felen och han bedömde dom att dom var så allvarliga att jag inte skulle få kortet.

Gör nu inte missen och strunta i att ta kortet utan när ni är klara kommer ni vara världens lyckligaste.

kämpa på och gör rätt

håller tummarna för alla som inte tagit kort än.

andy

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...