Lindgren skrev:
vart bara riktigt nyfiken hur de gått för dig om du har körkortet eller om de var nåt som inte ville sig...
vilka banor fick du köra??
Tjenare.. Glad att du frågade faktist.
Själv tycker jag att min uppkörning gick bra. Det började med kontroll av belysning, skitlätt. Krypkörning och leda hojen, skakigt pga nervositet, men det gick också skitbra. Undanmanövern gick perfekt också, även bromstesterna gick galant.
Det blev den lätta krypkörningen och lätta undanmanövern
Sen ut i trafiken, hade dagen innan haft testuppkörning med läraren i trafikskolan, vi körde nästan samma runda som det blev på uppkörningen. Av trafikskoleläraren gick det "galant" för mig, bara påminnde mig att kolla tidigare i spegel innan jag satte på blinkers.
På uppkörningen
KUGGADE jag pga att jag inte gick in i vänster körfält (landsväg) vid två "s" kurvor för att få en rakare linje. Men jag hade ju gjort likadant dagen innan och bara gått in i mitten av körfältet och sen till höger vid högersvängen (fri sikt, samma kurvor som dagen innan vid "tesuppkönringen").. Men NEJ, det var fy skam antagligen. Plus att vid landsvägen så var det hus här och där med lite skymda utfarter, där tog jag bromsberedskap med fot och handbroms precis som dagen innan, men tydligen borde jag ha saktat ner mera enligt uppkörningskillen.
Detta sa han att jag gjorde pga dålig planering.
Är inte sur på uppkörningskillen, bara lite smått irriterad över att jag inte fick instruktioner att inte göra så dagen innan
det hade kunnat göra att jag hade kortet idag..
Funderar på att boka privat uppkörning på måndag ifall trafikskolan inte fixar en inom 2 veckor.
Igår kändes det kasst, fast idag har man kommit på att man inte skall ge sig för lite motgångar, det är vid motgångarna man skall kämpa ännu hårdare