Körkort 2006

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
xt_660 skrev:
2534607 XT:n ska tydligen vara en alldeles utmärkt nybörjarhoj från alla jag snackat med!

Ska du ha xt660x (supermotard) eller xt660r (lite mera offroad) hade du tänkt?

Är väl ingen optimal touringhoj direkt med visst kan tanten åka med ett tag och toppbox och sidoväskor ska inte heller va några problem.. men som sagt, det är ingen touring.

Tjena,
Den jag kikat på en nog en r issåfall, för den har inte motard-däck.
Dom har även en motard inne. Ser riktigt fräck ut.

tror det är en 03 som är uttagen 04. Dom vill ha 50 lakan för den
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Helios skrev:
2540606 Tjena,
Den jag kikat på en nog en r issåfall, för den har inte motard-däck.
Dom har även en motard inne. Ser riktigt fräck ut.

tror det är en 03 som är uttagen 04. Dom vill ha 50 lakan för den


Av det du skriver låter det som att du varit inne på ett MC-varuhus, ja?

Sök på blocket istället, finns relativt många xt660r där som du kan få till bättre pris, nyare årsmodell och med mera utrustning, prutmån dessutom så här i höst/vintertider.. :tummenupp

denna t.ex. >>> http://www.blocket.se/vi/9529904.htm?ca=11_s klockren!
 

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
Se bild
Klarade teorin igår, så nu är det "bara" att vänta till våren med att övningsköra, lite långsamt den här vintern kommer att gå då :).

/Fredde
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Uppkörningstid

Jag har fått uppkörningstid den 15e november. Här nere ska det visst testas i år.
Jag börjar bli nervös nu då jag inte tycker att körningen sitter till 100%. När jag kör i stan och på landsväg känns det bra, men det är på banorna paniken kommer. Kör jag tillräckligt sakta? Ser det tillräckligt stabilt ut? Hur kommer det kännas att ha mellan 2-4 nyfikna åskådare när jag gör dethär?
Frågorna är många och just nu känner jag att jag behöver lite stöd.:)
Är det någon annan här som har fått uppkörning den 15e november i Malmö? Någon annan som är trött på konbanor och lääängtar efter att få kasta västen och köra själv?

Till alla er som ska köra upp snart säger jag lycka till och hoppas att allting går bra för er! :tummenupp
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
*Skrattar*
Du har precis beskrivit hur dom flesta känner...
Känner igen mig själv väääldigt väl i den där beskrivningen...
Exakt samma frågor...
Det enda jag kan säga är gör ditt bästa när du kör upp och skulle du sätta ner foten i krypet så fortsätt bara som om inget har hänt...
Det är helhetsintrycket som räknas... Dessutom så är banorna avklarade på under tio min... Och du har två försök på banorna dessutom... Kan ju dock rekommendera en konbaneövning i nån timme dagen innan så du får "värma upp" lite... Så gjorde jag och Helios iaf...
Kändes rätt skönt... Sen var vi på plats så tidigt på morgonen att vi hann
värma i drygt 30min straxt innan dessutom...

Sen kommer du inte att ha åskådare...
Dom kommer med största säkerhet stå en 100 150m bort och kommer inte kunna se vad du gör...
Glöm inte att plugga på säkerhetskontrollen bara...
Det är många saker att ha koll på och det är lätt att missa nån liten detalj...
Och har du inte övat på att rulla hojjen i korridoren så gör det en gång iaf så du vet hur det känns... inga svåra saker men skönt att veta att man gjort det...

Håller tummarna!
 

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Thyg0d skrev:
2553244 Kändes rätt skönt... Sen var vi på plats så tidigt på morgonen att vi hann
värma i drygt 30min straxt innan dessutom...

Var lite nervös innan men jag plus de andra som skulle köra upp var där med körskolan 2 timmar innan och värmde upp, satt som en smäck när det skulle utföras, var dock ändå hur nervös som heslt fast man kunde det. :tungan
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Jag ska köra upp på onsdag och körde min sista lektion idag. Känns skönt att man ska nöta på onsdag innan uppkörningen börjar då jag inte är nöjd med undanmanöverbanan. Klarar inte den i tillräckligt hög fart känns det som. :(
Aja. Jag vet en annan som ska köra upp på förmiddgen på onsdag, men är det någon mer härifrån?
Hoppas att jag får mitt körkort. Har längtat och kämpat så länge nu. Och det skulle vara kul att tillhöra en av de sista kullarna som tar för i år.
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Nu har jag också blivit kuggad!:yoparty

Trots blåst, regn och mulet klarade jag både serpentinbanan och krypkörningen med stopp mellan konerna utan större problem.
Jag vart helt galet nervös men det gick vägen!
Efter lite väntan var det dags för trafikdelen. Där gick allting, eller det mesta, fel. Lämnade inte företräde vid en rondell så där blev det "ingripande":(
Kollade dåligt vid filbyte och i största allmänhet.. Nåja. Jag börjar redan komma över det då det är dags i april igen!:tummenupp
Grattis till er som klarade det idag, och lycka till i vår alla vi andra.:):yoparty :tummenupp
 

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Ny till våren
Kanske det finns en Körkort 2k7, men jag hittade ingen.

Frågan jag ställer lär säket vara ställd innan, men jag har tyvärr inte tiden att söka atm.

Teoriprogram som Bonniers Trafikskola fast för MC, är det något som finns?
Isåfall, släng upp länkar var jag kan köpa eller PM om du vill sälja ditt begangnade.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top