Körkort 2006

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
YAY så klarade man uppkörningen idag :D :D :D :D :D

Så såg man Obi-wan kenobi på plats också.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Ping skrev:
2494101 YAY så klarade man uppkörningen idag :D :D :D :D :D

Så såg man Obi-wan kenobi på plats också.

SAY WHAT??? Obi-wan??? :va

Gratulerar dock så mycket! :D

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
En till med A på kortet numera! :tummenupp

Inte lika nervös som förra gången så högfartsserpentinen klarades galant. Trafiken kördes i områden jag växt upp i, inte så mycket överraskningar. =)

Nu blir det till att shoppa hoj!

SSgt Liberia

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Letar
Själv ska man precis börja plugga till teorin. Ni som precis har klarat körkortet. Har ni någon litteratur att sälja? Jag är ute efter bla MC-boken.

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Z750 -04 Röd
Klar med steg 2, Köpte mig en Z750 - 04 idag såhär inpå hösten, åka en vecka sen ställa av den och längta :)

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
SSgt Liberia skrev:
2496865 Själv ska man precis börja plugga till teorin. Ni som precis har klarat körkortet. Har ni någon litteratur att sälja? Jag är ute efter bla MC-boken.

Jag har både boken och ett dataprogram. vill du köpa?

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
åhhh va gött! klarade uppkörningen idag!:yoparty Var nervös som satan innan, men allt gick som smort...nästan iaf:D Gjorde nån liten miss men det gick bra iaf! Fick kontrollera belysning och köra lågfarten utan serpentin, den när man skall sätta ner foten tre gånger. Sen köra högfarten med väjningen i början och slalom hela vägen. I trafiken fick jag köra en himla massa stadstrafik tyckte jag men det gick bra!
Wieee va glad jag är! Känns som en stor sten har släppt från mina axlar!:tungan
:squid
// Mayer

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Mayer skrev:
2505896 åhhh va gött! klarade uppkörningen idag!:yoparty Var nervös som satan innan, men allt gick som smort...nästan iaf:D Gjorde nån liten miss men det gick bra iaf! Fick kontrollera belysning och köra lågfarten utan serpentin, den när man skall sätta ner foten tre gånger. Sen köra högfarten med väjningen i början och slalom hela vägen. I trafiken fick jag köra en himla massa stadstrafik tyckte jag men det gick bra!
Wieee va glad jag är! Känns som en stor sten har släppt från mina axlar!:tungan
:squid
// Mayer
Gratulerar:tummenupp

GeaX

kmr inte på nått att skriva...
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
CBR125R
Jag gjorde alla teorifrågor och kunskapsprov som jag kom över (var massor) och läste hela Mc boken (STR).

Jag blev klart godkänd på alla prov men blev ändå underkänd (strax under gränsen) på vägverkets kunskapsprov. Nu har jag läst Körkortsboken från STR inför nästa prov.

Vad jag vill få sagt är att man inte bör förlita sig blint på diverse teoriprov som inte är vägverkets.

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
GeaX skrev:
2516809 Jag gjorde alla teorifrågor och kunskapsprov som jag kom över (var massor) och läste hela Mc boken (STR).

Jag blev klart godkänd på alla prov men blev ändå underkänd (strax under gränsen) på vägverkets kunskapsprov. Nu har jag läst Körkortsboken från STR inför nästa prov.

Vad jag vill få sagt är att man inte bör förlita sig blint på diverse teoriprov som inte är vägverkets.

jag kuggade teorin 2ggr innan den satt, bara att köra igen.

Tryptamine

Certified A-hole
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
CBR 900 RR Fighterblade
äntligen!!!!

Den tredje gången så satt det.. Så jävla gött.. Ha det super alla vänner!!

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Kör upp om 2 timmar drygt... Men det måste vara något fel för jag är inte ens nervös... Kanske mest uppgiven.. Vet inte... Känns lite som: klarar jag det, jättekul... Misslyckas jag, väntat och det är bara att fortsätta i vår..
Men ni får gärna hålla en tumme eller två...

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Thyg0d skrev:
2529267 Kör upp om 2 timmar drygt... Men det måste vara något fel för jag är inte ens nervös... Kanske mest uppgiven.. Vet inte... Känns lite som: klarar jag det, jättekul... Misslyckas jag, väntat och det är bara att fortsätta i vår..

Nu håller vi alla tummar och tår för att du fr.o.m. idag får haka på blåskägget i långsamma gruppen för sniglar med stödhjul. :)
Du grejar det, kör hårt! :yoparty

Malle

Fick kortet 15/6-06
Gick med
22 May 2006
Hoj
ZX6R -07
Thyg0d skrev:
2529267 Kör upp om 2 timmar drygt... Men det måste vara något fel för jag är inte ens nervös... Kanske mest uppgiven.. Vet inte... Känns lite som: klarar jag det, jättekul... Misslyckas jag, väntat och det är bara att fortsätta i vår..

Håller tummarna..
Du kommer fixa de !!:tummenupp :yoparty

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hej alla,

Klarade mitt kort för snart två veckor sen! Så jäkla underbart! Kuggade på teorin första gången samt första uppkörningen!

Haft bilkort i många år så jag åkte till teorin och trodde att det skulle vara så enkelt! Men så dök det upp en massa frågor om natur och gud vet allt så jag missade med 1 usel poäng! Andra gången hade jag totallt bara två fel då hade jag pluggat i en vecka typ hemma!

Jag körde totallt 6 lektioner på körskola och inget privat, kände mig inte riktigt redo att köra upp men körskolan sa att det där fixade du! Balans och den delen gick galant men kuggade på att jag inte var tillräckligt uppmärksam på högerregel! Och gissa varför? Jo för att jag inte lyfte upp foten på forbromsen varje gång! Men, men dom hade nog rätt! Andra gången gick allt som smort!

Jag körde 3 lektioner i Stockholm (täby) betalade 1150:- per 60 min lektion helt galet! Så dom andra körde jag i Katrineholm betalade 750:- för 80 min och helt kanon bra hjälp!

Ska ha hojen påställd i några veckor till sen blir det att längta till våren!

Har MC boken om någon är intresserad! :tummenupp

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
YES! Fixade det! Wheeeeeheeeeeee.... :D:D:D:yoparty :yoparty

Tackar för att hållna tummar! :bow

Krypet gick så där... var kolugn fram tills jag skulle köra... sen brast kroppen..
:D
Satte ner foten en snabbis men sen gick det bra...
Skitskum uppkörning dock... fick åka lite i kungsängen sen motorväg tillbaka till jakan... Fääärdig... TRodde inte mina ögon!

Nu ska det stekas blåskägg och... okay... Jag ska ta mig runt helskinnad...
:hihi

Malle

Fick kortet 15/6-06
Gick med
22 May 2006
Hoj
ZX6R -07
Thyg0d skrev:
2529753 YES! Fixade det! Wheeeeeheeeeeee.... :D:D:D:yoparty :yoparty

Tackar för att hållna tummar! :bow

Krypet gick så där... var kolugn fram tills jag skulle köra... sen brast kroppen..
:D
Satte ner foten en snabbis men sen gick det bra...
Skitskum uppkörning dock... fick åka lite i kungsängen sen motorväg tillbaka till jakan... Fääärdig... TRodde inte mina ögon!

Nu ska det stekas blåskägg och... okay... Jag ska ta mig runt helskinnad...
:hihi

GRATTIS! :tummenupp :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM