Körkort 2006

Degpekka

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
2009 Ktm 690supermoppe-r
klarade uppkörningen på mitt mellankort i fredags! vi ses på vägarna nästa säsong! :D fy fan vad jag längtar!
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Ska ha uppkörning på Onsdag nu jag är bra nervös nu..


Ska ha en dubbel lektion med körskolan imån dagen innan altså och kolla så allt står rätt till innan ja kommer dit. Ska snacka me körskolan imån för jag vill träna mer på manöverprov och krypkörningen och lite sånt men bromsprov och landsvägskörning känner jag mig säker på. Dom på trafik skolan sa att jag inte skulle vara närvös dom tycker jag kör bra men känns säkrare att ta lektion dagen innan och finslipa allt.

Läst lite här har fått goda råd tack så mycket nu hoppas jag allt på att jag klarar de på Onsdag:) Har dock uppkörningen kl 7 på morgonen sammling kl 6:rolleyes:
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Gratulerar! Utveckla gärna vad du höll på att kugga på!
För fort i skymd korsning eller?
 

Sweetie

Varför åka när man kan köra själv?
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Med sambo i Skåne
Hoj
....
Klarade min uppkörning förra torsdagen igen alltså den 14 september!
Så glad e jag för det! Efter allt slit sen i början av sommaren så skulle det ge resultat!! *jiee*
Min uppkörningslärare från Malmö var nitisk, men inte skulle han få kugga mig.. inte som han gjorde med 2 av oss...
Har bara varit ut o kört 2 gånger än så länge men det är inte så bara det, bättre det än inget alls!!

Jaja.. vi ses mer på vägarna nästa säsong!!
*Sweetie*
:tummenupp :yoparty
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Sweetie skrev:
2489524 Klarade min uppkörning förra torsdagen igen alltså den 14 september!
Så glad e jag för det! Efter allt slit sen i början av sommaren så skulle det ge resultat!! *jiee*
Min uppkörningslärare från Malmö var nitisk, men inte skulle han få kugga mig.. inte som han gjorde med 2 av oss...
Har bara varit ut o kört 2 gånger än så länge men det är inte så bara det, bättre det än inget alls!!

Jaja.. vi ses mer på vägarna nästa säsong!!
*Sweetie*
:tummenupp :yoparty

Hehe Grattis, tar en öl på det! :yoparty :D
 

lagga_jimmy

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
trots namnet... Enköping
Hoj
V-Strom
Thyg0d skrev:
2489493 Gratulerar! Utveckla gärna vad du höll på att kugga på!
För fort i skymd korsning eller?

Om du menar mig :confused:

Tackar.... Började med en runda på landsbygden (riktigt små vägar) där jag tänkte att han skulle få se att jag vågade hålla mina 70. Han tyckte att det var bra men att man kunde släppa av lite vid utfarter med mindre sikt.... :mattias
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
lagga_jimmy skrev:
2490427 Om du menar mig :confused:

Tackar.... Började med en runda på landsbygden (riktigt små vägar) där jag tänkte att han skulle få se att jag vågade hålla mina 70. Han tyckte att det var bra men att man kunde släppa av lite vid utfarter med mindre sikt.... :mattias

Sorry... skulle kanske quotat...
Jupps, det var dig jag menade...
Bra att veta... brukar inte heller ha problem att hålla farten..
Hålla den nere däremot.. :D
 

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Tozerd skrev:
2488359 Ska ha uppkörning på Onsdag nu jag är bra nervös nu..


Ska ha en dubbel lektion med körskolan imån dagen innan altså och kolla så allt står rätt till innan ja kommer dit. Ska snacka me körskolan imån för jag vill träna mer på manöverprov och krypkörningen och lite sånt men bromsprov och landsvägskörning känner jag mig säker på. Dom på trafik skolan sa att jag inte skulle vara närvös dom tycker jag kör bra men känns säkrare att ta lektion dagen innan och finslipa allt.

Läst lite här har fått goda råd tack så mycket nu hoppas jag allt på att jag klarar de på Onsdag:) Har dock uppkörningen kl 7 på morgonen sammling kl 6:rolleyes:

Hur gick det hur gick det? :va
 

mrdaez

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Sthlm/Solna
Hoj
nothing atm
Sådär, där satt den.

A behörighet i hand. Bara brumma för fulla muggar dom återstående dagarna :D :tummenupp


Lycka till grabz!

/Dennis
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Nu är jag också med i klubben!! Klarade uppkörningen idag och det känns så jäkla gött rent ut sagt!!

Ska bli SÅÅÅÅÅÅÅ skönt att kunna hoja själv, öva och bli lite erfaren på vägarna utan pressen att nån kollar och utan att tusenlapparna flyger iväg från plånkan..

YES YES YES!!!! :yoparty :yoparty :yoparty
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
xt_660 skrev:
2491921 Nu är jag också med i klubben!! Klarade uppkörningen idag och det känns så jäkla gött rent ut sagt!!

Ska bli SÅÅÅÅÅÅÅ skönt att kunna hoja själv, öva och bli lite erfaren på vägarna utan pressen att nån kollar och utan att tusenlapparna flyger iväg från plånkan..

YES YES YES!!!! :yoparty :yoparty :yoparty

GRATULERAR!!!!! Fan vad fint!!!
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
xt_660 skrev:
2492015 Tack så mycket!!! Hur går det för dig, när hade du din uppkörning?

Två veckor kvar, så min säsong kommer bli kort om jag lyckas... :D
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Tjena allihopa

Grejade Min uppkörning idag med, glad som fan är man. Sovit taskigt å knappt kunnat käka frukost imorse. Åkte till Tullinge och körde upp 09,15 imorse. Uppkörnings förrättarna är faktisk riktigt sjyssta de är inte alls lika hårda som trakikskole lärarna så där kan ni vara lugna, fick kntrollera lagrena och köra banorna,satte de perfekt så det var bara att dunka ut i trafiken. Vi körde genom ett villa område där han kollar hur riskmedveten du är, t.ex höger regeln annpassad fart *anmärk krypkör fram till korsningarna och kolla noga men överdriv inte. Sedan åkte vi rätt mycket landsväg c:a 3,5 mil där de kollar kurvteknik,spårval, vändning på lämpligt ställle, riskmedvetenhet osv. Ett hett tips till er som kör upp privat är handlingsberedskap vilket är jävligt viktigt. När du kommer fram till en korsning,övergångställe i närheten av barn skymda utfarter, upp med foten och handen på bromsen och var beredd på att bromsa. och ha kvar foten/handen på bromsen under hela korsningen/faran. skulle du köra omkull en kon eller göra en liten miss så skit i det utan kämpa på och ge inte upp för du blir inte kuggad p.g.a småfel utan det är helheten de tittar på. Själv har jag övningskört privat hela sommaren och lärt mig balans med mera. Jag tog dock en testlektion hos bilskolan och bokade sedan in 9 lektioner som jag körde nu mån och tisdag sedan uppkörning idag så det har varit intensivt jag menar för en vecka sedan hade jag fan ingen aning om att man skulle ha kort idag. Det är verkligen värt att ta ett par lektioner man lär sig mycket som man som privatist inte hade nån aning om kanske därför det är lättare att ta kort genom skola eller jag vette fan bara min åsikt. Så idag har det blivit 43 mil hojåka kört konstant sedan i förmiddags fram tills nu. Fan vad det rockar att ha kort.

Kanske kan nått av tipsen vara till nytta.
Men det största av tipsen är väl att ta det lungt som fan på uppkörningen det är ingen som kommer strypa dig för att du missar nått och kör bara som du blivit lärd- så ska det nog gå bra.

MVH /B
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top