Körkort 2007

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Om det går som jag har tänkt blir det en till bokstav på kortet denna sommar.
Har ju hojen, gäller bara att få köra den också.

Mvh J

Ikonik

Trafiklärarkandidat
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
...ingen än.
wdac skrev:
2648353 hur är det med uppkörningen nu för tiden? är de garage vändning eller är de slalom istället? ja prova på både och när jag tog mitt kort, tycker nog garagevändningen var lättare :)
Ingen garagevändning längre utan lågfartsbana & högfartsbana (slalom + inbromsning)

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
644 Xjell-edition
Swedecat skrev:
2648536 Grattis! :tummenupp
Du slog mig med en poäng. :D

Nu har du många månader på dig att öva in säkerhetskontrollen inför uppkörningen. :)

Jävla sopa, 55 poäng bara :tungan
Grymt skönt det är att vara klar och bara koncentrera sig på körningen. Får väl köpa en hoj i vår som du verkar gjort, blir du inte frustrerad när den står o glor i garaget.

wdac skrev:
2648536uppkörning sker i slutet på mars eller?
Man är ju ganska sugen på att vintern rullar förbi fort så vägarna kan torka upp o sen så kan man ut o känna på gasen

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Frasse Fräs skrev:
2648575 Jävla sopa, 55 poäng bara :tungan
Grymt skönt det är att vara klar och bara koncentrera sig på körningen. Får väl köpa en hoj i vår som du verkar gjort, blir du inte frustrerad när den står o glor i garaget.

Jo, vem blir inte frustrerad över det. Men jag tog körkortet våren 2006 och har redan hunnit med flera hundra mil. :D
Så hitills har jag haft mer nytta av mina 55 poäng än vad du hunnit ha med dina 56 poäng. :yoparty

Som sagt, lycka till alla som ska fixa kortet 2007. :tummenupp
Ett speciellt lycka till får Motin. :pannkyss

Edit: Sedan när ni har kortet ska ni åka på första bästa Broms&KurvKurs som SMC anordnar. Då får man lära sig hur man kör motorcykel på riktigt och alla andra saker som inte hinns med på trafikskolan. :Bugar

Last edited:

Qvist78

Life is a lemon and I want my money back
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
Mattsvart litertwin
Jag är på gång, har varit sugen i många år men aldrig fått tummen ur! Det ska bli jäkligt kul!!

Nicotin

Guest
Lycka till alla inför 2007...

Inget känns bättre än att ligga i 200 med klarblå himmel och 26 grader...:D

Allt hojfolk kring rosenhill på sommaren...
Alla onsdagsrace...

MUMS !!!:yoparty :yoparty :D

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Mr Magsnus skrev:
2648653 Ska ta kort så fort det går, nån som har koll på när de första uppkörningarna är?

Jag ställer samma fråga och passar på i samma veva att undra när på ett ungefär körskolorna börjar med lektionerna?

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag ska ta A1 våren 2007. Wish me luck :näsblod

:yoparty

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
Jag snackade med en körskola i märsta som börjar med mc-lektioner 1 april, såvida väglaget tillåter.
Då jävlar ska det övas, ska ha lappen i mitten av maj SENAST.

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
GPZ 600R
H4 skrev:
2648713 Jag ställer samma fråga och passar på i samma veva att undra när på ett ungefär körskolorna börjar med lektionerna?

Början på april började dom här i Falköping iaf, men se till att boka så långt i förväg som möjligt. Jag var nere på trafikskolan i februari och skulle boka, då va hela april så gott som fullbokat. Va ute i tid! :tummenupp

StormBringer

??????????
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
gsx-R 750 -96 Streetfighter
Jorå... köpte hoj i höstas och har hunnit övningsköra endel innan snön kom. Blir teori under vintern och sedan ska jag försöka köra upp till våren. Det tråkiga med att bo i norrbotten är ju bara att snön ligger kvar på vägarna till mitten av juli =).... nästan iaf.. nä men slutet av april så borde man väl kunna ta sig ut på vägarna igen!

Lycka till alla ni andra!

Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Sv 650S -04, Kawasaki Versys -07
Jag kommer att ta tag i det så fort skolorna öppnar. En intensivare är jag lovad och teorin är avklarad för länge sen :tummenupp

Ivul

Guest
Direkt efter bilkörkortet är tagit blir det MC för hela slanten :).

Hur tränar man privat på konbanorna egentligen?, antar att körskolorna lackar lite om man använder deras. :D

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Själv tog man AB korten detta året. Fyllde 9maj gjorde teori provet den 10 körde upp den 11 och vipps hade jag kortet för B sen dröjde det typ 3-4 veckor och jag hade A kortet också! Jag blev en legend på Trafikskolan det är inte alla som klarar av det nu förtiden:D :tummenupp :yoparty :yoparty :tummenupp :D

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
jag ska också fixa a kort direkt till våren. teorin ordnas nu under vintern. hann övningsköra drygt 25 mil i somras så körningen ska nog inte vara några problem..kan det bli sommar snart!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln