Körkort 2007

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Teori

Jaha då var teorin klar! Fan de var massa frågor jag inte kände till blev lite stressad. Trodde jag skulle ha typ 2-3 fel fick 54 rätt. Men va fan de är godkänt!:tummenupp

//Dafe
 

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Halmstad, Stenhuggeriet
Hoj
Monster 620 S.ie
*hmmm...* misstänker att du kan ha ett ännu större problem. En tjej är nog lättare att få med åtminstone bakpå ;)
Exet behöver du ju inte fundera så mycket mer på men sönerna.... har lite samma problem här. Alltså, han (18 år) vill ta mc-kort men samtidigt så lägger han hellre både tiden och pengarna på datorn:rolleyes: Det är väl förfasiken inte meningen att man ska behöva släääpa med honom ut? Vore ju kul om han tog lite egna initiativ. Men men, jag forsätter nog släpa... Är ju tacksam för att han inte är helt ointresserad i alla fall :)

Jo.. man måste släpa ut dem! Kan inte du bli min mamma? :rolleyes:
http://vacation.istheshit.net
 

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1
Grejade teorin idag jag med.. skrev i city kl 09.45 , 54 rätt hehehe vilka dumma j*kla frågor dom har alltså.. blir knäpp.. bort med alla orelevanta krångliga frågor så har man väl 10st man behöver veta :va
Nåja nu är de bara uppkörningen kvar :tummenupp
 

Miika

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Kristiansand (norge)
Hoj
R1-2003
Grejade teorin idag jag med.. skrev i city kl 09.45 , 54 rätt hehehe vilka dumma j*kla frågor dom har alltså.. blir knäpp.. bort med alla orelevanta krångliga frågor så har man väl 10st man behöver veta :va
Nåja nu är de bara uppkörningen kvar :tummenupp

Fan va nice grattis...
Själv klarade jag teorin för 3 veckor sen :)
När börjar lektionerna då?
 

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1
ja har en lektion bokad på tisdag.. men skadade mig i tisdags o slet av ligamenten i foten så ja vet inte om foten e tillräckligt bra att köra med än.. får nog inte ner den i mina stövlar kan ja ju säga :D he he
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Då var första "körningen" klar då, har varit ute och övningskört för första gången på min blade idag....:D Hur kul som helst... Nästan som min gamla 125:a....:rolleyes: Fan vad skönt, nu äntligen börjar våren komma!!!:tummenupp
 

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
uppsala
Hoj
R1
blir kort för mig me nu.. skriver nästa måndag. hoppas man klarar det sen e det bara uppkörning. sen är sommaren räddad:tummenupp
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Årets första övningskörningstur avklarad.. Karlskoga - Kristinehamn - Karlstad och tillbaka.. Mycket mysigt :). Lite kallt om händerna bara men äsch :)
 

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
uppsala
Hoj
R1
Då var första "körningen" klar då, har varit ute och övningskört för första gången på min blade idag....:D Hur kul som helst... Nästan som min gamla 125:a....:rolleyes: Fan vad skönt, nu äntligen börjar våren komma!!!:tummenupp

grattis:tummenupp blir det bra väder imorrn så tar jag första repan:) vet du några körskoler i uppsala som är bra:confused:
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
jag kommer inte att köra på nån skola alls...:yoparty Ska köra privat med min gamla lärare (när jag tog lätt mc-kort).....:D Men Nybrons är bra!
har du skrivit teorin än då?

Ska bli fint väder måndag tll onsdag oxå.... Då blir det köra av hoppas jag.....

Ska du till lelle träffen då?!
 

Miika

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Kristiansand (norge)
Hoj
R1-2003
ja har en lektion bokad på tisdag.. men skadade mig i tisdags o slet av ligamenten i foten så ja vet inte om foten e tillräckligt bra att köra med än.. får nog inte ner den i mina stövlar kan ja ju säga :D he he

Aj det där lätt inge skönt :pannkyss
jag har bokat in mig på 7 lektioner. så jag hoppas på körtkort inom en snarr framtid =)
lycka till med kortet ses förhoppningsviss på vägarna i sommar :yoparty
 

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
Årets första övningskörningstur avklarad.. Karlskoga - Kristinehamn - Karlstad och tillbaka.. Mycket mysigt :). Lite kallt om händerna bara men äsch :)

Tog inte du kortet förra året? har för mig att du skrev mycket här då och berättade att du höll på med körningen vid jobbet
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Tog inte du kortet förra året? har för mig att du skrev mycket här då och berättade att du höll på med körningen vid jobbet

Tanken var att jag skulle ha haft kortet förra säsongen ja... Men min otroligt idiotiska nervositet ställde till det för mig och jag kuggade i trafiken... Nu är det dock nya tag som gäller !
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Måste man ha sin egen mc eller får man låna nån från vv när man kör upp privat

Kör du som privatist så är det upp till dig att komma dit med egen/lånad mc.. Se bara till att den gått igenom besiktningen och är skattad och trafikförsäkrad OCH påställd givetvis. OCH att den är godkänd för den A-behörighet du ska ta.....

VV ställer ej upp med lån av mc..
 

Demolition-Man

The Boss
Gick med
14 Jan 2007
Ort
HBG
Hoj
GSX1000R
Kör du som privatist så är det upp till dig att komma dit med egen/lånad mc.. Se bara till att den gått igenom besiktningen och är skattad och trafikförsäkrad OCH påställd givetvis. OCH att den är godkänd för den A-behörighet du ska ta.....

VV ställer ej upp med lån av mc..

ok tack, lär bli lite svårt att klar uppkörningen men r1:an eller, nån som gjort det kanske.
 

Lactox

LactoX
Gick med
14 Nov 2006
Ort
Örebro
Hoj
Såld MC = ingen MC
Fixat B behörighet nu efter 3 år med A behörighet.... Rätt kort i rätt ordning.....A och sen B..... :p
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top