Körkort 2007

AelienL

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
yamaha r6
Hoppas verkligen att vägarna blir torrare så det blir dags snart....enda nackdelen att bo lite högre upp i landet...har redan köpt hojen, skriver snart sedan är det bara att köra allt som går till uppkörningen....läängtar...:)

MikkE

Guest
Hoppas verkligen att vägarna blir torrare så det blir dags snart....enda nackdelen att bo lite högre upp i landet...har redan köpt hojen, skriver snart sedan är det bara att köra allt som går till uppkörningen....läängtar...:)

Hade runt 15 grader, sol och torra vägar idag. "Övningskörde" idag =)

offa

Guest
Nu har jag köpt hoj!!! Igår så köpte jag mig en R6 och det känns så jävla fint.
Synd bara att man inte har kortet nu, skulle kunna vara ute ett dygn och köra nu.

HiC

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Yamaha FJR 1300
Har en grabb som nyss tagit körkort på bil. Men nu kommer ju våren med stormsteg så nu är dags att han sätter igång men mc-kortet.
Vi övningskörde hela förra sommaren och har tagit ett par turer nu i dagarna. Hojen finns ju redan i garaget, kanske inte den typ av hoj han vill ha, men ändå en HOJ.

AelienL

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
yamaha r6
Hade runt 15 grader, sol och torra vägar idag. "Övningskörde" idag =)

Fusk :mad: ....men som det ser ut så är det 10 grader varmt så snart är det dags...:)

Nu har jag köpt hoj!!! Igår så köpte jag mig en R6 och det känns så jävla fint.
Synd bara att man inte har kortet nu, skulle kunna vara ute ett dygn och köra nu.

Förstår precis vad du menar....jag önskar dig lycka till med kortet...

Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Krypkörning

Fick reda på lektionen idag att jag hade fel krypkörnings teknik. Så nu känns det som man tagit ett steg tillbaka arrghh!:mad: Har inte nästa lektion förens på torsdag och har fått blodad tand de här ska jag fan fixa.

//Dafe:kulspruta

Swedish-Banjo

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Ska köpa en Yamaha FZR
Här blir det ingen körskola ialla fall!
Blir enbart övningskörning. Ska ut på helger dit man övar konbanor med körskolor, och köra när ingen är där. Låna lite koner kan ju inte vara några problem :)

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
nu har jag letat runt påd en förbanade körkortsportalen tills jag nästan spyr på sidan..

har hittat en beskrivning om hur den ser ut och enligt fig 1,2 men det roliga är att fig 1,2 inte syns på samma sida... kan någon vara så snäll och berätta för mig hur långt det är mellan konerna i krypkörningen.. så jag vet vad jag ska öva på, gått 2 år sen sist. Har tyvärr minne som en guldfisk

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...