Körkort 2007

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Tackar för de orden, nu j-drar är det min tur. Det ska gå lika lugnt och avslappnat till på uppkörningen som det gjorde på teorin denna gång :yoparty

Ute o åkte lite förut idag såg ja... tror ja?..

Du va så duktig o stanna fint för fotgängare o allt :D..hade bara 15-20 meter kvar själv te samma övergångställe men ja hann inte, hade gått såååå långsamt isåfall ;) :tungan
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Tänkte ta lappen innan sommaren är slut :mad:

Vilket anses som det svåraste momentet på uppkörningen? Har kört bil i stadstrafik ca 4år dagligen, kommer det hjälpa mig under uppkörningen?

:va
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Tänkte ta lappen innan sommaren är slut :mad:

Vilket anses som det svåraste momentet på uppkörningen? Har kört bil i stadstrafik ca 4år dagligen, kommer det hjälpa mig under uppkörningen?

:va

Var nervös men hade inga problem förrän i trafiken då pajjade det nervositeten det mesta för mig.. Men det där är säkert olika för alla.. Jag har kört bil i trafik i 7 år.. men är man nervös och sen kör en ny typ av fordon så kan det ändå gå fel..
 

mkx

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Södra sidan
Hoj
Zx6r -03 svart som själen
Uppkörning

Ska köra upp den 2a maj, fick inbetalningskortet idag. Sååå najs att äntligen få kortet =)
 

RoadRage

Son of Satan.
Gick med
15 Mar 2007
Ort
GhettoMalmö
Hoj
Kawazaki Er-6N.ABS -07
:tungan Håller på att ta det!

Teorin 61 av 65! Inte illa pinkat! :D
Lektion 3 av körningen är gjord, dryga konbanejävel :huvet
den går inte riktigt som jag vill........

Men skam den som ger sig!
 

tjille

Guest
Första lektionen imorgon... ser så sjukt fram emot det. Nu jäklar!

Har slängt iväg en tår varje dag jag sett solen skina... Utrustning och hoj är redan inköpt så hjärnan förstår inte riktigt matematiken med att jag inte bara kan dra ut och köra :(

RIGHT ON!
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Någon som vet hur lång väntetid det är på ny uppkörningstid OM man skulle missa uppkörningen (ska köra upp 3:e maj)...? Är det typ två månader eller?Ska köra upp i Stockholm
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
5.e lektionen avklarad..konbanorna är fan svåra :p satte en av lågfartsbanorna dock..lite mer tragglande där så är det snart dags för uppkörning :D

/Martin
 

Ikonik

Trafiklärarkandidat
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Falköping
Hoj
...ingen än.
Någon som vet hur lång väntetid det är på ny uppkörningstid OM man skulle missa uppkörningen (ska köra upp 3:e maj)...? Är det typ två månader eller?Ska köra upp i Stockholm

Från VV.se
Underkänd på provet?
Om du blir underkänd på kunskapsprovet kan du boka en ny tid redan samma dag. Om du blir underkänd på körprovet kan du boka en ny tid efter 2-3 arbetsdagar.
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Någon som vet hur lång väntetid det är på ny uppkörningstid OM man skulle missa uppkörningen (ska köra upp 3:e maj)...? Är det typ två månader eller?Ska köra upp i Stockholm

som dom säger kan va allt från en vecka till 2 månader...jag ringde till vv varje dag när jag skulle köra upp, kan va någon som bokar om eller bokar av fick tid 3:e dan jag ringde, åkte och fick kortet samma dag=)
 

Dominor

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kromsläde numera
5.e lektionen avklarad..konbanorna är fan svåra :p satte en av lågfartsbanorna dock..lite mer tragglande där så är det snart dags för uppkörning :D

/Martin

Var tränar du på konbanan? Körskola i Lerum? Har dom egen körgård?
Anledningen till att jag frågar är att jag är på jakt efter ett bra ställe att öva konbana på själv. Jag bor i Gunnilse som inte är så långt från Lerum (Tar bara vägen via Olofstorp som leder till vattenpalatset ungefär) Grymt kul och kurvig väg btw :tungan

Min första tanke var att köra helt privat... Men jag har ingen bra handledare att köra med som kan ge mig bra tips.. Så jag har tillslut bokat körlektioner på Kramérs inne i stan. Men jag är fortfarande på jakt efter ett bra ställe i närheten att träna konbana på.

/Dom
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top