Körkort 2007

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Hej!

Nej jag kör med skolan Kul på hjul som ligger vid redbergsplatsen och konbanorna finns på Bananpiren bla..finns nog punkter i backen sprayade där =)

/Martin

Var tränar du på konbanan? Körskola i Lerum? Har dom egen körgård?
Anledningen till att jag frågar är att jag är på jakt efter ett bra ställe att öva konbana på själv. Jag bor i Gunnilse som inte är så långt från Lerum (Tar bara vägen via Olofstorp som leder till vattenpalatset ungefär) Grymt kul och kurvig väg btw :tungan

Min första tanke var att köra helt privat... Men jag har ingen bra handledare att köra med som kan ge mig bra tips.. Så jag har tillslut bokat körlektioner på Kramérs inne i stan. Men jag är fortfarande på jakt efter ett bra ställe i närheten att träna konbana på.

/Dom

Ikonik

Trafiklärarkandidat
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
...ingen än.
Det där är lite luddigt skrivet. Det står att du kan beställa ny tid för uppkörning efter några dagar. Men sen kan det vara fullbokat 3v framöver...

Så det är svårt att säga...beror lite på hur hög belastning det är.
Läste nog lite för fort och feltolkade hans inlägg.

Ska köra upp 2 maj. Vad har körkortet kostat för er andra?
Tog mitt förra sommaren, tror det kostade 7500kr, för rubb och stubb.

Dominor

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
kromsläde numera
Tog min första körlektion idag (På skola alltså) Gick grymt bra och läraren var nöjd med i princip allt.
Så nästa lektion så skall vi fortsätta med manöverbanan.

Så nu känns det som om kortet är nära :tungan

/Dom

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Tog min första körlektion idag (På skola alltså) Gick grymt bra och läraren var nöjd med i princip allt.
Så nästa lektion så skall vi fortsätta med manöverbanan.

Så nu känns det som om kortet är nära :tungan

/Dom

Kul att höra ! Själv har jag inte lektion förrän 18 April.. vilken låååång väntan. Men det är däremot inte min första ... Hum heh... men hoppas på bara ett fåtal sen är det uppkörning. Tyckte ja körde nog förra säsongen på körskola...

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
2858074 Kul att höra ! Själv har jag inte lektion förrän 18 April.. vilken låååång väntan. Men det är däremot inte min första ... Hum heh... men hoppas på bara ett fåtal sen är det uppkörning. Tyckte ja körde nog förra säsongen på körskola...
Va fasiken, jag har för mig att de va du som härja i Körkort 2005-tråden? hehe

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
RF 900 R -95
Kul att höra ! Själv har jag inte lektion förrän 18 April.. vilken låååång väntan. Men det är däremot inte min första ... Hum heh... men hoppas på bara ett fåtal sen är det uppkörning. Tyckte ja körde nog förra säsongen på körskola...

Har min första lektion på lördag. Kör på stooor asfaltsplan på torsvik utanför jönköping, ska bli gött.

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Hoj
R1
kuggade teorin idag:mad: men men får skylla sig själv, hade inte pluggat. men men tar nya tag och skriver nästa torsdag igen. och då har jag pluggat:tummenupp

Henklund

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750
Körde också första lektionen idag, läraren var riktigt nöjd med uppsikt/placering och trodde inte att jag va en "svår" elev som han utryckte sig. Däremot så la hojen av efter ett kärringstopp på en balansövning :confused: Trodde jag va kass som inte fick igång den men kändes bättre efter att läraren inte fick det heller :gnissla . Hur som helst bra 80 minuters körning! :tummenupp snart får ni akta er!

För övrigt var gsx 750 en riktigt behaglig hoj

DayFire

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSX600f -00
Har beställt tid för uppkörning men fick först den 29 Maj, vilket är en påtok för lång tid att vänta...
Nu undrar jag om det finns någon chans att jag kan få köra upp tidigare om jag går via trafikskola istället. Har för mig att jag fick tid snabbt när jag skulle köra upp för 125:a genom trafikskola.
Eller kan man ringa till vv och höra ibland om det är någon som avbokat sin uppkörning?

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Kan rekommendera alla att ta sina körkort privat.

Blir Extremt mycket billigare samt att det går betydligt snabbare.

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Har beställt tid för uppkörning men fick först den 29 Maj, vilket är en påtok för lång tid att vänta...

På min skola var det så att de bokat upp tider hos VV långt i förväg och la in eleverna där efter hand. Jag hade tänkt ta kortet helt privat först men det gick snabbare att få en tid om jag gick via skola så det är nog ingen dum ide.

Kan rekommendera alla att ta sina körkort privat.

Blir Extremt mycket billigare samt att det går betydligt snabbare.

Varför blir det extremt mkt billigare och betydligt snabbare?
Alla heter inte Rossi.

Last edited:

J-199

KIT CREW STHLM
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
KTM 690SM-R -08
Även om man heter Rossi så gör det nog inget att man tar ett gäng lektioner
så man lär sig köra i trafiken ibland blindstyren.

PeterC

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
Cbr 600F 98
Tjena! Klarade teorin för 2 veckor sen och hade första körlektionen idag, så nu känns det definitvt som att man är på gång! Fick krypköra lite och sen ut och brumma på motorvägen direkt! SKITKUL! Han tyckte dock att jag skulle behöva lite för många lektioner tycker jag. Tyckte jag kunde i princip allt men läraren tyckte jag skulle ta 10 lektioner till för att vara på den säkra sidan? Får se hur det blir med det. Hade tänkt försöka klara mig med 5 lektioner :p.. Nästa gång blir det manöverbanan iaf, ska bli spännande!
Ha det nice och lycka till ni med!

KejwaN

Livet Leker
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
R1 - 00
Japp!! Då var det dax, har skickat in papper för övnings körning och ett teoriprov väntar :p Hoppas allt går vägen iaf.. Lycka till alla andra iaf..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln