Sådärja! Nu är man tillbaka efter sin första körlektion. Vart sjukt nervös innan vi rullade från skolan. Det är 12år sedan jag körde något 2-hjuligt med förbränningsmotor (en MT5 om jag minns rätt), så självklart kände jag mig lagom ostadig när jag rullade ut i trafiken. Men efter bara ett par hundra meter så kändes allting tryggt, eller ja, inte riktigt lika mycket dödsångest i kroppen ialla fall
Fick, pga avsaknad erfarenhet, börja med den "lilla" idag. Fick fisa runt på en mellan-klassad ER5:a, nästa vecka blir det en BMW850 istället. Men detta räckte alldeles lagom för att köra lite enkel stadskörning, följt av lite slalom och som avslutning på lektionen... krypkörningsmomentet från uppkörningen. Detta moment fick mitt obefintliga tålamod att försvinna helt
Sista vändningen innan det var dags för tillbakavägen på banan så strulade jag till det genom att låta blicken falla ner i marken två cm framför framhjulet
Men inte tänker jag på det nu, sitter bara och småler lite fult framför craptopen och längtar, längtar till friheten med kortet
Lycka till nu alla andra som håller på med kortet