Körkort 2007

offa

Guest
Nu så :D Var inne på körskolan och hämtade papper för körkortstillståndet idag... ska jag bara göra syntest när löningen kommer och skicka in skiten :D

Dyrt syntest eller ovanligt fattigt innan löningen? Jag fick pynta 60 kronor för mitt syntest för körkort hos Synsam. Du behöver inte ta ett "vanligt" syntest för körkortet.

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Sådärja! Nu är man tillbaka efter sin första körlektion. Vart sjukt nervös innan vi rullade från skolan. Det är 12år sedan jag körde något 2-hjuligt med förbränningsmotor (en MT5 om jag minns rätt), så självklart kände jag mig lagom ostadig när jag rullade ut i trafiken. Men efter bara ett par hundra meter så kändes allting tryggt, eller ja, inte riktigt lika mycket dödsångest i kroppen ialla fall :)

Fick, pga avsaknad erfarenhet, börja med den "lilla" idag. Fick fisa runt på en mellan-klassad ER5:a, nästa vecka blir det en BMW850 istället. Men detta räckte alldeles lagom för att köra lite enkel stadskörning, följt av lite slalom och som avslutning på lektionen... krypkörningsmomentet från uppkörningen. Detta moment fick mitt obefintliga tålamod att försvinna helt :mad: Sista vändningen innan det var dags för tillbakavägen på banan så strulade jag till det genom att låta blicken falla ner i marken två cm framför framhjulet :huvet

Men inte tänker jag på det nu, sitter bara och småler lite fult framför craptopen och längtar, längtar till friheten med kortet :yoparty

Lycka till nu alla andra som håller på med kortet :tummenupp

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Tille er som ska ta lappen i år (tog min förra sommarn)...
Öva krypkörning som faen... Mina 5 cent.

Kan bara hålla med där, sitter krypen så får man med mycket på köpet. Dock hjälper det inte klantarslen som mig i trafikdelen :). Men hur som helst träna hellre för mycket så ni gäspar er igenom banorna än att träna för lite och vara osäker.
Gjorde första lektionen för säsongen idag och krypen osv var inga problem.. Tränade kryp j-kligt mycket förra säsongen med olika hojar så nu sitter det i ryggmärgen.

Raba

Kortet på gång!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Kommer...
Dyrt syntest eller ovanligt fattigt innan löningen? Jag fick pynta 60 kronor för mitt syntest för körkort hos Synsam. Du behöver inte ta ett "vanligt" syntest för körkortet.

Ovanligt fattigt :) Lever på studiemedel och lite annat småjobb, och den här månaden fick man börja med att pynta 1500;- för två st böcker :3freak :mad: :huvet

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Krypdelen är mitt problem oxo..ska ta 2 lektioner på det innan uppkörningen nu =)

/Martin

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
ahhh kan de bli 14 maj snart eller... helt sjukt att sitta och vänta.... vill köra NUUUUUU!!!!!

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
jag ska köra upp för mellan..:)

Wheii

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Hoj
Yamaha Fzs 600 Rj02+Laverda Lesmo 125
Jag blir så less :zpy Började besöka körskolan för flera veckor sedan för att höra mig för om min uppkörning. Jag hade ju liksom oturen att bryta nyckelbenet i samband med den förra säsongen. Uppkörningstider hade de inte ens börjat ringa på, det var inte riktigt klart vilken körlärare de skulle ha och dessutom så var det snack om nya hojar, men ingen kan tala om vilken sort :va Nu har de plockat fram "gamla" hojen och till slut gått med på att min "gamla" körlärare ska ta en lektion med mig, men fortfarande inget besked om uppkörningstider. Så idag ringer min lärare och säger att jag "kan ju boka en privat uppkörning" men köra med deras hoj. *öh!?! va???* den diskussionen hade vi i augusti och då gick det inte för sig minsann.

Gissa hur många uppkörningstider det finns innan min teori går ut? - nada! Varför sa de inget om detta i början på mars, när jag gjorde mitt första besök? Då hade jag kanske haft en chans fortfarande.

F-n va trött och matt jag blir :huvet

RoadRage

Son of Satan.
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Kawazaki Er-6N.ABS -07
Den 30e är uppkörningen inbokad! :gnissla

Men nu kan jag ju äntligen dom jävla konbanorna :D så det ska nog gå vägen!

RoadRage

Son of Satan.
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Kawazaki Er-6N.ABS -07
Lycka till! Det grejar du ska du se! :tummenupp

Thnx, man ljuger ju om man säger att man inte är nervös! Men det ska nog gå vägen! :yoparty

Har precis hämtat hem pärlan nu från garaget, man blir såååååå avis över att se nån annan på ens båge medans man själv sitter bakom i bilen! :D

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
...

Gissa hur många uppkörningstider det finns innan min teori går ut? - nada! Varför sa de inget om detta i början på mars, när jag gjorde mitt första besök? Då hade jag kanske haft en chans fortfarande.
Fan vad surt. Som någon annan sa tidigare, ring dagligen och kolla tider, det kommer ju in återbud ibland.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln