Körkort 2007

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
så fick man tillbaka sitt kort idag (uppkörning kl 12.00 i gbg) efter att herr polis lyckades ta det förra säsongen med 1 månad prövotid kvar :näsblod
 

D a w e

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Husaberg Motard, Rd350
Uppkörningen nästa vecka då :tummenupp får hoppas på det bästa... synd bara att hojjen fortfarande står i delar :gnissla
 

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Kvänum
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
Kan du förklara för mig varför du kan boka uppkörning innan du ens har gjort provet? Enligt VV kan man inte boka uppkörning innan man klarat teorin.

:va


Körkoleläraren som jag kör för har förbokade uppkörningstider tider. Han får t.ex 4 platser att fylla ut på vissa datum.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Körkoleläraren som jag kör för har förbokade uppkörningstider tider. Han får t.ex 4 platser att fylla ut på vissa datum.

vilket litet svin!

Med andra ord ska man ta några lektioner och samtidigt får man lättare tid för uppkörning samt att man inte blir lika hårt förnedrad under just uppkörningen. ?
 

Henklund

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2006
Ort
.
Hoj
Suzuki gsxr 750
Nästan så att man börjar bli en gnutta nervös inför uppkörningen på onsdag nu
 

J-199

KIT CREW STHLM
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Täby
Hoj
KTM 690SM-R -08
Klarade kortet i morse:yoparty . Så jävla skönt!
Jag måste säga ett stort TACK till ALLA på JARLA TRAFIKSKOLA:tummenupp

Vi syns där ute:arsele
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Vad har ni haft för väntetid på era uppkörningar? Min är bokad sedan långt tillbaka, men känns som att den ligger bra långt fram ändå :va
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Har läst igenom stora delar av tråden och kommit fram till att mina odds att klara uppkörningen nästa vecka är nästintill obefintliga. Har haft lätt kort sedan 1988 och skall nu köra upp på min relativt nyinköpta R1:a. Perfekt hoj för konbanan förstår jag:rolleyes:

Trodde jag skulle hinna träna en massa på alla banor men diverse omständigheter har gjort att jag inte hunnit mer än att träna lite på en av krypbanorna (målade upp en del av banan med ungarnas gatkritor). De andra banorna har jag bara sett på bild:rolleyes:

Har som tur är begåvats med en bra balans men med tanke på hojvalet och bristen på träning lär mina odds vara små. Har en del frågor som jag tacksam tar emot svar på:

1) Det finns 2 krypbanor och 2 högfartsbanor, har de en favorit vid uppkörning eller tar de båda lika mycket?

2) Om man har minimalt med tid att öva och ingen möjlighet att prova banorna i verkligheten, vad bör man lägga sin tid på?

3) Hur går säkerhetskontroll provet till, skall man rabbla upp hela schemat och visa allt eller väljer de ut vissa delar? Om man inte har centalstöd hur kollar man lagerglapp på hjul,sving och styre?

4) Alla tips är välkomna fast jag inser att detta blir tufft....

Tack! /D.


Tack för era tips!

Det blev kort idag trots att man är "privatist" och trots att hojen var en R1:a. Och trots att jag inte sett en banorna någongång tidigare. Dåliga odds med det gick trots allt.

Ha det gott!/D.
 

Lesabre

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
Dalsland
Hoj
GSX750
Jag har sökt lite i forumet men inte kunna finna vilka tider som man bör hålla sig inom under lågfartsprovet.
Förstår att det handlar mer om att behärska motorcykeln än exakta tider men jag skulle vilja veta på ett ungefär vilka tider man skall vara runt när man övar.
Detta eftersom jag tänkt att ta kortet privat.
Jag har övat så att jag kryper runt på ca 55 sek (Den som går rakt fram med sicksack mellan konerna) men långsammare än så känns svårt att fixa.

Mvh Jonas
 

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
R1 -01
Skrev upp för ett par timmar sen. 58 rätt, känns gött, ska boka uppkörning så snart som möjligt.
 

Beme

Orka!!
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha Fazer 600 2001
Skrev för några timmar sedan.....fixat å klart! Skönt som fan. Ska till västerås vecka 19 på intensivkurs...hoppas allt går vägen bara.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top