Körkort 2007

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Klarade körkortet idag!!!! UNDERBART!!

Men har även hunnit blivit stoppad av en civil polis när jag kört ungefär 3 mil.................

Nu har jag inte tid, nu ska det ut och åkas igen :yoparty

Grattis till er som har klarat er! Och Lycka till för er andra!

MVH / JS

Grattis...:tummenupp kör fösiktigt :kryckor
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800

Jo, men nu tror jag du missuppfattade mig.. De jag menade var att man går innan och bygger upp en bild om att de ska va SUPER svårt..alltså mkt svårare än vad de igentligen är och då blir man ÄNNU mer nervös..

Jaha, då förstår jag.
Tur då att man redan har erfarenhet från en uppkörning då (A1).
Nu skall man genomlida en till :tungan
 

-KiRRE-

d^_^b
Gick med
1 May 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
954
Har uppkörning nästa fredag.. den 25:e!!

Är så nervös redan nu så jag kan knappt sova :gnissla
men men.. ska gå bra hoppas jag!! håll tummarna för mig :Bugar
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Klarade mitt körkort i Torsdags:) Man blir sä jävla glad när man hör: "Körningen är godkänd":2cool Årets första körning va det bästa jag varit med om på länge måste jag säga.
 

StreetSlayer

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Ort
mora
Hoj
ninja 6oo rr -03
Tjaaa.. jag å strandberg klarade uppkörningen idag=)YÄÄÄÄ!! Rock IT:yoparty Nu kommer en massa :tuttar att åka med...
 

DayFire

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Mora
Hoj
Suzuki GSX600f -00
Uppkörningsdagen närmar sig... Var nyss och tränade med hojen jag ska köra upp på, en cbx 550. När jag kör 90-bromsningen blir stoppsträckan ca 35 meter. Tycker det är lite mkt och hojen har dålig frambroms. Så jag undrar vad dom sätter för krav vid uppkörningen vid inbromsningarna?

Grattis till alla som redan klarat det!!!
 
Last edited:

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Uppkörningsdagen närmar sig... Var nyss och tränade med hojen jag ska köra upp på, en gammal cbx. När jag kör 90-bromsningen blir stoppsträckan ca 35 meter. Tycker det är lite mkt och hojen har dålig frambroms. Så jag undrar vad dom sätter för krav vid uppkörningen vid inbromsningarna?

Grattis till alla som redan klarat det!!!


Det kravet som ställs är att du ska bromsa med den hojen du kör med så att det tydligt syns att det är max inbromsning helt enkelt..metrarna spelar ingen större roll.

/Martin
 

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Bestämde mig på fredagen den 4/5 2007 för att ta hojkort. Bokade skrivning på måndagen och skrev på onsdagen efter och klarade teorin. Väntar på att få börja ta lite lektioner på körskola. Men vilken lång väntan det är. 2:a juli var första tiden jag kunde få. Kör då hela veckan och för hoppningsvis så går det bra och jag får uppkörning strax efter det.

Ska åka och eventuellt köpa en hoj imorgon så jag kan börja övningsköra privat :)

Står och väljer mellan dessa två:
Kanske inte är världens bästa hoj att börja med men varför köpa en för att öva med men det är en sporthoj jag vill ha så :)

http://www.blocket.se/vi/11906409.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/11883186.htm?ca=11_s
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Bestämde mig på fredagen den 4/5 2007 för att ta hojkort. Bokade skrivning på måndagen och skrev på onsdagen efter och klarade teorin. Väntar på att få börja ta lite lektioner på körskola. Men vilken lång väntan det är. 2:a juli var första tiden jag kunde få. Kör då hela veckan och för hoppningsvis så går det bra och jag får uppkörning strax efter det.

Ska åka och eventuellt köpa en hoj imorgon så jag kan börja övningsköra privat :)

Står och väljer mellan dessa två:
Kanske inte är världens bästa hoj att börja med men varför köpa en för att öva med men det är en sporthoj jag vill ha så :)

http://www.blocket.se/vi/11906409.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/11883186.htm?ca=11_s

Dedär e perfekta hojar att börja me, bara åka o prova båda o se vilken du trivs bäst me o slå te...

Lycka till..
 

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Fick kortet igår! :yoparty

Vilken skön känsla det är att åka och få bestämma vägar själv! :tummenupp

Vi syns på vägarna!
 

FearMe

Vill åka supermoppe
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Köping
Hoj
KTM640-SM -05(såld) CBR 929RR -01(såld) Honda xr500r -84(såld)
Fick kortet igår! :yoparty

Vilken skön känsla det är att åka och få bestämma vägar själv! :tummenupp

Vi syns på vägarna!

Grattis..

Ja visst är det en jäkla skön känsla.. min fösta sommar med kort, men nu är det tidsbrist istället.. :mad:
 

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1
Tisdag närmar sig med stormsteg, är inte ett dugg nervös men får väl se hur de känns på tisdagen! Jag har ju otroliga lärare.. Körskolan ja kör hos är så schyssta så ja smäller av he he he
 

wriid

Sporthojare
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Mariefred
Hoj
Hojlös
Tisdag närmar sig med stormsteg, är inte ett dugg nervös men får väl se hur de känns på tisdagen! Jag har ju otroliga lärare.. Körskolan ja kör hos är så schyssta så ja smäller av he he he

Får man fråga vilken skola du går på?
Lycka till med kortet! :)
 

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Tänkte försöka köra upp någon gång i sommar.
Har idag en Kawasaki GPZ500s från -96. Kör jag upp med den kommer jag få klara mig med begränsat körkort i 2 år om jag förstått det rätt. Måste köra upp med en 750+ kubiks om jag ska få obegränsat. Fyller 21 i juni.

Vad tycker ni jag ska göra?
Har nog tänkt ha hojen i alla fall hela nästa säsong också och då kan jag köpa mig en kraftigare året där på.
Min hoj är reggad som 25kW men ostrypt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top