Körkort 2007

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.

En i min grupp är yrkestrafikant och sitter på väg alltid. Han gjorde lite kackigt ifrån sig på banan och när han var halvägs ute på rundan i trafiken stannade VV-killen honom och skrek - vaf.. håller du på med, du kör som en kärring, skärp dig! Är det så här du kör när du jobbar?? Då trodde killen det var finito så han sket i stort sett i att VV var med och körde som han brukare. Väl tillbaka så gödkändes han med "stolpe in" pga att han körde som han skulle den sista biten. Så kontenta: Förmodar att du har bilkort? kör som du gör i vanliga fall och följ rytmen, försök inte köra så du tillgodoser VV.

Lycka till!! Du fixar det!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jättetack för tipsen, ska öka ut till banan någon fin dag och studera de som kör upp/tränar. kanske ta med en sådan där parabol så att man kan tjyvlyssna på vad snubben från VV mummlar om. *ler* Tycker absolut att du skall köpa en ER-6, jag har övningskört ca 100 mil med min det här året och jag trivs super med den. Vi får hålla tummarna för varandra.:tummenupp
 
Last edited:

AxxL

Medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Ystad
Hoj
KTM 530 EXC 09/10?
klarade mitt härom dagen med =) så nu ska man bara hitta nåt skoj o sitta o köra runt på med..:)
 

kungsberga69

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Stockholm/Färingsö
Hoj
M1800R-07,GS550E-82 ,XBR500-85,FJ1200-88
Grattis. Vart fick du köra nånstans, några speciela saker man bör tänka på där du körde (Gömda skyltar mm mm)

MVH/M

Tack !
Min rutt :
Start från mcdonalds stäket ut på E18 mot kungsängen,avfart mot
kungsängen ner till C upp hö i villaomr runt på lite småvägar fick vända
på en återvändsg ut på enköpingsv vid rondellen(ok mack)mot
lennartsnäs,vända samma väg tillbaka,mot E18 vid rondellen
upp på motorvägen tillbaka mot stäket, parkera och vänta
på ett grattis !:)
Jag åkte inte på några luringar vad jag vet,men håll koll på
hastighetsbegr,bromsberedskap vid taskig sikt när du passerar utfarter mm,
vrid på skallen vid överfart av cyckelbanor mm

Lycka till !:tummenupp
 

SUULA

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Ort
BOHUS
Hoj
ZX6R
Hopp, skit en kuggad körning till arkivet såå less! Han tyckte allt såg bra ut både på kornbanan å placering i trafik. Men min uppmärksammhet vid skymda utfarter va för dålig så han kunde inte godkänna mig!! ny tid 2 aug just de!
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Hopp, skit en kuggad körning till arkivet såå less! Han tyckte allt såg bra ut både på kornbanan å placering i trafik. Men min uppmärksammhet vid skymda utfarter va för dålig så han kunde inte godkänna mig!! ny tid 2 aug just de!

Jag vet hur det känns. Inte just detdär med skymda utfarter men att bli kuggad.
Jag hatar uppkörningar. Första gången för dig?
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Hopp, skit en kuggad körning till arkivet såå less! Han tyckte allt såg bra ut både på kornbanan å placering i trafik. Men min uppmärksammhet vid skymda utfarter va för dålig så han kunde inte godkänna mig!! ny tid 2 aug just de!

På´t igen bara.. vet hur du känner dig.. var med om kuggning i trafik förra säsongen. Sen så var jag redo för uppkörning i mitten på Maj i år.. Stöp i en trapp o gick med gipsskenor i 5 veckor.. Blev tvungen att boka om uppkörningen..
 
Last edited:

monsun

medlemutanlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Trelleborg
Hoj
geessexsjufemtieff
Hopp, skit en kuggad körning till arkivet såå less! Han tyckte allt såg bra ut både på kornbanan å placering i trafik. Men min uppmärksammhet vid skymda utfarter va för dålig så han kunde inte godkänna mig!! ny tid 2 aug just de!

Attans då! Been there, done that.... Fick ett tips om att förstärka att det syns att man har uppsikt. Om du har en hjälm som är helsvart utan några märken på (räcker inte med dem som har kommit av att tugga grus) så sätt ett klistermärke i form av en pil lodrätt eller bara ett streck, så syns det direkt om du rör på skallen, för visst har man koll, det syns bara inte alltid. Det räcker ju att du har det fula märket på den 2 augusti sedan behöver du det aldrig mer! :tummenupp
 

damisch

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha Thundercat, Freestyle YZ
Fick lappen för någon dag sedan (måndags), körde upp som privatist (körde dock 2 körlektioner)! Klarade första uppkörningen = skönt, så dyrt annars (1800 för uppkörning + mc-hyra)!
 

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade 08!
Klarade uppkörningen i Malmö idag :tummenupp
Har nog inte varit med om en skönare känsla.
Nu e d bara att fixa hoj som er alla andra som precis klarat d :)
Längtar tills jsälva kortet kommer med posten!
 

thoren

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ducati 748 SP
tjena! helt ny här, verkar vara ett riktigt trevligt forum!

tog mitt kort idag! 2veckor efter köp av hojen och ansökan skickad står jag nu här med lappen i handen.. kostade mig totalt 1500 (då är inte hoj och utrustning inräknad :D :D )

Mvh / Joel
 

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
tjena! helt ny här, verkar vara ett riktigt trevligt forum!

tog mitt kort idag! 2veckor efter köp av hojen och ansökan skickad står jag nu här med lappen i handen.. kostade mig totalt 1500 (då är inte hoj och utrustning inräknad :D :D )

Mvh / Joel

Välkommen:hej
Grattis till kortet, tog själv mitt för ett par månader sedan.
Detta forum är oerhört trevligt och framför allt informativt. I meckhörnan får
man tveklöst Sveriges bästa meckhjälp, ofattbart vad vissa kan :yoparty
Man ska dock veta att börjar man skriva om egna åsikter, tankar eller funderingar blir man omedelbart brutalt attackerad, eftersom alla olika sorters åsikter finns representerade här, och många tycker väldigt mycket om att förklara hur dum i huvudet man är för att man inte tycker som de :D
Bara att le åt det och njuta av allt annat trevligt.

/Simon
 

Diztinct

Easy rider
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda XR400R -98, Yamaha XZ 550 -82
Wohoo! Jag klarade uppkörningen igår! Så jäkla glad och lättad!
Nu ska jag bara försöka fixa en "bur" i parkeringsgaraget så att jag kan ta hojen hit.

Det blir en semesterresa till gotland med hojen nästa vecka också. Ska bli härligt :)
 

hordac

Guest
Klarade kortet i veckan. C-kort alltså... )

På MUCK-dagen också, rätt nice!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top