Körkort 2007

Mira_J

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Marauder 800
Tog kortet den 5/6, för 6 dagar sedan o jag kan fortfarande inte fatta att jag numera har A-kort :confused:
Jag var såååå nervös inför uppkörningen att jag höll på kräkas i hjälmen. Att jag sen dessutom körde bort mig direkt på lågfartsbanan gjorde inte saken bättre. Andra försöket med pulsen bultandes så hårt att jag tror hjälmen tog skada gick dock bättre.

När provet sedan var över och den supertrevliga uppkörningskillen säger: "Grattis! du har klarat det" trodde jag att jag skulle börja gråta då nervositeten släppte.

Nu är det bara att jaga en hoj att köra på i sommar....

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Tog kortet den 5/6, för 6 dagar sedan o jag kan fortfarande inte fatta att jag numera har A-kort :confused:
Jag var såååå nervös inför uppkörningen att jag höll på kräkas i hjälmen. Att jag sen dessutom körde bort mig direkt på lågfartsbanan gjorde inte saken bättre. Andra försöket med pulsen bultandes så hårt att jag tror hjälmen tog skada gick dock bättre.

När provet sedan var över och den supertrevliga uppkörningskillen säger: "Grattis! du har klarat det" trodde jag att jag skulle börja gråta då nervositeten släppte.

Nu är det bara att jaga en hoj att köra på i sommar....

låter som min uppkörare från Tullinge (snea ögonbryn, utländska namn) :arsele

Mira_J

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Marauder 800
låter som min uppkörare från Tullinge (snea ögonbryn, utländska namn) :arsele

Jajemen! Supertrevlig, nästan så jag undrade vart kameran var då jag (vid tidigare körkortstagningar) alltid haft en butter äldre man vid sidan. Denna killen sa till o med "Bra gjort" efter ban-körningen.

Trevligt med trevliga människor :)

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Hoj
naked 675
YES! *phuuuu*

Där satt den. ca 2 timmar sen fick jag lappen i handen! Nu skall jag köra ut till farsan o hämta hojen =) Bra väder i dag för att köra lite rundor heh.

axelsson_vpg

Guest
jag tog kort i våras! och köpte då även en hoj också! Förhoppningsvis blir det den roligaste sommaren någonsin! Wooho

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Min teori går ut den 15e juni. Ganska snart alltså. Tog ett lite väl långt uppehåll efter min första kuggning då bara tanken på motorcykel gjorde mig irriterad.
Nu har jag komit på bättre tankar och min körskolelärare jagar återbud hos vv. Får jag ingen tid innan den 15e så blir det att vänta till augusti innan jag kan köra upp. Jag är inte sugen på att vänta så länge. Och jag är än mindre sugen på att göra teoriprovet igen.:gråta
Ska läsa igenom tråden nu för att få lite bra tips och motivation att inte bryta ihop även om jag måste vänta.:)

Grattis till alla som tagit kortet och lycka till till alla andra!

Mcgromit

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
Hornet -07
29Maj tog jag steget till Mc världen!

Jajemen! Supertrevlig, nästan så jag undrade vart kameran var då jag (vid tidigare körkortstagningar) alltid haft en butter äldre man vid sidan. Denna killen sa till o med "Bra gjort" efter ban-körningen.

Trevligt med trevliga människor :)

Jag fick den Äldre mannen.. Han var inte direkt överflödig med beröm direkt.. Men grejade kort med han iallafall, Men den andra yngre killen verkar vara kanon hört många som kört med honom och alla säger att han är jätte bra o trevlig

Last edited:

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Fick en tid imorgon. Ska köra två timmar innan och idag blir det att nöta krypkörning och slalom/undanmanöver.

Glad? Jepp. Nervös? Jo. Så det räcker och blir över.
Vem ska mer köra på Bulltofta imorgon på morgonen?

:yoparty:gråta:)

r1martin

We shine together
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
yamaha r1 07
Fick en tid imorgon. Ska köra två timmar innan och idag blir det att nöta krypkörning och slalom/undanmanöver.

Glad? Jepp. Nervös? Jo. Så det räcker och blir över.
Vem ska mer köra på Bulltofta imorgon på morgonen?

:yoparty:gråta:)

Fan va fett:yoparty fett att redan få en tid imorgon:tuttar

Lycka till yao!

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
En vecka och en dag har gått sen jag klarade uppkörningen och jag har redan kört över 100 mil.
Fick brev idag om att plastlappen fanns på posten att hämta, så jag åkte och hämtade den, fan va skönt :tummenupp :tummenupp :tummenupp

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Fan va fett:yoparty fett att redan få en tid imorgon:tuttar

Lycka till yao!

Fett vet jag inte. Får vänta tills imorgon eftermiddag med att uttala mig. Beror ju på om jag klarar det eller inte.:)

Nu vill jag ha snabba och bra tips på vad jag ska tänka på speciellt vid slalombanan. Även lite smått hur man ska vara ute i trafiken; Jätte-väldigt-extremt defensiv eller våga "ta lite plats"?:va

Har ju nästan klarat det en gång så jag vet inte hur jag känner. Jag har både panik och är väldigt lugn samtidigt.:confused

sailor79

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Honda CB600F Hornet 2007
Fett vet jag inte. Får vänta tills imorgon eftermiddag med att uttala mig. Beror ju på om jag klarar det eller inte.:)

Nu vill jag ha snabba och bra tips på vad jag ska tänka på speciellt vid slalombanan. Även lite smått hur man ska vara ute i trafiken; Jätte-väldigt-extremt defensiv eller våga "ta lite plats"?:va

Har ju nästan klarat det en gång så jag vet inte hur jag känner. Jag har både panik och är väldigt lugn samtidigt.:confused

Har nyligen kört upp och det gick bra!
Ta det lugnt och kör tydligt så övriga trafikanter ser vad du tänker göra.
Vad gäller slalombanan (krypkörningen) så gäller det att hålla sig lugn och hålla blicken högt, inte titta ner precis framför framhjulet, då tappar man balansen direkt och börjar vingla.
Undvik att bromsa för mkt med bakbromsen under krypkörningen. En kompis till mig fick göra om krypkörningen just pga av att han bromsade för mkt!
När jag körde upp så vet jag att jag gjorde flera fel i trafiken, glömde bland annat blinkers 1 gång och glömde en grej på säkerhetskontrollen + att jag körde fel men det gick bra iaf.
Hoppas ngt tips hjälper och lycka till! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...