Körkort 2007

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
satan va segt, fick reda på igår av min körskola att jag inte får köra upp förrens den 2:a JULI *pust*
Extra jobbigt när läraren för några veckor sedan sa att jag skulle få köra upp i mitten av juni. Säkert bara för att få sälja lite fler satans lektioner, INTE ALLS BITTER.:huvet

Vilken skola kör du på?

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
kuggade på första teori provet i fredags med 42 poäng men jag ska försöka igen snart:p

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Funkar det att ringa sissta minuten grejen... En i min klass gjorde så och fick körkortet dagen efter teorin dock så var det för bli men vet nån om det funkar med mc också?

Breakpointer

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM640 Lc4
Du får räkna med mitten av augusti. Men försök med att ringa varje dag om du kör upp privat. Men var inte rädd för att boka tid i tex Mjölby eller liknande om du vill ha kortet snabbt.

Men som sagt, vill du få en tid snabbt så ring varje dag efter det att du har klarat teorin.

Lycka till!!

:yoparty

Thanx! Men fan va segt!:gnissla

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
Fan börjar bli skapligt nervös. Ska hämta körskolehojen om en halvtimme, kör upp kl 13.00 för andra gången. Denna gång känner jag mig betydligt säkrare men man vet fan aldrig.

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
Funkar det att ringa sissta minuten grejen... En i min klass gjorde så och fick körkortet dagen efter teorin dock så var det för bli men vet nån om det funkar med mc också?

Nej, det finns ingen motsvarighet på mc. Du kan endast boka uppkörning genom att ringa vv kundtjänst för körkortsfrågor. Du kan dock ringa ofta och kolla om de fått in en tidigare tid (folk avbokar ju uppkörningar om de får förhinder...).

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
jag kan inte rekomendera Erikslust.

Långt mellan tiderna man får.
Får aldrig köra de 80 minuterna som man betalt för.
Stängt hela midsommarveckan, hur klokt är det?.
Betala för teorilektioner som man aldrig hade.
Omöjlig att få tag på i telefon, samt tar ett bra tag innan svar på mail.
Inte bra att driva en mc-skola helt själv.

Tur att jag inte är bitter *mutter*

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Yamaha rd 125
Fan, orkar inte vänta ända till Augusti med uppkörningen. Ringde idag igen och frågade om det hade kommit några avbokningar men icke! Inte ens i Nynäshamn:mad:

Jag vill ju ha kortet nu:gnissla Hatar den självlysande västen:D

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Jag körde upp idag för A begränsad... det gick finfint!:D nu ska jag ut och köra!

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
YEEEEEEES! Kom precis hem från min första runda ensam. Klarade uppkörningen för ett par timmar sen, känns så jävla gött! Kommer åka hela kvällen samt imorgon, tyvärr ensam så ser ni mig på vägarna får ni gärna haka på.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Nu är uppkörningen bokad, vill inte säga när :gnissla

Ser iallafall fram emot att börja öva ordentligt nu när skolan är över. Att köra hoj är ju alltid kul, vare sig man övningskör eller kör med körkort.

Men det kommer att bli tufft. Manövergrejerna kan man öva och lära sig, men i trafiken kan de ju hitta på hur mycket skit som helst och kugga en på grund av det. Som tur är har jag B kort och jag kan ju trafiken. Det jag ska jobba med är spårval och placeringar. Ska även tänka på att vrida huvudet ordentligt och ha bromsberedskap i passande situationer.

Har dock en fråga, vettefan om det är en myt. Men är det verkligen sant att instruktörerna "hatar" sporthojsåkare? Isåfall kommer det att vara lite jobbigt för mig. 18 år och kör upp på en ZX7R...

Ös gärna på med tips om hur jag ska förbereda mig inför uppkörningen. Manöverbanan tror jag att jag kommer att sätta med typ 1 veckas övning på ZX7R:en. Ös på med tips i trafiken :tummenupp

Räjsermus

Pouge Mahone!
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
KTM 660 -04
Tjena!
Igår hade jag uppkörning kl 13:15. En hel del nervositet var inblandad, men det gick hur bra som helst.
Känns extra bra eftersom jag tog det som privatist och den totala slutsumman för A-begränsad slutade på 990:-
Ses på vägarna!:)

Fanatic

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
Honda
Klarade uppkörningen för tung mc igår. Ååå va skönt att vara klar. Vart många mil igår och några idag med. :2cool :hojsmilie

Lycka till alla som ska ta det i sommar!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha