Körkort 2007

DayFire

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Mora
Hoj
Suzuki GSX600f -00
Då var allt avklarat!!!:yoparty

Trots regn har jag varit ute i två timmar och än är det inte slut...

Grattis alla lyckliga!!
 
Last edited:

Skalleper77

krasharen
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Oxie
Hoj
zx9 r
får väl ansluta mig till den lyckliga skara som klarade kortet idag...
GRATTIS ALLA... kör försiktigt.
 

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
Jag lår hålla med..
Körkort idag körde upp 09:30 i Uppsala sedan dess har jag varit ute och kört:yoparty

åfan....ja ska köra upp i slutet av juni här hemma i uppsala...kör man banorna ute vid 55:an där ? vart fick du åka sen ? så man har ett ungefär på vilken väg man kan tänkas hamna på....var det klurigt ? tog det lång tid ? ja e mest orolig över krypet , allt annat sitter galant...krypet på banan vid 55:an känns så tajt...så nära diket ibland :)

snäll gubbe som höll i uppkörnignen ?
 

masw1

The blue one
Gick med
11 Sep 2006
Ort
20minuter från Uppsala
Hoj
Honda hornet 900 -02
åfan....ja ska köra upp i slutet av juni här hemma i uppsala...kör man banorna ute vid 55:an där ? vart fick du åka sen ? så man har ett ungefär på vilken väg man kan tänkas hamna på....var det klurigt ? tog det lång tid ? ja e mest orolig över krypet , allt annat sitter galant...krypet på banan vid 55:an känns så tajt...så nära diket ibland :)

snäll gubbe som höll i uppkörnignen ?

Jepp man kör banorna ute vid 55:an, Sedan beror det på vilken turordning man får köra.
Jag körde som nummer 2, Startade vid Brostugan körde gysingevägen (272) svängde mot Läby, Följde den vägen svängde sedan upp till Rickonberga sedan in mot stan, Körde inte mitt i stan mestadels i utkanten.
Tog ca: 30 min Gubben som höll i provet var kanon så oroa dig ej för mycket var lugn så går det fint... Lycka till:tummenupp
 

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
Jepp man kör banorna ute vid 55:an, Sedan beror det på vilken turordning man får köra.
Jag körde som nummer 2, Startade vid Brostugan körde gysingevägen (272) svängde mot Läby, Följde den vägen svängde sedan upp till Rickonberga sedan in mot stan, Körde inte mitt i stan mestadels i utkanten.
Tog ca: 30 min Gubben som höll i provet var kanon så oroa dig ej för mycket var lugn så går det fint... Lycka till:tummenupp



tackar...känner man sig lite lugnare...fick du svåra krypbanan eller ? :)
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Hur kollar man svinglager? *Står att man ska ha ena handen på lagret och andra på däcket men hur får man upp det i luften när man har sidostöd?
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Hur stor är sannolikheten att VV-kontrollanten ber en att göra full säkerhetskontroll?

Stämmer det att uppkörningen kan ta 3-4 timmar ifall man får åka ut sist i trafiken? Har för mig att man är 4 personer per kontrollant.
 
Last edited:

DayFire

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Mora
Hoj
Suzuki GSX600f -00
Hur stor är sannolikheten att VV-kontrollanten ber en att göra full säkerhetskontroll?

Stämmer det att uppkörningen kan ta 3-4 timmar ifall man får åka ut sist i trafiken? Har för mig att man är 4 personer per kontrollant.

IDag när jag körde upp var vi 7 pers... sista man var inte klar förrens efter ca 5 timmar
 

PeterC

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Haninge
Hoj
Cbr 600F 98
Wohooo!! Får även jag ansluta mig till er, lyckliga körkortsinnehavare! Uppkörningen på Tullinge gick galant, och jag har precis avnjutit mina första timmar åkandes själv på bågen! SÅ JÄVLA SKÖNT!

Nu blir det åka av!!!

Hare!
 

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
När du kollar svinglager räcker det med att du rycker hit å dit i svingen, mumlar lite å ser jävligt intresserad ut. Du behöver inte lyfta upp bakhjulet från marken över huvudtaget, ens om du har centralstöd. Normalt brukar det inte vara mer än 4 personer som kör upp, och om man är sist ut då kan det ta maximalt upp till 3 timmar, det är vad jag har hört iaf. Sen verkar det som om vissa får åka hem mellan manöver å trafik :va
Så var det inte för mig, å jag har kört upp en gång i barkarby å en gång i uppsala...
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Hur kollar man svinglager? *Står att man ska ha ena handen på lagret och andra på däcket men hur får man upp det i luften när man har sidostöd?

Som du säger, ena handen på lagret o andra på däcket. Sedan rycker du i däcket med ena handen för att känna om där finns något glapp.
Du behöver inte ha däcket i luften.

Edit: Såg inte Simonpimon's svar.

Funkar dåligt.
du måste ha centralstöd på motorcykeln för att kunna göra säkerhetskontroll på den

Nej, det måste man inte alls. :rolleyes:
Du kanske menar styrlager och inte svinglager?
Styrlager kan man kolla på två sätt.
Antingen så tar men upp hojen på centralstödet om det finns. Någon får sätta sig långt bak på sadeln så att bakhjulet går i marken och framhjulet upp från marken, sedan så styr man styret sakta fram och tillbaka, och då skall det inte finnas några glapp. Detta alternativet är nog det mest välkända då nästan alla körskolehojar har ett centralstöd.

Det andra alternativet är, om man inte har centralstöd: sätter ett finger vid styrlagret vid styrkronan, sedan leder du hojen framåt och nitar frambromsen med ena handen, och då skall det inte nypa till något i fingret.
 
Last edited:

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha rd 125
Jag ringde vägverket och bokade uppkörning precis, dom hade inte några tider förns Augusti:gnissla Finns det bättre med tider i något annat län tro? Hur länge fick ni vänta?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top