Körkort 2007

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Z
Okej.. jag ska köra upp på min er-6:a, det är inte exakt samma som din men den har samma svängradie men en högre tyngdpunkt vilket gör den lite mer vinglig.. Men det är nog som du säger, det är inte ofta man upplever det i trafiken, men det händer ibland och då kan det vara en fördel att kunna:)

Lycka till med kortet, själv ska jag köra upp igen på tisdag..

Tror man kommer in i det mer när man får öva upp det själv.
Lycka till själv. Hoppas du klarar det

morrow

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
KTM 990SMT
Varför hyr du inte körskolans hoj du kört med?
Borde väl funka, eller har dem så fullt att dem inte ens hinner låna ut en av sina hojar?
Vilken skola kör/körde du med? Kan starkt rekomondera Kramérs (Ullevi Norra, alldeles vid spårvagnshållpaltsen) eller Tommys trafikskola (ligger vid Heden, mitemot Scandic hotelet) eller är det med någon av dem skolorna du kört me?

Tjena jag kör med forsbergs vid kvilletorget. Och dom hyr inte ut hojarna utan dom hyrs bara ut när man kör upp genom dom. Jag ska ringa och kolla med dom skolorna du föreslog. tackar för tippset.

Ares

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
Speed Triple -09
hej, har varit och läst lite i denna tråd till och från och skulle nu vilja ansluta mig till skaran som fixat kortet. Fick lappen idag:D och måste säga att det känns otroligt skönt... har kört hela dan idag, så lycka till ni som kämpar och hoppas ni fixar de ni också:tummenupp

K.U.T.S

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
Ktm 640 -04 SM
Tjenna å Hoj!!! nu e det nära, kör upp om ett par timmar, huaaa. ska väll försöka sova lite nu oxå. Är inte så farligt nervös (änn), känns bara bra, förväntansfull så det skriker om det=). Hur e det me er andra som kör upp imån då, mår ni bra? hoppas det går bra för alla som kör upp i mån (och i framtiden). Sov på saken... Lycka till!!!

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Va fan Motin, har du gått och skadat dig?

Vi är många som följer dig sen 2006, så nu får du fan fixa kortet snart :tummenupp

Yes, halkade i trappen för nästan exakt 1 månad sen.. Blev av med gipsskena nr:2 igår samt så drog de ut de 2 stiften jag haft.. :(.. Fina ärr har man men det är bara att komma igen. Jag får börja anstränga händerna om 1-2 veckor... då ska jag prova att köra hoj !!

Uppkörning i Juni .. hoppas händerna orkar med !

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Hoho! Lappen är min! =D
Har kört 6-7 lektioner på körskola och ca 300 mil själv, teorin satt på första försöket, uppkörningen på andra (hade inte tränat höghastighetsundanmanöverna alls i höstas, blev lite brådis till årets sista uppkörning då, på vilken alla tre som körde upp flunkade =)
Fast jag har kört så jävla intensivt sista två månaderna att jag tror jag ska ha lite uppehåll och leta hoj sålänge. (har farsans och kör på nu).
Lycka till alla ni andra som håller på och tar kort.

K.U.T.S

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
Ktm 640 -04 SM
Yeahha. det gick ju vägen det där oxå!! först ut på manöverbanorna och körningen, 10:40 var saken biff.. Skönt.. 4 lektioner a 90min + 1 a 45 min. räckte gott.. Hoppas ni andra lyckades idag med.. nu blir det till å köra en sväng... tja

DayFire

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSX600f -00
Fyfan säger jag bara!:gråta

När allt var fixat inför uppkörningen på tisdag så pajjar hojen och kommer inte hinna lagas, ska försöka ta kontakt med en trafikskolan, vad mer kan jag göra?

Spindisc

Vrooooooom
Gick med
25 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Då var det snart dax. Uppkörning i Malmö den 7 Juni.

Är det någon som vet hur vv-gubbarna är ute på Bulltofta?

Qvist78

Life is a lemon and I want my money back
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
Mattsvart litertwin
Så äntligen har man klarat körkortet... sommaren är nu räddad!! Jag körde upp i onsdags och kände mig ganska osäker på om det hade gått tillräckligt bra, men det hade det ju gjort... så jäkla nice!!

Lycka till alla andra....

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
Då var det snart dax. Uppkörning i Malmö den 7 Juni.

Är det någon som vet hur vv-gubbarna är ute på Bulltofta?

De är schyssta! De som höll i uppkörningen den dagen då jag körde upp var riktigt trevliga, men hörde hur de andra (andra = bla elevernas handledare) pratade om en gubbe som var kinkig som attan tydligen. Men dagen då jag körde upp höll han i inskolningen/test av de som skall bli körskole-lärare för mc, så honom slapp man! :)
Minns inte vad han heter tyvärr.

Lycka till med uppkörningen!

Aggish

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Hornet 600
Nån som har erfarenheter från uppkörning i Karlstad? Kör upp på tisdag, ganska nervös :3freak.

Spindisc

Vrooooooom
Gick med
25 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Grymt reko gubbar :tummenupp

Tack. Låter hoppfullt. :)

De är schyssta! De som höll i uppkörningen den dagen då jag körde upp var riktigt trevliga, men hörde hur de andra (andra = bla elevernas handledare) pratade om en gubbe som var kinkig som attan tydligen. Men dagen då jag körde upp höll han i inskolningen/test av de som skall bli körskole-lärare för mc, så honom slapp man! :)
Minns inte vad han heter tyvärr.

Lycka till med uppkörningen!

Bara då att hoppas att han håller sig borta.

maackan123

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Hoj
-08 Kawasaki Z750
Hej på er! Här är ännu en som är sugen på mc kort. Grejjade teorin förra veckan (59 rätt) och köpte mig en Suzuki GSX 600f -99 igår. Uppkörningen är bokad till 11 juli, min fråga är om det är realistiskt att grejja det. Jag kommer att köra upp som privatist eftersom trafikskolorna var fulla hela sommaren. Så fort jag fått strypningssatsen till 25 kw så kommer jag sätta igång att övningsköra med min hoj. Är gsx 600f en bra hoj att köra på i konbanor osv?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Får man låsa bakhjulet vid 90 bromsningen? Då menar jag väldigt kort, och sen släpper man. Blir man godkänd? Lätt hänt att hjulet låser sig i slutet när i princip all tyngd ligger på framhjulet.

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Får man låsa bakhjulet vid 90 bromsningen? Då menar jag väldigt kort, och sen släpper man. Blir man godkänd? Lätt hänt att hjulet låser sig i slutet när i princip all tyngd ligger på framhjulet.

Meningen är att du ska göra en kontrollerad och effektiv inbromsning.
Och om du låser bakhjulet blir du nog inte godkänd, du får säkert göra om bromsningen och förhoppningsvis så klarar du de då.

Jag låste mitt på manöverbanan då man skulle bromsa från 50mh/h, då fick jag köra om.

Ett tips, använd inte bakbromsen, utan lägg bara foten på där så de ser ut som du bromsar, bakbromsen har ju inte en sådan stor inverkan heller....

Lycka till!

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Yamaha rd 125
Idag och igår har jag övningskört:) Det har gått jättebra och det känns bra.
Imorgon har jag teoriprovet, börjar bli lite nervös. Önska mig lycka till så kanske vi ses på vägarna!:D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln