Körkort 2007

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
OM DU FÅR KÖRA FÖRST UTGÅR DU FRÅN BANAN (ENKÖPINGSVÄGEN VID AVFARTEN LÄBY) OCH OM DU KÖR 2,3 ELLER SIST SÅ UTGÅR DU FRÅN VÄGVERKET!!! Oj då caps lock.... Så se till att ha med dig en handledare om du kör privat.... Jag körde upp som nr2. Fick köra förbi fyrishov mot mosken över gamla E4:an genom nyby mot gamla uppsala, genomm GA u-a mot storvreta, den mot högarna förbi kyrkogården mot F16 sen gamla E4:an till stora rondellen, kör mot norrköping och sen luthagen och sen tillbaka till vv.... Det var svängen jag fick köra iaf...
Enkelt!!! Lycka till!!!
 

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Kom precis hem med godkänt resultat på teoriprov. :)

Har inte pluggat nåt heller :D

Ska börja köra lektioner på måndag...
 

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
sundsvall
Hoj
husaberg 450 -07
tog kortet idag , körde som privatist och både teorin och uppkörningen fixades på första :) tråkig känsla när man får lappen !
 

DayFire

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Mora
Hoj
Suzuki GSX600f -00
Hjälp! :gnissla

Jag ska köra upp privat har uppkörning nu på tisdag och upptäckte i dag att det stog på informationen att "Handledare vid privatprov skall stanna kvar vid manöverbanan", det är bara det att jag inte har någon handledare! Detta eftersom jag har haft A1 körtkort i två år och inte övningkort något för A. Jag var inte nervös inför uppkörningen tidigare men nu har jag blivit det. :gnissla
Så frågan är, vad ska jag göra???
 

Byggerefredd

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Åmotfors/Värmland
Hoj
Husaberg Fs650e -03
JAH, Mc kort idag :D

Körde upp 08.15 i Arvika, säkerhetskontrollen/lågfarten gick gallant, sen kom jag till högfarten då körde jag ner en kon på första försöket, sen fick jag en ny chans, då gick de klockrent, även bromsprovet och även stads/landsvägs.

Besiktningsman: Jaha, hur gick detta då?
Jag: Jo det gick vell rätt bra, jag var så jävla nervös!
Besiktningsman: Jo jag förstår det, men nu ska du få köra själv!
Jag : Jaaaa Taack (skaka hand)

Grattis till alla som tagit kortet och lycka till till de som håller på.
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Hjälp! :gnissla

Jag ska köra upp privat har uppkörning nu på tisdag och upptäckte i dag att det stog på informationen att "Handledare vid privatprov skall stanna kvar vid manöverbanan", det är bara det att jag inte har någon handledare! Detta eftersom jag har haft A1 körtkort i två år och inte övningkort något för A. Jag var inte nervös inför uppkörningen tidigare men nu har jag blivit det. :gnissla
Så frågan är, vad ska jag göra???

Ta kontakt med en körskola snabbt som tusan!!! Allt annat tar för lång tid. Det kanske inte är det billigaste men det snabbaste och effektivaste!

(lite sent ute att fråga nu? :pannkyss)
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Vadå måste handledare (farsan) stanna kvar under körprovet?
 

DayFire

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Mora
Hoj
Suzuki GSX600f -00
Enkelt svar: Ja.

Ringde till vv och frågade dem och förklarade hur det låg till, konstigt nog sa de att det var ok att köra upp utan handledare om man saknade sådan. Är dock fortfarande tveksam på om jag kommer få köra upp utan handledare, ,någon som har förslag på vad jag kan göra? Skaffa skriftligt bevis från vv kanske som jag kan ta med mig?
 

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
JAH, Mc kort idag :D

Körde upp 08.15 i Arvika, säkerhetskontrollen/lågfarten gick gallant, sen kom jag till högfarten då körde jag ner en kon på första försöket, sen fick jag en ny chans, då gick de klockrent, även bromsprovet och även stads/landsvägs.

Besiktningsman: Jaha, hur gick detta då?
Jag: Jo det gick vell rätt bra, jag var så jävla nervös!
Besiktningsman: Jo jag förstår det, men nu ska du få köra själv!
Jag : Jaaaa Taack (skaka hand)

Grattis till alla som tagit kortet och lycka till till de som håller på.

Grattis då Freddan! ;)
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
ajdå, då får farsan ta ledig från jobbet.

Hur länge brukar en uppkörning vara?
 

tjille

Guest
JA MEN VAD UNDERBART DET KÄNNS! Borde varit snabbare här.. men var upptagen med annat (såklart) :D

Det ska bli en underbar hojsommar!!!
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Har börjat ta mina körlektioner nu. Har beställt cirka 10 körlektioner, mer har jag inte råd för.

Så jag kommer troligtvis att köra upp privat under sommaren. Någon som har några tips på vad man ska tänka på? Jag kommer att få göra manöverbanan på min riktigt tunga zx7r. Finns troligtvis en möjlighet att hyra en bättre hoj med ABS bromsar.

När det gäller själva trafiken så är det inga problem för mig. Jag har B kort. Känns rent spontant som om jag bara måste lära mig att köra motorcykel mer, det vill säga öva mycket på manövreringen och köra i trafiken för att få lite känsla för hojen.

Ös på med tips och åsikter.
 

DayFire

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Mora
Hoj
Suzuki GSX600f -00
Nervös som man är ringde man idag till vv igen och frågade samma fråga, denna gången gick tjejen jag pratade iväg några minuter och kom sedan tillbaka och förklarade att det var ok utan handledare om man saknade sådan bara någon kunde köra ut hojen till banan och sedan tillbaka. Denna gången lät hon säker så nu är jag lugn.:tummenupp Men troligtvis inte så länge till, kommer ihåg när jag körde upp för 125:a, var så nervös att jag höll på att skita på mig.:gnissla Är en hemsk nervös person ibland, så tar gärna emot tips hur jag ska komma över denna nervositet och kunna fokusera på uppkörningen?
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Jaha, då har man en till bokstav på kortet :yoparty
Körde upp igår på Tullinge, allt gick bra förutom att uppkörningsförättaren tyckte att jag höll ojämnt tempo på landsväg :D

Desvärre blir det inget åka innan skattepengarna kommit...
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Nervös som man är ringde man idag till vv igen och frågade samma fråga, denna gången gick tjejen jag pratade iväg några minuter och kom sedan tillbaka och förklarade att det var ok utan handledare om man saknade sådan bara någon kunde köra ut hojen till banan och sedan tillbaka. Denna gången lät hon säker så nu är jag lugn.:tummenupp Men troligtvis inte så länge till, kommer ihåg när jag körde upp för 125:a, var så nervös att jag höll på att skita på mig.:gnissla Är en hemsk nervös person ibland, så tar gärna emot tips hur jag ska komma över denna nervositet och kunna fokusera på uppkörningen?

Har du B-kort bör inte transporten till (och från) banan vara något problem. Du kan ju ta dit hojen själv på en släpvagn eller en lätt lastbil i så fall. Det kan det väl knappast finnas några lagliga invändningar mot.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top