Körkort 2007

Broms olga

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Honda CBR 600F(SKROTAD)
Grattis till er alla som klarat kortet idag!
Själv gick det åt h-vetet. Körde in i undanmanöverbanan i 50 men tappade för mycket i fart tyckte vägverket kille, fick köra om och gick då in för fort och en utav de röda konerna fick sig en törn. Snacka om surt:(
Men bara att ta nya tag.
Gör om gör rätt!

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
En vecka har gått idag och det är fortfarande lika underbart :D :yoparty
Fick brev om att plastlappen finns på posten att hämta idag också.. Känns lite extra bra faktiskt :rolleyes: :tungan

Gustavsson

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 125 SÄLJES
6 dagar kvar till uppkörning.

Någon här från SH, som är någon av de tre som ska köra upp för tung-mc kl 08.15 i Växjö?

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
ingen som ska köra upp i Uppsala den 27 juni ??

niclas_73

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Bandit 600 N
Hämtade körskolans hoj en timme innan uppkörning. Har inte kört på den sen i september då nyckelbenen gick av. Insåg att jag vant mig mer vid min hoj än jag trodde. VV-gubben var som tur var på bra humör (fördelen med att köra upp tidigt på säsongen:)

Gjorde nog sämsta körningen någonsin :( ............

......men jag är GODKÄND!!! YES YES YES! Äntligen!:tummenupp

(vetefasiken om jag hade pallat en uppkörning till)

Grattis!!!
Du frågade tidigare vilken sträcka man brukar få köra i Gävle, nu vet du det.
Då frågar jag dig :) Vilken sträcka fick du köra? Vilken inspektör fick du?
Har 1 vecka kvar till kortet..

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Z
Så då var det dax imorgon 08.20. Jag e så jävla nervös inför lågfartsbanorna. Va ska jag göra för att slappna av ? :va

Man vill ju bara ha det jävla kortet så man kan köra hela dagen.

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
R1 -98
Så då var det dax imorgon 08.20. Jag e så jävla nervös inför lågfartsbanorna. Va ska jag göra för att slappna av ? :va

Man vill ju bara ha det jävla kortet så man kan köra hela dagen.

"Ta det bara lungt" är väl rätt uttjatat :) Vet precis hur det känns, hade min uppkörning för 1½ vecka sedan. Var grymt nervös inför manöverbanan. Fick göra om lågfartsdelen, och andra gången lyckades jag sätta ner foten i vändningen. Gick lika illa på bromsprovet där jag låste bakdäcket, men fick göra om. Som tur var så hade man en bra kille från vägverket där som såg att man var nervös.
Summa sumarum: Även om det nu inte går helt 100 på lågfartsdelen finns det inget som säger att du inte kan klara det ändå.
"Det är inte ni som bestämmer om det går dåligt, det gör jag" för att citera uppkörningskillen.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Man ska vara lite nervös. Det hör till.
Om du är skitcool och inte alls verkar nervös, och dessutom gör ett par missar, så kan ju inte förrättaren skylla på nervositet :tummenupp

Men om du vill bli av med västa nervositeten så kan du precis när det blir din tur göra tre kraftiga utandningar, den sista mer utdragen samtidigt som man sänker huvet lite.

Brukar funka för mig. Man "blåser bort" nervositeten :)

:skrattaåt hobbypsykolog :)

Och du... glöm inte att slappna av i krypkörningen så du inte låser kroppen

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Ett tips är att man för en skön dialog med VV-nissen. Jag fick göra om allt 2-3 gånger och ändå sket sig allt på bromsningen 90km/h. Kommer man dit och spelar allan eller håller låg profil är nog risken större att han skickar hem en efter 1-2 missar. Slappna av och snacka lite skit med gubbarna :tummenupp

AndyBenson

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2007
Hoj
1981 Honda CB400N + 2001 Yamaha XVS650 Drag Star
Äntligen klar med kortet. Kom hem för typ 20minuter sen och har knappt hunnit fatta vad det egentligen innebär :yoparty . Var lugn som en filbunke tills det var dags för lågfartsbanan...... som sen gick hur bra som helst :tungan. Likadant med resten. Har alltid sett mig själv som väl förankrad i mig själv med god förmåga till bedömning av egen förmåga. Är ju bara att glömma nu. Men det kan man ju köpa när det är åt det här hållet man felbedömer :D .

JAJJAS

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Honda cbr600f sport -01 - såld. Ten7 yx160cc -09
jag kan inte rekomendera Erikslust.

Långt mellan tiderna man får.
Får aldrig köra de 80 minuterna som man betalt för.
Stängt hela midsommarveckan, hur klokt är det?.
Betala för teorilektioner som man aldrig hade.
Omöjlig att få tag på i telefon, samt tar ett bra tag innan svar på mail.
Inte bra att driva en mc-skola helt själv.

Tur att jag inte är bitter *mutter*

Kan inte hålla med om allt men att man inte får köra i 80 minuter är så jävla korkat. En gång var han tvungen att köra en hoj till suzukicenter för att fixa något. Då satt jag och väntade på macken i typ 20 minuter, den tiden räknades tydligen i lektionen :mad:

Snackar man bara in ett meddelande på telefonsvararen så brukar han ringa upp, det har han iaf gjort mig.

ER-5an är för jävla slö också, 30km/h i 1an sen låter den konstigt så man vågar inte göra annat än att växla :D

stormiz

Carpe Diem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
gsxr1000 k5 , honda crf450-06
Så, hur gick det? Eller du kanske är ute och kör :D

ja grejja skiten !!!

satte ner foten på krypkörningen fast d va i slutet så ja fortsatte som inget hade hänt.. han sa inte ett ord om detta

när vi sen skulle köra i trafiken så brännde vi ut på motorvägen, då spraka d bara i lurarna å ja hörde inte något av vad han sa.. svängde av vid en mack en bit längre fram .väl där konstaterade han att batterierna va dåliga??
fick åka iväg till vägverket å hamta batterier å sen köra därifrån..

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha