Fixade mitt begränsade igår!!! Är bara att vänta på att det ska gå över till tungt
Uppköring 4/7 dvs nästa onsdag.
Lycka till!!!...
Jag råkade låsa bakhjulet vid den snabba manöverbanan men gubben sket i det....
En annan fick 3 försök på lågfartsdelen, fast blev kuggad i trafik!!
Tur att det finns folk som ser ner på andra människor och skrattar åt deras misslyckanden, så att alla osjälviska och hederliga personer kan få cred för att dem är som dem är
Starta gärna en tråd om farbro blå skulle dra in ditt körkort så skall vi skratta gott åt dig, mohaha
Till er som känner er osäkra. Gå superintensivkursen hos körkortexpress http://www.korkortexpress.se/]. Dom håller till i Hallstahammar. Boende ingår i priset. 6900kr för 8 st 60min lektioner + 2 timmars uppvärmning innan uppkörningen + lån av mc och utrustning vid uppkörningen. Du har samma hoj under hela utbildningen samt uppkörningen.
Den varar under 2 dagar och avslutas med uppkörning den tredje dagen. Jättebra handledare och ruggigt trevliga. 80% av dom som går kursen klarar sig.
För mig gick det galant och jag hade aldrig kört manöverbana innan jag började kursen.
Gick själv där förra året och då var det båda delarna du fick köra,Nån som vet hur långa vänte tider dom har hos VV och Är det bara ban lektioner eller får man åka ut på landsväg nått, Kurvtagning och placering är tyvär mitt lilla dilema
MVH/M
Gick själv där förra året och då var det båda delarna du fick köra,
men jag tillhörde dom 20% som inte grejade det
hade inte kört någon bana innan bara trafik privat och då
tyckte jag att det vart för tajt att ta in allt på ett par timmar.
Fördelen är att jag tror dom har stående tider hos vv.
Annars rekomenderar jag att ta några lektioner på det du behöver
problemet är väl att det börjar bli tajt om tider !
Hur många lektioner har ni tagit? Jag tog min första idag och min lärare sa att snittet låg på 12st dubbellektioner, alltså sammanlagt 24 timmars lektion. Hade hoppats på lite mindre, men det kanske är det som krävs. Där jag kör nu är lektionerna billiga, men läraren har flera elever och cirka 60% av lektionen körde jag själv, brukar det vara så?
Det sket sig idag. Missade i högfartsbanan.
Ny uppkörning 6/7... då jä***r
over & out
Jag har aldrig kört mc i hela mitt liv. Har brännt av 8 lektioner nu. Kommer köra ett långpass med mkt konbana på 6 lektioner om 2 veckor. Jag hoppas klara mig på 20 lektioner beroende på konbanorna.
Har ingen hoj att övningsköra med privat.
På mina körlektioner åker jag alltid ensam med läraren. Låter lite sjukt att du pröjsar för tid du inte använder.
Vad kostar dina lektioner?
Just nu kostar dom typ 840 spänn för 2 timmar, men sen kommer det bli 1200 för 2 timmar. Hur långa är dina lektioner och är dom på bana allihopa?
Jag får ju tid att köra hela lektionen men läraren instruerar mig på nån övning men drar sen iväg till en annan del av av körfältet och övar en annan kille samtidigt. Det är väl OK nu, men om man ska pröjsa 1200 för såna lektioner är väl det lite skumt? Trodde man skulle ha läraren hela lektionen.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|