Körkort 2007

Engstrom

Bannad
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Vit Aprilia.
Jag är på G med kortet nu..

Klarade teoriprovet för en timme sedan:yoparty

Men uppkörning i början av augusti:huvet

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
Fixade mitt begränsade igår!!! Är bara att vänta på att det ska gå över till tungt :tuttar

Östlund

Nybliven honda ägare
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
Honda CBR1000RR, Ktm 450sx
Idag togs kortet:D äntligen känns det som=) var bra nära på att kugga då jag slarvade lite redan innan ens manöverbanan börjat.. genom att fuska lite med indragningen av hojen..

Men men allt annat gick klockrent:D Så nu får man hoppas någon glad typ är sugen på att haka på ut på en tur med en nybörjare;)

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Lycka till!!!...

Jag råkade låsa bakhjulet vid den snabba manöverbanan men gubben sket i det....:yoparty
En annan fick 3 försök på lågfartsdelen, fast blev kuggad i trafik!!:D

Tur att det finns folk som ser ner på andra människor och skrattar åt deras misslyckanden, så att alla osjälviska och hederliga personer kan få cred för att dem är som dem är:rolleyes:

Starta gärna en tråd om farbro blå skulle dra in ditt körkort så skall vi skratta gott åt dig, mohaha:D

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
Tur att det finns folk som ser ner på andra människor och skrattar åt deras misslyckanden, så att alla osjälviska och hederliga personer kan få cred för att dem är som dem är:rolleyes:

Starta gärna en tråd om farbro blå skulle dra in ditt körkort så skall vi skratta gott åt dig, mohaha:D

Den dagen det händer har jag mig själv att skylla och kommer inte att söka tröst hos någon på detta forum!!!:arsele

Panda

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
929-00
Klarade mitt kort idag! Dock "bara" lätt mc, men alltid en början. Känns helt underbart! Äntligen få köra utan handledare och instruktörer. Varit ute o kört med polaren hela e.m., mest på mindre skogsvägar. I love!

Allt för mig.

//Raleez

Edit: råkade vara inloggad som brorsan. Hoppas det är ok

Mic72

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Hoj
Yamaha r1
Till er som känner er osäkra. Gå superintensivkursen hos körkortexpress http://www.korkortexpress.se/]. Dom håller till i Hallstahammar. Boende ingår i priset. 6900kr för 8 st 60min lektioner + 2 timmars uppvärmning innan uppkörningen + lån av mc och utrustning vid uppkörningen. Du har samma hoj under hela utbildningen samt uppkörningen.

Den varar under 2 dagar och avslutas med uppkörning den tredje dagen. Jättebra handledare och ruggigt trevliga. 80% av dom som går kursen klarar sig.

För mig gick det galant och jag hade aldrig kört manöverbana innan jag började kursen.

Nån som vet hur långa vänte tider dom har hos VV och Är det bara ban lektioner eller får man åka ut på landsväg nått, Kurvtagning och placering är tyvär mitt lilla dilema

MVH/M

kungsberga69

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
M1800R-07,GS550E-82 ,XBR500-85,FJ1200-88
Nån som vet hur långa vänte tider dom har hos VV och Är det bara ban lektioner eller får man åka ut på landsväg nått, Kurvtagning och placering är tyvär mitt lilla dilema

MVH/M
Gick själv där förra året och då var det båda delarna du fick köra,
men jag tillhörde dom 20% som inte grejade det:huvet
hade inte kört någon bana innan bara trafik privat och då
tyckte jag att det vart för tajt att ta in allt på ett par timmar.
Fördelen är att jag tror dom har stående tider hos vv.
Annars rekomenderar jag att ta några lektioner på det du behöver
problemet är väl att det börjar bli tajt om tider !

Pake75

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
Yamaha fzs 1000
Kortet klart! :)
Det gick ju bra att köra upp privat, inte en lektion på körskola.. har varit nervös som fan efter allt som har skrivits i den här tråden om hur illa det brukar gå för privatister...
Skrev förra veckan och hade uppkörning den här veckan och det gick ju bra! :)

Tackar piratebay för studierna ;)

Och tack Peterlan o Svärgubben för handledningen :) !

Last edited:

Mic72

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Hoj
Yamaha r1
Gick själv där förra året och då var det båda delarna du fick köra,
men jag tillhörde dom 20% som inte grejade det:huvet
hade inte kört någon bana innan bara trafik privat och då
tyckte jag att det vart för tajt att ta in allt på ett par timmar.
Fördelen är att jag tror dom har stående tider hos vv.
Annars rekomenderar jag att ta några lektioner på det du behöver
problemet är väl att det börjar bli tajt om tider !

Aha tack för svaret.Har kört en hel del men Kuggade idag och orkar inte vänta till i slutet av augusti när det finns tider i stockholm så man måste ju börja leta på andra platser. Usch va man känner sig värdelös när man blir kuggad tappar ju sugget totalt

MVH/M

Olof.he

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
ingen ännu
Hur många lektioner har ni tagit? Jag tog min första idag och min lärare sa att snittet låg på 12st dubbellektioner, alltså sammanlagt 24 timmars lektion. Hade hoppats på lite mindre, men det kanske är det som krävs. Där jag kör nu är lektionerna billiga, men läraren har flera elever och cirka 60% av lektionen körde jag själv, brukar det vara så?

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Hur många lektioner har ni tagit? Jag tog min första idag och min lärare sa att snittet låg på 12st dubbellektioner, alltså sammanlagt 24 timmars lektion. Hade hoppats på lite mindre, men det kanske är det som krävs. Där jag kör nu är lektionerna billiga, men läraren har flera elever och cirka 60% av lektionen körde jag själv, brukar det vara så?

Jag har aldrig kört mc i hela mitt liv. Har brännt av 8 lektioner nu. Kommer köra ett långpass med mkt konbana på 6 lektioner om 2 veckor. Jag hoppas klara mig på 20 lektioner beroende på konbanorna.
Har ingen hoj att övningsköra med privat.
På mina körlektioner åker jag alltid ensam med läraren. Låter lite sjukt att du pröjsar för tid du inte använder.

Vad kostar dina lektioner?

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
det verkar som att jag får bli hel-privatist nu då !

skulle ta 2 lektioner för att kolla om jag missat nåt väsentligt i inlärningen..

Kom in där och skulle skriva upp, så får jag syn på priset..

800:- för en 80 minuterslektion....

10 spänn i minuten?? nä fyf an!

backade bokstavligen ut genom dörren.. :huvet

Olof.he

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
ingen ännu
Jag har aldrig kört mc i hela mitt liv. Har brännt av 8 lektioner nu. Kommer köra ett långpass med mkt konbana på 6 lektioner om 2 veckor. Jag hoppas klara mig på 20 lektioner beroende på konbanorna.
Har ingen hoj att övningsköra med privat.
På mina körlektioner åker jag alltid ensam med läraren. Låter lite sjukt att du pröjsar för tid du inte använder.

Vad kostar dina lektioner?

Just nu kostar dom typ 840 spänn för 2 timmar, men sen kommer det bli 1200 för 2 timmar. Hur långa är dina lektioner och är dom på bana allihopa?
Jag får ju tid att köra hela lektionen men läraren instruerar mig på nån övning men drar sen iväg till en annan del av av körfältet och övar en annan kille samtidigt. Det är väl OK nu, men om man ska pröjsa 1200 för såna lektioner är väl det lite skumt? Trodde man skulle ha läraren hela lektionen.

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Just nu kostar dom typ 840 spänn för 2 timmar, men sen kommer det bli 1200 för 2 timmar. Hur långa är dina lektioner och är dom på bana allihopa?
Jag får ju tid att köra hela lektionen men läraren instruerar mig på nån övning men drar sen iväg till en annan del av av körfältet och övar en annan kille samtidigt. Det är väl OK nu, men om man ska pröjsa 1200 för såna lektioner är väl det lite skumt? Trodde man skulle ha läraren hela lektionen.

Jag pröjsar 480 spänn per ENKEL lektion.
Man kör alltid dubbla lektionspass. Vi brukar köra från skolan, runt i trafik en sväng och ut mot konbanan. Köra konbana några varv, lite inbromsningar och lite slalom innan vi börjar åka tillbaka igen. Det blir rätt mkt trafik viklet r nyttigt enligt mig.

Jag har alltid läraren för mig själv.

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Fick mitt för ca 3 veckor sen =) har blivit många sköna och snabba mil :yoparty älskar gsxrén mer och mer för varje tur mohahaha

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha