Körkort 2007

Boodh89

Medelkortare....
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Linköping
Hoj
FZR 600 R -94
Ska ta teoriprovet på fredag för A1, nån som har tips förutom att nöta bok?:D

EDIT: Har ett program på datorn som heter körkortsfrågorna, det är 65 frågor och jag gjorde det kanske 5-6 gånger igår och fick godkänt alla gånger, men det känns som man har lärt sig frågorna på programmet bara:näsblod

Lycka till på fredag!!

Själv har jag uppskrivning idag, kl 13 för att vara exakt (för a begr).
Jag har läst boken två gånger o sen bara nördat körkortsfrågor på datorn... Jag har fler program och skicka till dig om du vill, skicka pm isf!

Jag kommer boka körporv fortast möjligt, är det någon som vet hur långa köer det är i lkpg??
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
när man kör upp har man prov på krypkörning oxå eller

Ja. Har du inte kollat upp någonting gällande mc-körkort? (vill inte vara taskig, men om du nu ska skaffa R1 borde du kika på vad som gäller) :)

Lycka till med kortet iaf!
 

veno

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
GBG
Hoj
letar efter första hojen
Själv har man blivit övertalad att ta mc kort.. Har teori den 24/4. ska bli skoj att se hur det går. En rolig grej är att jag inte ens har B-kort och att jag inte kört mopp som ung...
 

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
Själv har man blivit övertalad att ta mc kort.. Har teori den 24/4. ska bli skoj att se hur det går. En rolig grej är att jag inte ens har B-kort och att jag inte kört mopp som ung...

du har blivit övertalad att skaffa hojkort och verkar inte så ivrig med kortet, och så ska du köpa en daytona 600...:huvet själv så kämpar man med kortet och ekonomin så kan bara drömma om en daytona för tillfället!
ska själv skriva teori den 9/5.

Lycka till!!
 

veno

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
GBG
Hoj
letar efter första hojen
Jag vill ha egentlign en R6 03:a men försäkringen är inte så trevlig på den. Daytona 600 på farsan blir "bara" 7000 kr, så nog har jag tänkt på ekonomin, jag trots allt student.. :)
 

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
Jag vill ha egentlign en R6 03:a men försäkringen är inte så trevlig på den. Daytona 600 på farsan blir "bara" 7000 kr, så nog har jag tänkt på ekonomin, jag trots allt student.. :)

hehe jo försäkringen på r6.orna är inte roliga, har lyckats med att få övningsköra exets r6.a, riktigt skön hoj så förstår att du vill ha en sådan :yoparty vill man ha en hoj som är billig i försäkring får man typ kolla på årsmodell tidigt 90-tal , och de är inte alltid så j*la snygga:huvet
 

offa

Guest
Vad fan, IF vill ju bara ha 29000 av mig hel/år. Tycker det är billigt och bra, synd att man inte har fått körkort än bara.
 
Last edited:

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
Vad fan, IF vill ju bara ha 29000 av mig hel/år. Tycker det är billigt och bra, synd att man inte har fått kort än bara.

hehe jo billigt är det ju om man jämför med andra bud som man fått av försäkringsbolagen. Men det är ju bara att ta kortet illa kvickt och ge dig ut på vägarna. dessutom kan man vara ute och "övningsköra" med hojen jue. bara att ta dig an en handledare och ge dig ut och känna på hojen.
 

offa

Guest
hehe jo billigt är det ju om man jämför med andra bud som man fått av försäkringsbolagen. Men det är ju bara att ta kortet illa kvickt och ge dig ut på vägarna. dessutom kan man vara ute och "övningsköra" med hojen jue. bara att ta dig an en handledare och ge dig ut och känna på hojen.

Tyvärr är den på verkstad pga en mindre incident och dessutom har jag inte hunnit skaffa rätt skyddsutrustning än. Uppkörning är bokad till slutet på maj så jag hoppas hojen är fixad tills dess, för jag ska bo på min hoj i sommar :yoparty
 

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
fan du har hojen men inte kläderna själv så har man både allväderställ och skinnställ. Lycka till med uppkörningen och hoppas att allt löser sig med hojen!
 

walle85

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
uppsala
Hoj
R1
Jag vill ha egentlign en R6 03:a men försäkringen är inte så trevlig på den. Daytona 600 på farsan blir "bara" 7000 kr, så nog har jag tänkt på ekonomin, jag trots allt student.. :)

har man inte råd att ha försäkringen på sig själv så bör man skaffa sig någon annan hoj.. förstör för hederliga människor som mig:mad:
 

offa

Guest
fan du har hojen men inte kläderna själv så har man både allväderställ och skinnställ. Lycka till med uppkörningen och hoppas att allt löser sig med hojen!

Jo, jag visste att det var nåt som saknades när jag köpte hojen. Tur att man får in två löner denna månad så att man kan köpa hem lite utrustning. Lycka till med teorin förresten.
 

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Varberg
Hoj
R1200GS
Jag fyller år idag!! :födelseda Gissa vad jag fick i present av tjejjen!?? En "prova på"-lektion på Dalens trafikskola. :banana Så nu på fredag blir det seriöst hojåkande tillsammans med Andreas. :hojsmilie
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Tyvärr är den på verkstad pga en mindre incident och dessutom har jag inte hunnit skaffa rätt skyddsutrustning än. Uppkörning är bokad till slutet på maj så jag hoppas hojen är fixad tills dess, för jag ska bo på min hoj i sommar :yoparty

Uppkörning bokad redan Offa ??? Privat eller genom skola ??? Antar privat, vart blir det K-hamn el Ö-bo? ..Ska du köra upp på R6:an så lär du träna konbanan så in i h-lvete så att den sitter .. Inte omöjligt med sporthoj men kräver sin finne ;)
 
Last edited:

Henklund

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2006
Ort
.
Hoj
Suzuki gsxr 750
Körde banorna för första gången idag, kändes sådär, började bedrövligt men blev bra mycket bättre, På den igen imorrn! Och uppkörningen va den andra maj så nu är det bara att ligga i, man vill ju inte kugga på banorna!:huvet :huvet :huvet :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top