Körkort 2007

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Ort
Höör
Hoj
Ducati 749s mono
Mohaaaaaaa!!! fixa kortet idag!! Så jävla skönt!!

ses på vägarna:)
 

Jonken_

ogillar VV mig?
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Röd stuga med vita knutar
Hoj
Z750, svart och stålomspunnen
nejmen!

Nu är även jag en ärlig och stolt del av mc kollektivet! Så himla najs, trökigt att det regnade bara men huvudsaken är att det gick vägen, och det gjorde det! *whiie*:tummenupp
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Uppdaterade mitt A1 kort idag! :)
Då är det bara att skaffa hoj kvar då...

Ännu en som uppgraderat sig:banana

Min 1a på kortet försvann från mitt rosa plastkort förra Tisdagen:yoparty
Men jag har inte fått mitt nya körkort än, utan får fortfarande använda mitt gammla kk ihop med lappen jag fick av vv-gubben, skall det ta så här låång tid att få sitt nya körkort:confused:
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Ännu en som uppgraderat sig:banana

Min 1a på kortet försvann från mitt rosa plastkort förra Tisdagen:yoparty
Men jag har inte fått mitt nya körkort än, utan får fortfarande använda mitt gammla kk ihop med lappen jag fick av vv-gubben, skall det ta så här låång tid att få sitt nya körkort:confused:

Jag har fortfarande gamla kortet + lapp jag med.
 

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Nu så!!

Tog A-kortet idag i tullinge, kl16 hade jag det i handen. Hur skönt som helst.
Önskar alla som är på väg att ta A-kort lycka till!
 

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Grattis! Vad fick du köra för väg?

Jag fick köra ut mot bulten sedan vänster in på en grusväg, köra 500 meter på den sedan vända, sedan mot bulten igen och vända vid grustaget. Tillbaka och förbi flygplatsen, sedan höger in i ett villaområde. Där fick jag starta i backe sedan ut ur villaområdet och tillbaka till VV. Hur skönt som helst men nervös som f*n.
Curiosa: 5-7 min körning gick åt på flygplatsen då vägen vi skulle åka ut var avspärrade så vi fick vända och ta en annan väg. :)
 
Last edited:

Jak

Jak
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Haninge
Hoj
1983 Suzuki GSX 1100S
Klarade teorin

Tja klarade teorin i lördags.
Fanns inga tider i sthlm så jag fick åka ner till Örebro.
Det var det ju värt fick 64 rätt och ett slarv fel men va fan det gör ju inte så mycket.
Har ringt och bokat tid för upp körning.
Det blir den 29 september i barkaby.
Finns det någon här som har körtupp i barkaby som vet vart man kan tänkas åka?
 

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Har uppkörning på måndag och har fortfarande inte lyckats sätta krypbanan :mad: Hatar den skiten. Fick prova den "lätta" krypbanan och den var ju inge svår men chansen att få den på måndag är minimal.
Allt känns så jävla hopplöst just nu. :huvet
 

Intrepid_

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
BMW F800S
Har uppkörning på måndag och har fortfarande inte lyckats sätta krypbanan :mad: Hatar den skiten. Fick prova den "lätta" krypbanan och den var ju inge svår men chansen att få den på måndag är minimal.
Allt känns så jävla hopplöst just nu. :huvet

Hade också stora problem med den, la säkert 80% av mina lerktioner på den sura banan :). Upp med blicken och titta dit du ska, till sist kommer det.

Vi gjorde en fuling när jag och 3 andra från min skola skulle köra upp. Vi körde det första passet på morgonen och var på plats på banan 2 timmar innan och övade. Innan vi lämnade banan satte vi upp den gula banan (den lätta) på det stället som uppkörningen skulle börja. Körkortsförättaren hade ju naturligtvis kunnat ändra men det blev att vi körde den gula :).
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
Är det ngn som kuggat på krypbanan för att det gick för fort?

Jag har uppkörning i slutet på september och det mesta sitter nu.

Klarar den svårare krypbanan utan att sätta i foten men tycker att jag kör den lite fort samt att vid rundningen vid sista konen brukar det sluta med jag behöver varva upp en hel del för att inte tappa balansen vilket leder till att jag får lite väl hög fart...:huvet

//TommyGun
 

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Har uppkörning på måndag och har fortfarande inte lyckats sätta krypbanan :mad: Hatar den skiten. Fick prova den "lätta" krypbanan och den var ju inge svår men chansen att få den på måndag är minimal.
Allt känns så jävla hopplöst just nu. :huvet

Ja tror alla har svårt för krypbanan, tror felet många gör är att köra för sakta så man tappar balansen prova pytte lite mer gas och varva friskt 4-5krpm o lek me kopplingen så ska du se att de går bra. jag hade själv svåra problem med krypbanan men rätt som de va så satte jag den på varje försök. Körde väl totalt 2h krypbana 1h trafik 1h manöverbanan när jag övnings körde med skolan.

Hur som helst tog jag mitt kort kl 09:00 i tisdags 14aug :))). Först ut på banan o trafik fick göra om min bromsning från 70km/h vet inte va ja gjorde för fel på första. Så träna på bromsning med den är dom nog hårdast på min uppkörare kugga en på bromsning och en på krypkörning medans ja väntade.
Lycka till!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top