Även jag klarade kortet idag... uppkörningen startade 10:15 och var klar sådär en timme senare eller nåt.
SATAN VAD SKÖNT!!!!
Satte dock ned foten på krypet så fick göra om det efter hastighetsbanan, då ökade jag 1-2km/h på krypet och det gick galant.
Och jo, skitväder skall vi inte snacka om... dyngsura kallingar och strumper kan vittna om att det regnat. Trots allväderställ...
Fick hem tidsbekräftelsen för uppkörningen eller vad det nu heter. Där stod det att handledaren måste vara tillgänglig under manöverdelen, ringde och frågade vad de menar med tillgänglig. och det var att han skulle stå bredvid typ, så alla planer jag lagt upp nu med skjuts av grannar och liknande sket sig!
verkar som om jag får vänta till våren
Här är en till som klarade kortet idag! Obeskrivlig känsla, otrolig lättnad.
Körde upp i Malmö vid 13-tiden. Manöverbanorna gick utmärkt, bromsningen fick jag göra om en gång.
Mitt under trafikkörningen började det ösregna, men det gick bra ändå.
Fy tusan vad glad jag är som kan sälla mig till skaran Körkort 2008!
Eftersom jag var ungefär en vecka för långsam med att bestämma mig i våras, så hamnade jag i kö hos körskolan. Och när jag till slut fick börja köra lektioner, så hade vi kommit till slutet av augusti i år. Tilläggas skall att mina tidigare erfarenheter sträckte sig till några åkturer baktill, men jag hade aldrig kört en mc.
Efter två månaders tragglande på körskolan så bestämde jag och körlärarna att jag ändå skulle försöka i år, och idag var det dags. Regnigt, kallt och trist, men jag klarade det och kan nu slappna av och se fram emot våren!
Så jag lovar, det går att vara total nybörjare 22/8 och klara uppkörningen 22/10.. Bara man är envis. Vi ses på vägarna!
Grattis till dig och alla andra.
Hur mycket gick ditt körkort på om du aldrig hade kört tidigare? Samt var det i storstad och körde du nåt privat?
Har nämligen heller aldrig kört innan o vill ta körkort i vår, så därför måste jag fråga.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|