Körkort 2008

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Fixade kortet idag, jääävligt skönt! Kört 30 mil idag, men jag är inte slut än. Ska nog ut och köra lite till :D

Lycka till er andra som håller på att ta körkortet!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fixade kortet idag, jääävligt skönt! Kört 30 mil idag, men jag är inte slut än. Ska nog ut och köra lite till :D

Lycka till er andra som håller på att ta körkortet!

Fan!! Jävla ligist!!! :mad:





(fast min yamma går fortare än din, så jag e inte bitter) :) :D :rolleyes:
 

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
Kirrade oxå lappen äntligen idag!! Kuggade i måndags på lågfartsbanan, förmodligen nervositet... fick tokspel men en underbar förrättningskille vid namn tjabba/tjabben ( Tullinge) uppmanade att ringa direkt och boka en ny tid, fick en idag ( 2 dgr senare) och allt blev ju faktiskt frid & fröjd!:D

Hade en ny förrättningskille vid namn Markus som oxå var klockren, verkar som om vägverket nu äntligen sparkat elr så har dom gått i pension för förr var dom ju rent av jävliga och snarare njöt av ens nervositet än att stötta och lugna:tummenupp

Ha en underbar hojsommar alla, be safe!:tummenupp

//


Jonas
 

Jolund

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Landskrona
Hoj
BMW K1600GT -12
Fick kortet 30/4 som privatist, inte en enda körlektion, missade dock 1:a uppkörningen på ecodriving (för försiktigt ut i korsning utan trafik!).
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Fan!! Jävla ligist!!! :mad:





(fast min yamma går fortare än din, så jag e inte bitter) :) :D :rolleyes:

Nejnej, jag är inte en ligist, jag är en LIGGist. :D
Hahaha, du kommer ändå inte ifatt mig, jag börjar ju köra nu :pannkyss.

Du ska ju börja övningsköra snart ju!
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
ska man stanna på krypkörningsbanan nr 2 där de e dbulla koner förklara snälla!?!?!!?!? :va
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
på tillbaka vägen eller precis när man kört igenom dem eller???
 

avl

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
stockholm
Hoj
BMW F 800 S 2007
Då har man klarat A-kortet till slut!

Körde upp privat på en BMW F800S.

Min arbetsinsats för kortet blev:

* 9 st körlektioner för Mattias på Alviks Trafikskola (mycket skicklig lärare - kan verkligen rekommendera honom).
* 140 mil privat övningskörning på landsväg.
* Ca 8 st 2-timmarspass med privat krypkörning på en parkeringsplats.

Lyckades lägga ner BMW:n en gång :-( - kan rapportera att en BMW F800S klarar av att ligga på höger sida utan att någon kåpa, ramdel eller motordel nuddar marken!

Kuggade på Barkarby i trafiken på tisdagen kl 14:00, beställde ny tid direkt, och klarade kortet på Tullinge på onsdagen kl 09:15! Har man tur kan man alltså få en tid i Stockholm väldigt snabbt (jag antar att det var någon som avbokat, som gjorde att det fanns en plats).

Hyfsat nervös för krypkörningen, men fick den lätta banan (den med 3 stopp) båda gångerna, så det var inget problem. Högfartskonbanan gick bra båda gångerna, så även bromsproven från 70 och 90. Båda gångerna tyckte förrättaren att jag bromsade lite för mesigt, men det fick passera.

På Barkarby tyckte de dock att jag var för dålig i trafiken, medan de på Tullinge inte hade något att invända mot mitt uppträdande i trafik.

Det är lite roligt att man kan bli kuggad en dag och så bli godkänd på nästa. Jag menar, man har ju knappast lärt sig något på 18 timmar! Känns lite godtyckligt det här. Det skulle vara väldigt intressant att låta t.ex ett gäng MC-poliser köra upp, och se hur många procent av dem som blir godkända.

anderberg: Nä, jag körde upp på Barkarby. 2 väldigt trevliga herrar som bedömde mig från en stor vinröd BMW touringhoj.

Foxxen: Då kanske du såg mig! Jag körde upp 09:15 på Tullinge!

Intessant att någon här skrev att han blivit kuggad på Ecodriving. Min förrättare nämnde det inte, och jag tänkte inte på det när jag körde. Borde ju rimligtvis vara nästan omöjligt att avgöra om någon kör miljövänligt eller inte på den korta tid man är ute i trafiken.
 

Herlog

CBR600F 2001
Gick med
10 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
2001 Honda CBR600F
Jag och 2 andra polare som hänger här på shoj fixade kortet idag!
Så jävla underbart. Varit ute och kört i flera timmar nu:)
Fantastisk känsla!
 

coffe_aberg

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki GSX750F -97
Shit vad många som tar kortet i dagarna! Grattis allihop!

Själv så skriver jag teorin i morgon. Kollade idag om det fanns någon tid snart. 08:30 i morgon får väl anses som rätt snart. Blir lite stressplugga nu. Jag hade tur dock, det fanns teoribok och provbok från 2007 på biblan. Mc-boken är från -98, men bättre än inget iaf. Jag har ju B-kort och tycker frågorna ofta är rätt logiska så jag tror det går bra...
 

viebke

viebke
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Ängelholm
Hoj
Ktm 250 exc
tjenaa jag vill bara medela att ja tog mitt kort igår och det är en himmelsk känsla att kunna dra iväg med hojen ensam =) säger bara lycka till för dom som håller på med kortet och ska börja ta det.
 

Jompelito

Livet leker...
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Uppsala
Hoj
ZX9R Ninja -98
Fixade kortet idag:) Så jävla gött.. Alla 3 som körde kl 13 klarade det i uppsala.. Gick som en sporthoj på kurviga vägar:yoparty

Grattis alla andra med..
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Gratulerar alla ni som lyckats :) vet hur ni känner och själv har man den känslan kvar från denna valborg förra veckan då jag fixade lappen :)

se nu till att köra med insidan av huvudet så det blir många säsonger :D
 

coffe_aberg

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Suzuki GSX750F -97
Teorin var ju inga problem iaf. Klar på en kvart så jag vann! :) Nu är det bara det roliga (och dyra) kvar!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top