Har uppkörning kl 08:00 imorgon bitti... Håll tummarna för mig grabbar å tjejer...![]()
Hmm, för mig är det tvärtom med konbana å trafik..
Körde första lektionen i trafiken, flöt på hyssat..
Körde min andra lektion idag, trafiken klockrent!!!
Sen var det krypkörningskonbana, inte skitlätt nånstans, men det var jäkligt kul.
Någon som kan ge något bra tips på krypkörningen förutom att fokusera långt bort?
Min lärare verkar inte vilja mjölka mig alls på lektioner, utan han verkar vilja att jag tar kortet på kortast möjlig tid bara..
Hmm, för mig är det tvärtom med konbana å trafik..
Körde första lektionen i trafiken, flöt på hyssat..
Körde min andra lektion idag, trafiken klockrent!!!
Sen var det krypkörningskonbana, inte skitlätt nånstans, men det var jäkligt kul.
Någon som kan ge något bra tips på krypkörningen förutom att fokusera långt bort?
Min lärare verkar inte vilja mjölka mig alls på lektioner, utan han verkar vilja att jag tar kortet på kortast möjlig tid bara..
Bara jag som har fått testa att bromsa ned från 110km/hFick träna på att bromsa 90 km/h ner till 0 km/h idag. Fan, vad olätt det var! Krypkörning, konbana och stadstrafik har jag inga problem alls med. Men denna bromsning... Känns som att jag måste träna en hel del på det.
Vissa körskolor (läs: bra körskolor) ser till statistiken att de lyckas få ut körkort till så många som möjligt på kortast tid. Mer info än det behövs väl inte när man ska välja trafikskola?![]()
Man brukar vara i en grupp på 4 pers. Man gör konbanorna och bromsning i tur och ordning, när alla är klara med det så är det dags för körning itrafik, för dom som klarade manöverbanorna och bromstestet, vill säga.Tjena!
Ny här och ska göra uppkörningen den 27/5.
Lite frågor dyker fort upp och tänkte kolla ifall nu har koll på dessa.
Man brukar vara i en grupp på 4 pers. Man gör konbanorna och bromsning i tur och ordning, när alla är klara med det så är det dags för körning itrafik, för dom som klarade manöverbanorna och bromstestet, vill säga.
Mina uppkörningar (A1 och A-beg.) tog båda ca 4 timmar, ca 5-10 min på manöverbanorna och ca 40 min trafik och väntetid! men tro mig, tiden springer iväg på en uppkörning (utom när man är ute och kör i trafiken).
Lycka till![]()
Nån som kört upp i Örebro? Manöverprovet och körningen i trafik utgår visst från olika ställen. Undrar hur det går till vid förflyttningen mellan de olika platserna. Kan bli bökigt eftersom jag ska köra upp på min egna och transporterar dit den på släp.
Från och med i år är det ändrade rutiner för uppkörning. Man kör upp en och en. Så en uppkörning tar nu inte mer än 1 timme.
Nja stämmer inte riktigt, inte på min uppkörning iaf, började kl 08.00 var klar 11.20.
Edit: Kortade ner citat.
Vad var det som du råkuggade på? (om man får fråga)
Bara jag som har fått testa att bromsa ned från 110km/h![]()
värkar bli regn på onsdag![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy