Körkort 2008

Tomcaten

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
DH
Nu 2008 då jäklar ska jag ta det där körkortet, bokar teori väldigt snart så fort jag får en ledig tid ifrån jobbet. Men jag tyckte att teoriprovet jag skrev i somras inte vara i likhet med dem cd program jag har pluggat hittills för att klara teorin.
Är det ngn här som kan rekommendera ett bra program, det bästa.
 

Herlog

CBR600F 2001
Gick med
10 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
2001 Honda CBR600F
Ska skriva upp nu i december. Får hoppas på det bästa:)
Sen blir det väl uppkörning i Maj nästa år. Ska bli underbart.
Inhandlade hoj i september, så nu får det bli lite extrautrustning under vintern, sen e det dags till våren att ge sig ut på vägarna:) Längtar nåt fruktansvärt mycket! Vi ses på vägen!
 

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Ort
Solna
Hoj
Arbetar på det...
Man fixade ju teorin för drygt en månad sen..jiippii =D Men så får man höra att vägverket inte börjar sina uppkörningar förens i mars någongång.!!!??! ****
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Ska fixa teorin så fort jag kan:) Så blir det mycket jobba så jag köpa mig en hoj jag med! ;D
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Teorin är fixad. men det vart tajt i slutet på säsongen så jag fick ingen uppkörningstid. Så fort man för köra upp så bokar jag och ger fan allt för att klara det. En hoj ska köpas nu i alla fall under vinter när jag hittar rätt hoj för rätt pris.
 

NordF

Guest
Är inbokad på Körkortsexpress i Hallstahammar till våren. Klarade teorin den 30:e aug i år men hann inte köra upp pga för mkt på jobbet. Har dock hört mycket positivt om körskolan jag är anmäld till så jag hoppas på det bästa. :tummenupp
 

Halvblod

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
s1000r
jag skall ta så snart som möjligt, gjorde allt i Nice för några år sedan men missade uppkörningen innan jag åkte hem till Sv.. =( Så nu vill jag komma undan så billigt som möjligt.. Några tips?
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Hej

Jag tänkte börja plugga nu igen, närmsta jag komm sist va 51 / 52 :/
Vart så jävla less på skiten och gav upp, men nu e det vinter och brist på vettiga saker att göra.

Vad för material kan rekomenderas att studera iår?
Kommer det massa nytt efter årskiftet?

Det vore skönt att ha teorin klar innan snön börjar smälta :)

(Det e för tung jag vill läsa till, om det nu gör nån skillnad)

Mvh
 
Last edited:

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
med tanke på att jag fyllde 21 nu den 27 okt (2007) o vv slutade med uppkörningarna i början/mitten på oktober så hade jag planerat att ta kk våren 2008, men efter ett telefonsamtal med vv så fick jag ändå en tid! den 29/10 -07 körde jag upp! gissa hur de gick! :hojbusa

Ibland har man tur!

(slapp teorin, hade a1 sen innan :yoparty )
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
med tanke på att jag fyllde 21 nu den 27 okt (2007) o vv slutade med uppkörningarna i början/mitten på oktober så hade jag planerat att ta kk våren 2008, men efter ett telefonsamtal med vv så fick jag ändå en tid! den 29/10 -07 körde jag upp! gissa hur de gick! :hojbusa

Ibland har man tur!

(slapp teorin, hade a1 sen innan :yoparty )

FYFAN vad gött för dig alltså! :tummenupp :tummenupp
Grattis!
 

gavlis

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2007
Ort
Gävle
Hoj
Letar nytt!:)
Höjd avgift för uppkörning, som nu ligger på 840 kr som den 1 januari 2008 blir 1500 kr.

Men jag ska inte låta de hindra mig:) mellankortet är mitt i sommar:)
 

Buba

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Malmö
Hoj
Snart..
Ansluter mig själv till skaran för oss som ska ta körkort 2008. Blir till att ringa runt till diverse körskolor nu till våren för att påbörja mellankortet. Någon som vet när "säsongen" på körskolorna börjar?

Lycka till alla :tummenupp
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Skönt att ha det avklarat....:tummenupp

Lycka till!
 

aegaren

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
varberg
Hoj
Aprilia sxv550 -07
med tanke på att jag fyllde 21 nu den 27 okt (2007) o vv slutade med uppkörningarna i början/mitten på oktober så hade jag planerat att ta kk våren 2008, men efter ett telefonsamtal med vv så fick jag ändå en tid! den 29/10 -07 körde jag upp! gissa hur de gick! :hojbusa

Ibland har man tur!

(slapp teorin, hade a1 sen innan :yoparty )

haha:tummenupp samma gällde för mej med mitt a1 kort. jag ringde å fick tid den 11 oktober -07 å där kan man gissa hur det gick också:yoparty turen va på min sida med:arsele
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Höjd avgift för uppkörning, som nu ligger på 840 kr som den 1 januari 2008 blir 1500 kr.

Men jag ska inte låta de hindra mig:) mellankortet är mitt i sommar:)

whoo flax de inte höjde innan jag kom igenom, jag blev nästan stammis på förarprovsenheten... :D

Ansluter mig själv till skaran för oss som ska ta körkort 2008. Blir till att ringa runt till diverse körskolor nu till våren för att påbörja mellankortet. Någon som vet när "säsongen" på körskolorna börjar?

Lycka till alla :tummenupp

i skåne så tidigast slutet mars-början av april. det beror skitmycket på vädret, man får ta och ringa trafikskolorna när det börjar se lovande ut... PMa mej för namnet på malmötrafikskolan som körde på mej, haha :näsblod
 
Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
kommer man kunna köra upp i tullinge i vår? har hört att dom ska bygga bostäder där nu?
 

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Ort
Solna
Hoj
Arbetar på det...
aaa jag tänkte ju oxå ta några lektioner i Tullinge med tanke på den lovande kritik dem fått... men om bostäderna har jag inte hört något om??
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Aja, inte för att man kommer få behålla kortet om man stannar men försäkringen gäller ju iafalla så det blir väl att ta kortet då, teorin klar uppkörning... när jag orkar.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top