Körkort 2009

elles

Blådåre
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
.
Jag har också klarat kortet idag.. Fy vad skööönt!
Skit väder ute, men vad fan gör det! Ut och köra endå! :)

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ER-6n
fan va ni e goa:) orcids dagbok låter bra:p

har legat lågt för att vila era öron och mina nerver...
nu 1500kr fattigare är jag Och jag har mitt kort:) kan ni fatta det jag fixade kortet!!!!!:D:D:D:D:D så in i helvete lycklig.

måste ju berätta hur det var..fylla på dagboken;)

kom dit lagomt till 13.10 vi var tre, nr1 en ung tjej som skulle ta lätt, nr2 utländsk man på tung och nr jag på mellan.

hon kör och klarar konbanorna och allt...sen när mannen kör berättar unga tjejen att det är lågfartsbanan nr 2 man kör! den ahr jag ALDRIG kört..den är enklare men ändå jag som oroat mig för llågfarten heeelt i onödan;)

sen är det alltså min tur...vv killen Henrik- mycket trevlig- visar var jag ska ställa hojen framför t-rutan
upp på centralstödet och så säger han
- du ska kolla fjädrar och kraftöverföring....snopen jag vart för det var ju simpelt:p gjorde kontrollen och han sa att den var mycket bra gjord:)

att gå i t-rutan var ju ingen match(oroat mig för det helt i onödan också)
han visade mig innan hur jag skulle köra lågfarten..fattade inte att en sån enkel bana fanns, måste ju vara kugg;)
så jävla nervös, lutade lite så jag fick tvärstopp vid första stoppet/liite obalans men jag fixa det) men eftersom jag inte kört banan visste jag inte att jag kunde ta ut svängen mer i vändnignen så på tillbaka vägen så rev jag första ensam konen men allt annat felfritt in i rutan (i hörnet).

Henrik tog jackan och gick och vinkade på mig..jag tänkte- skit också nu är det torsk för mig..men inte.
högfartsbanan...startsträcka till högfartbanan var ju 2gånger längre än den jag övat på- bra, fick upp till 50, och jävlar va jag svängde i undanmanövern- ALDRIG svängt så kraftig...rev tyvärr 2 konen på serpentinen, det fick mig ur koncentrationen så jag satte foten ner i vändningen. 50bromsningen fin.
han sa undanmanövern kalasbra, gör om och ingen fot i vändningen...han sket i konen:)
jag gjorde om och satte den:)

70inbromsningen kalas- lite sladd på bakdäcket vilket gjorde att på 90imbromsningen fegade jag lite så jag gjorde om den och satte den.

då sa han- då blir det trafiken nästa del....jag var helt slut så jag undarde för mig själv om jag hörde rätt;)

visade sig att när unga tjejen skulle köra trafiken så hande mannen (nr2) inte alls klarat konbanedelen så det var bara vi två tjejer.
hon körde först lagomt när hon skulle kröa öppnade sig himlen- det vräkte ner.
vi väntade sen vid vv och när hon kom trodde jag allt var ok för hon var från bålsta och de sa att hon kört i stlm men hon klarade inte trefiken, för mycket 40 på 50väg och osäker annars med hastigheterna tror jag det var....så 2 av 3 kuggade....måste ju bli tredje gången gillt;)

jag fick köra mot sthlm, ta av fellingsbro, vända efter man åkt över bron, vänster svän i ett krön, vände där på lilla grusvägen, tillbaka över bron rakt..minns knappt...50 sträcka efter rondell...genom lite sidokvarter av örebro så en fint...där högersidan i en korsning blev cykelväg..den kuggen såg jag allt;)..in mot centrum... körde så jag såg åhlens tror jag..in på sidovägar ut .

på ett ställe sa han karlslund men jag hörde typ konsum:s
jag skakade på huvudet men han sa inget(det var tecknet jag skulle göra om jag inget hörde) så jag missade karlslund svängen åt höger, åkte rakt, han sa vänd där det passar, svängde in först till vänster och högfer in på liten väg vid consertum elelr vad den nu heter. tog en lite fickparkering(vägrar göra urban i nån korsning på en uppkörning;))
åkte tillbaka och mot karlslund:) sen västerhaga och när jag kom närmare korsningen insåg jag att VA är vi redan påväg tillbaka:)
och väl framme sa han- jag får gratulera:)
fan va lycklig jag blev...och ovationen hade varit fin nu;) med make och privata handledaren med mig så fick jag en liten kör av GRATTIS;)så ja jag fattar antiklimaxen:D

fy fan va jag är bra måste jag få säga...och fy fasiken va ni alla här är bra! TACK för att ni orkat lyssna på mig! en eloge till er alla!!!!:yoparty

SPAWN korka upp!!!!!!!!:D

:banana:banana:banana:banana:banana:banana
Grattis än en gång,,,ser fram emot när vi kan köra ihop.
Kram

puttePROswe

KTM4EVER
Gick med
17 Mar 2009
Hoj
Skall handla geggmoppe
kan väll meddela att jag fixade kortet imorse:D
Så imorgon blir de åka av..

Grattis

Fixade också kortet igår, skön känsla :)

Grattis

fixade kortet idag, klass 1 stormvarning men det gick bra :)

Grattis

Grattis

Last edited:

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
kan väll meddela att jag fixade kortet imorse:D
Så imorgon blir de åka av..

grattis!:)

fixade kortet idag, klass 1 stormvarning men det gick bra :)

gratulerar:)

grattis till dig med!:)

Fixade också kortet igår, skön känsla :)

minns int eom jag grattat dig så jag gör det nu...igen i så fall;)

:banana:banana:banana:banana:banana:banana
Grattis än en gång,,,ser fram emot när vi kan köra ihop.
Kram

Tack igen vännen :krama

Last edited:

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
uppkörning bokad då, 10 September, inte nådig väntetid :p
Får ringa o tjata lite tror jag minsann :)

Vet flera som fått typ dagen på Tullinge efter så ring om o om igen

vilken känsla att vara ute på solotur med hojen..i regn och solsken:D jag har känt mig trygg på hojen sista tiden när allt började falla på plats men nu nu känner jag mig även avslappnad..som att jag är än mer ett med hojen..

tänk vad ett godkännande kan göra för själ och självkänsla fatta ni hur jäkla imponerad jag är på mig själv att jag fixade detta, kan berätta att för ett år sen hade jag inte fixat detta, de thar även vänner som känner mig väl sagt för de vet hur jag mått....och foto på körkortet löste jag igår på vv jisses amaila hahaha hur jag såg ut, hade ju inte ens tvättat håret för jag skulle ju ha hjälm på mig..shit man kan se hängslena på mina mcbyxor på fotot och med ett fett flin och stökigt hår:D men det blir bra ska bara ha det i 10 år:p

Lägg det på din profilbild så vi alla får se hur du ser ut.... alla känner Orcid.. men ingen vet hur hon ser ut.... fram med bilden nu.. Någon som håller med?:banana

Jag har som en del andra varit osynlig i den här tråden även om jag följt den länge. Idag är jag dock glad att i mitt första inlägg berätta att jag för ett par timmar sedan fick ett kryss i en grön ruta. Sämre början på semestern har man haft :)

Grattis!!

Last edited:

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Grattis alla som fixat kortet sista tiden! Nu börjar det ramla in fler och fler, kul! :tummenupp :)

Lägg det på din profilbild så vi alla får se hur du ser ut.... alla känner Orcid.. men ingen vet hur hon ser ut.... fram med bilden nu.. Någon som håller med?:banana

Klart vi håller med! ;)

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,

Gurrahjort

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
Honda CBR1000RR Fireblade -08
Blir så trött på lågfartsbanan!! Övar och övar men den sitter fortfarande inte oftare än 5/10 ggr med min egna hoj(Honda CBR1000 Fireblade) men med körskolans sitter den bra mycket oftare..ingen som har en lättkörd tung mc att hyra ut den 14/7 som bor i närheten av mjölby? =)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Blir så trött på lågfartsbanan!! Övar och övar men den sitter fortfarande inte oftare än 5/10 ggr med min egna hoj(Honda CBR1000 Fireblade) men med körskolans sitter den bra mycket oftare..ingen som har en lättkörd tung mc att hyra ut den 14/7 som bor i närheten av mjölby? =)

Kan du inte hyra körskolans??

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96

hahaha nehe du jag tror nog jag behåller det för mig själv;) lite hemlig måste jag nog vara efter mitt babblande här:D:tungan

Jag är oxå nyfiken, kom igen nu, visa dig!!! :)

hehehe nee vågar mig inte på det....ännu ;)

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...