YES, YES, YES säger jag bara!
Klarade uppkörningen för a1 idag
Eller så har man en ryggsäck med en övningskörningsskyllt fasttejpad/nålad. Både snyggare o mer funktionellt
Visst, man syns mindre men det är ju fränare
YES, YES, YES säger jag bara!
Klarade uppkörningen för a1 idag
Gissa vem som precis fixa uppkörningen...på första försöket dessutom!!!
Välte du några koner på högfarten? Eller menar du några koner totalt på både hög och lågfart? Satte du ner foten nån gång under lågfart?
Har själv problem med lågfarten, ibland sitter den klockrent men ofta så missar jag nån gång eller har en förmåga att köra för fort.
Hej jag ska börja övningsköra privat och undrar hur man ska göra med övningskörnings skylten.
Kan man sätta fast en vanlig skylt på en ryggsäck eller i jackan, eller måste man ha en sån där varningväst?
Får man använda den här http://mc-safety.se/?do=vi&prodid=skylt1 är den laglig?
yes, yes, yes säger jag bara!
klarade uppkörningen för a1 idag
jag tänkte vara smart då jag körde upp så kompisen hjälpte mig ställa upp tomgången lite inför lågfarten.
va bara att den va kall då så när ja kom fram å skulle krypköra så hade ja tomgång på 3500
Gissa vem som precis fixa uppkörningen...på första försöket dessutom!!!
Då har man klarat sin uppkörning idag. Inga anmärkningar överhuvudtaget. Synd att det var så in i helvetes varmt bara.
Grattis till er andra och lycka till ni som håller på.
Ngn här som har erfarenhet av ngn mc-skola i Gävle? Skrev teori provet igår och fick uppkörningstid 16 SEPTEMBER!! Det går inte! Så nu har jag kollat med vägverket o det verkar finnas tidigare tider i Gävle och det e ju ingen bit att åka från Sthlm... Några tips om Gävle o bra skola som kan hjälpa mig med uppkörning och uppvärmning samt lånehoj??
Ngn här som har erfarenhet av ngn mc-skola i Gävle? Skrev teori provet igår och fick uppkörningstid 16 SEPTEMBER!! Det går inte! Så nu har jag kollat med vägverket o det verkar finnas tidigare tider i Gävle och det e ju ingen bit att åka från Sthlm... Några tips om Gävle o bra skola som kan hjälpa mig med uppkörning och uppvärmning samt lånehoj??
Om du känner dig redo så kan du ju alltid sitta och ringa på återbud, kräver en del arbete dock då du kanske behöver ringa 40 gånger per dag. Direkt när de öppnar är bra, speciellt efter helger, eftersom folk kan lämna återbud även utanför deras öppettider så då är det bara att hugga in när de börjar svara i telefonerna....
Det är bara lovéns trafikskola i sandviken som har mc-utbildningar i år, ligger typ 2mil väster om gävle.
Men dom borde kunna hjälpa dig med körandet
http://www.lovens.se/default.asp
kör enbart med skola också så jag kan ej använda denna tid till att öva öva öva...
Har du provat att be trafikskolan boka en tid för uppkörning åt dig istället för att ringa själv?
När jag kollade själv så fick jag väntetid på 1½ månad, trafikskolan ordnade en tid efter 2 v.
En bekant fick sin tid via trafikskola med bara 1 veckas väntetid.
Beror förmodligen på vilken trafikskola du går hos, men jag gick inte på en jättestor direkt men det gick fortare ändå.
Såja, nu man har mc kort! Körde upp med min fireblade och jag kan säga att det är inget jag rekommenderar till någon att göra, var säkert 2m utanför strecken på vändningen vid lågfarten men fick godkänt ändå!
Allt nervositet angående hojen helt i onödan med andra ord =).
Blev ett relativt billigt kalas trots allt, 4 lektioner + uppskrivning/uppkörning = 5220kr utan att övningsköra privat en enda gång =).
Gratulerar och najs att det gick bra trots 2m extra
och du du glömde hojkostnaden och ställkostnaden
Det är samma här. Hade aldrig riktigt tänkt på hoj förut men fick åka med polaren och hans räser för ca 2 mån sen och då vart det inte mycket mer att tänka på. Måndag blev jag biten, köpte hojen (CBR 600 97:a) på fredagen.
klarade teorin förra veckan så nu är det bara o köra upp 09.
U got 2 lööv impulser
Äntligen klarade jag mitt kk idag i Halmstad, det var tuffare än jag trodde (var bara jag som klarade det). Vet inte om jag känner för att köra så mycket nu, har ju kört som fan de senaste dagarna.
Nu ska jag iväg på en välförtjänt semester... Lycka till ni andra!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|