Körkort 2009

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tack alla som gratulerat. Fan vad det känns konstigt att va ute och köra själv, man känner sig olydig. ;)

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Tackochlov!!!

Idag hade jag andra lektionen och det var som om jag var en helt annan förare än sist!!
Krypen satt klockrent och högfarten är på väg den oxå! Vilken skillnad det kan göra att öva på egen hand....
Så nu känns körkort 2009 inte så omöjligt längre.....
:banana:banana

Grattis till alla som klarat sig. Kan tänka mig att det är naaajs att åka på egen hand.

RonnyN

lugn och fin
Gick med
3 May 2006
Hoj
cbr929rry -00
Idag klarade jag oxå min uppkörning, känns så otroligt skönt efter att
det varit en utdragen historia under 4 år med en kuggad uppkörning, brutet ben, tappad sug mm.....

Körde upp i Kalmar i morse och vi var 4 som körde upp, 2 från trafikskola och 2 privatister...

Vi körskoleelever klarade det galant båda 2 men de andra 2 bromsade bort sig
på högfart/broms, trist...

Skönt iallafall att det gått vägen, nu kan man ut och rasta zx7r'n på egen hand!!!

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Idag klarade jag oxå min uppkörning, känns så otroligt skönt efter att
det varit en utdragen historia under 4 år med en kuggad uppkörning, brutet ben, tappad sug mm.....

Körde upp i Kalmar i morse och vi var 4 som körde upp, 2 från trafikskola och 2 privatister...

Vi körskoleelever klarade det galant båda 2 men de andra 2 bromsade bort sig
på högfart/broms, trist...

Skönt iallafall att det gått vägen, nu kan man ut och rasta zx7r'n på egen hand!!!

Grattis!! Till sist....:)

BikerBanny

Väntar på axeloperation
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -03
Sista lektionen avklarad före uppkörningen nu i veckan. Är helt disträ och får inget gjort på jobbet :p, nån annan som lider av ÅFU? (ångest före uppkörningen :rofl )

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX400e
Sista lektionen avklarad före uppkörningen nu i veckan. Är helt disträ och får inget gjort på jobbet :p, nån annan som lider av ÅFU? (ångest före uppkörningen :rofl )

Det hade jag en vecka innan uppkörningen. Släppte inte förrän vi var på banan. Sen kom den tillbaka igen när jag klarade manöverproven och vi skulle ut i trafiken....

BikerBanny

Väntar på axeloperation
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha R6 -03
Det hade jag en vecka innan uppkörningen. Släppte inte förrän vi var på banan. Sen kom den tillbaka igen när jag klarade manöverproven och vi skulle ut i trafiken....

Ajsan, tror det blir samma för mej :D, bara liiiite nervig :D, jaja, om ett par dar sitter man ju förhoppningsvis på jobbet och försöker torka bort segerflinet ;) (MÅSTE ju tänkapositivt :p), ska till en mindre naturkatastrof för att jag inte ska ta hojen till jobbet i slutet av veckan om allt går som det ska :)

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Imorrn är det dags för mig att göra ett försök på uppkörningen. Frågan är då; Vad behöver jag ha med mig till uppkörningen? Kör upp via trafikskola så dem står för hoj och allting sånt. Jag funderar på om jag behöver några papper. Legitimation, körkortstillstånd kan ju vara bra att ha med. Något annat att ta med? Vatten, något att äta?

Mycket frågor, hoppas någon orkar svara. :tummenupp

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX400e
Imorrn är det dags för mig att göra ett försök på uppkörningen. Frågan är då; Vad behöver jag ha med mig till uppkörningen? Kör upp via trafikskola så dem står för hoj och allting sånt. Jag funderar på om jag behöver några papper. Legitimation, körkortstillstånd kan ju vara bra att ha med. Något annat att ta med? Vatten, något att äta?

Vatten, bananer, choklad kanske? Blir rätt mkt väntan så bra att ladda upp batteriet emellan!

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

Giltig legitimation krävs annars får du inte köra. Ha med vatten eller annan dricka och kanske någon frukt att mumsa på. Ta med något att läsa också så att du slipper att bara sitta och glo rätt ut i luften under vänteperioderna.

puttePROswe

KTM4EVER
Gick med
17 Mar 2009
Hoj
Skall handla geggmoppe

Glasögon om det står så på ditt körkortstillstånd. Var en som missade det när jag körde upp. Nu hade han ju iof tur att hans körskollärare åkte och hämtade hans glasögon.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Haha, jag förstår precis hur du känner det...jag fick klara av fyra dygn utan sömn och mat för att jag va så himla nervös. Det sjuka är att två av dagarna utan sömn va efter jag tagit körkortet. Sömnen ville inte infinna sig ordentligt förrän inatt och nu sov jag som en liten gris. :tuttar

Giltig legitimation krävs annars får du inte köra. Ha med vatten eller annan dricka och kanske någon frukt att mumsa på. Ta med något att läsa också så att du slipper att bara sitta och glo rätt ut i luften under vänteperioderna.

Vatten, bananer, choklad kanske? Blir rätt mkt väntan så bra att ladda upp batteriet emellan!

Det enda man behöver ha med sig är väl ändå legitimation. Har ni väntetider? Jag körde upp på Tullinge och min uppkörning tog väl max en halvtimme. Kom dit, blev tilldelad en vägverkssnubbe, körde banorna och gav oss ut på vägen. Klart! Lyckan va total. ;D

MCentusiast

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Honda CB750F 1982 och Honda VFR750F 1989
Reg beviset på den MC man kör upp med måste man
också ha med (+ legitimation som redan nämnts)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det enda man behöver ha med sig är väl ändå legitimation. Har ni väntetider? Jag körde upp på Tullinge och min uppkörning tog väl max en halvtimme. Kom dit, blev tilldelad en vägverkssnubbe, körde banorna och gav oss ut på vägen. Klart! Lyckan va total. ;D

Ja det är inget krav på vätska, men det kan vara bra att ha. :tummenupp
När jag körde upp i Hässleholm var vi fyra stycken. Den sista fick vänta i över en timme innan han fick köra trafikdelen.

_Rick_

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
2009 Yamaha XT660X
WHOHOOOOOO! Fixade körkortet idag!

Fy fasen vad skönt. Och vädret är kanon. Här skall ut och köras :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0