Körkort 2009

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
kuggade igår, sånt jävla nervrak vart jag... Trodde jag skulle ha problem med lågfart och undanmanöver och allt det där men det satt klockrent. Så kommer jag ut på vägen och tappar alla koncept fullständigt, kollar mer i spegeln på vad förättaren gör än vad jag själv pysslar med. *mutter*
Ny tid bokad den 12 Oktober iaf. Då jävlar, får stoppa i mig lite lugnande innan jag kör va? ;)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
kuggade igår, sånt jävla nervrak vart jag... Trodde jag skulle ha problem med lågfart och undanmanöver och allt det där men det satt klockrent. Så kommer jag ut på vägen och tappar alla koncept fullständigt, kollar mer i spegeln på vad förättaren gör än vad jag själv pysslar med. *mutter*
Ny tid bokad den 12 Oktober iaf. Då jävlar, får stoppa i mig lite lugnande innan jag kör va? ;)

Du skall fullständigt strunta i vad förättaren håller på med, du skall bry dig om din körning och köra som om du vore ensam. Prova det nästa gång. :tummenupp

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Klarade uppkörningen nu på förmiddagen ute på Säve! Härligt att ha det avklarat innan säsongen är över... :)

Grattis!!

Tog lappen i Barkarby i dag. Grym känsla! Fick elen på säkerhetskontrollen och den stora krypkörningsbanan med tre stopp. Gjorde någon mindre miss i trafikdelen, men det var inget som provledaren kommenterade. :yoparty

Grattis!

Last edited:

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Du skall fullständigt strunta i vad förättaren håller på med, du skall bry dig om din körning och köra som om du vore ensam. Prova det nästa gång. :tummenupp

Jo jag vet, det var det sista han sa innan vi åkte också men jag tänkte inte riktigt logiskt när vi var ute.
Som jag körde skulle jag inte klara det i min bok heller, nog aldrig kört så illa i hela mitt liv...
Men men, påt igen bah, jag vet ju att jag kan :) :tummenupp

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
KTM 950 SMR -08
Jo jag vet, det var det sista han sa innan vi åkte också men jag tänkte inte riktigt logiskt när vi var ute.
Som jag körde skulle jag inte klara det i min bok heller, nog aldrig kört så illa i hela mitt liv...

En miss är inget att deppa för även fast det suger hårt att kugga..kör själv upp om några veckor och mitt tankesätt är att jag kommer kugga så blir man kanske mindre besviken om man gör det :)

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08

Vad tråkigt! Men som alla säger; på´t igen bara!
:yoparty

Clinchen

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Hoj
Honda Transalp och KTM 350 EXC
Jag klarade körningen igår nu är lappen bärgad :)

Jag va mest nervös för krypkörningen och andades nog inte på hela den körningen :D

Gjorde 2 fel.
Låste bromsen lite från 50 km/h och missade att jag skulle stå till vänster i ett körfält där man kan både svänga och köra rakt fram.

Jag hade tur som åkte förbi körskolan den 2/10 för att se om jag kunde få köra ett par lektioner i höst så jag vet vad jag ska träna på. Precis när jag står där får de ett återbud på en intensivkurs så det va bara att ta den.Hann inte ens skicka in ansökan om handledare så det blev att köra på skolan.

alfabeta

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
Honda CB600FA Hornet 2008 - till Salu. Honda CB1000RA 2009
Dåså, då är jag också med i A-klubben :)

Min känsla efter uppkörningen var "det var ju lätt", men det är ju så det känns när man är redo.
Innan uppkörning var det dock ett antal fjärilar i magen. Man klurar på detaljer hit och dit. Uppkörningsledaren var dock tydlig med att några småfel som inte är konsekventa är OK så länge det inte är rena trafikbrott.

Dags för nästa projekt, MC :)

Onesses

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
2007 Triumph Tiger 1050 ABS
Dåså, då är jag också med i A-klubben :)

Min känsla efter uppkörningen var "det var ju lätt", men det är ju så det känns när man är redo.
Innan uppkörning var det dock ett antal fjärilar i magen. Man klurar på detaljer hit och dit. Uppkörningsledaren var dock tydlig med att några småfel som inte är konsekventa är OK så länge det inte är rena trafikbrott.

Dags för nästa projekt, MC :)

Grattis! Då är vi i samma sits. Jag letar en svart hornet FA 2007 utan allt för många mil... Verkar dock vara brist på de svarta just nu vilket inte underlättar abstinensen :rolleyes:... Köpläget är ju annars bra nu.

alfabeta

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
Honda CB600FA Hornet 2008 - till Salu. Honda CB1000RA 2009
Grattis! Då är vi i samma sits. Jag letar en svart hornet FA 2007 utan allt för många mil... Verkar dock vara brist på de svarta just nu vilket inte underlättar abstinensen :rolleyes:... Köpläget är ju annars bra nu.

Grattis du med :)

Jag har klättrat upp i kostnad vad det gäller mc'n. I det här forumet törs man väl inte nämna det men tanken var att jag skulle ta mc kort och köpa en skoter (~honda ch300). Men jag har fått mersmak, så jag har passerat förbi er6n - > xj6n -> fz6 -> och nu står CB600 FA Hornet i blickfånget :). Precis som du en 2007 (eller nyare). Färgen är dock egal för mig.

Är det bra köpläge nu? Det borde ju vara köpläge i vår också när nya modellerna kommer och många kränger av sina gamla. Har du kollat på mc varuhuset guld hornet?

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
KTM 950 SMR -08
Om man ska köra upp på sin egen mc behöver man ha med sig nått speciellt då ?

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
grattis till er som klarat lappen, vi blir bara fler och fler i år så najs:)

kör försiktigt!

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Klarade också uppkörningen för nån vecka sedan :yoparty

bgoakn.jpg

:D

xlm-

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Hoj
Ingen
Klarade uppkörningen i Torsdags efter att jag kuggade första gången, för att jag körde för långsamt på motorväg, men nu är det avklarat och 2:a gången gick det klockrent, fick lågfart 2 på denna uppkörningen, den jag är mest osäker på, men det gick vägen som tur var, behövde inte göra någon säkerhets kontroll denna gången eftersom jag hade gjort det första gången, var samma inspektör båda gångerna.

Tulip

ADV
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -01
Skall ev köra upp i Säve efter att min lärare missade att boka in mig på den sista uppkörningen som var i alingsås, kvällen innan får man reda på det.
Är det ngn som har tips om säve ang uppkörning så är jag tacksam då jag i princip aldrig kört där.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras