Grattis! (Har ifs redan sagt det en gång idag. Det var jag som körde upp efter dig
)
Jag klarade också kortet. Så jag blev inte sämre än dig!
Sjukt glad. Åkte tokförsiktigt hem då jag var nervös för att bli stoppad av någon av alla poliser som var ute idag.
Manöverprovet gick smidigt och smärtfritt. Både hög och lågfart. Uppkörningen gick bra även den, trots en lustig incident.
Kör på en väg som är tvåfilig i min körriktning, kontrollanten säger till mig att jag ska ta vänster vid nästa trafikljus. Jag som ligger i höger körfält och har ca 250m kvar till korsningen, blinkar vänster och byter körfält. Placerar mig till vänster och blinkar igen till vänster då jag närmar mig trafikljuset som är grönt. Precis när jag har gjort allt rätt, kollat på skyltar och ska till att svänga så kollar jag in på vägen som jag ska in på. Där inne så står det en bil till höger om refugen!!!! (alltså på hans vänstra sida) Precis där jag hade tänkt att åka in. Han/hon står med fronten mot mitt håll och ska köra ut på samma väg som jag åker på... Jag blir riktigt förvånad och vet inte vad jag ska göra. Slår av blinkersen och fortsätter rakt fram iställt.
Funderar vad fan som hände.
Hör kontrollanten säga:
Forsätt rakt fram istället.
Antar att jag har missat en skylt om förbjuden vänstersväng, och att jag var på väg att svänga in på en enkelriktad väg. Svär "lite" i hjälmen om att där måste jag ha kuggat mig. Fy fan va förbannad jag var. Hur kunde jag inte se skylten om det förbudet... Kontrollanten måste ha menat att jag ska svänga vid nästa trafikljus..
Hör kontrollanten prata med mig igen i radion:
Det är inte så mycket du kan göra där. Bra att du fortsatte. Fortsätt rakt fram nu istället.
Börjar inse nu att det inte var jag som gjorde fel utan att det var något stolpskott till bilförare som kört på fel sida om refugen när han skulle ut på vägen och stod därför ivägen för mig där jag skulle ha kört in.
Kontrollanten tyckte att jag gjorde helt rätt att fortsätta rakt fram. Alternativet hade varit att åka fram och tuta på han i stort sett.
Stannade till vid en korvkiosk och jag fick reda på att jag var godkänd. Sjukt skönt att äntligen ha detta avklarat! Så fruktansvärt nöjd!