Grattis till er som har klarat det!
Nu snart är det min tur att köra upp, ska köra upp på onsdag i tullinge!
Men hur är det med reg. beviset? Ska man ta med det till uppkörningen?
Tja. Har följt denna tråd men inte vågat skriva ännu....
Nu gör jag det
Kör endast på trafikskola, har kört på manöverbanan 2 ggr nu. Lågfarten känns ok, lite mer träning så sitter den. Men högfarten har jag problem med =( Kör inte ens i 50 ännu, men klarar det ändå inte. Serpentinen ställer till det. Har problem med dessa tvära svängarna som man måste göra... jag är för feg eller nåt. Vågar inte "gunga" som min körskolelärare säger :'(
Hjälp...
Hade samma problem från början, började i låg fart från typ 25km/h sen när jag kände att det gick bra så ökade jag farten, nu kan jag ta den i 70 med r6:an dock bara i 50Km/h med skolans klumpiga hoj . Testa det funkade för mig
Nu sitter jag här på jobbet efter en förmiddag med kanonväder och har nu MC-LAPPEN i handen! Så grymt skönt! Inga som helst misstag, gick som en dans.
Samma här, i början kändes 40 helt sjukt fort, men att stegvis öka har löst det för mig. Och att lyfta blicken från konerna i backen å titta mer uppåt, då känns det inte som det går lika snabbt.
Hur kollar man lager o grejjer om man inte har centralstöd då?
Tja. Har följt denna tråd men inte vågat skriva ännu....
Nu gör jag det
Kör endast på trafikskola, har kört på manöverbanan 2 ggr nu. Lågfarten känns ok, lite mer träning så sitter den. Men högfarten har jag problem med =( Kör inte ens i 50 ännu, men klarar det ändå inte. Serpentinen ställer till det. Har problem med dessa tvära svängarna som man måste göra... jag är för feg eller nåt. Vågar inte "gunga" som min körskolelärare säger :'(
Hjälp...
jag är räddare än va du är så jag säger sätt den först i l'ägre hastighet och jobba dig upp, börja i 20-25 och öka till 30 när du sätter dne varje gång i 20-25km/h. sen när den sitte ri 30 öka till 35-40 och när det sitter så kör 45-50km/h. ge dig tiden du behöver. skynda långsamt
Det är rådet jag fått av mina mckörande privathandledare
Tack! Låter vettigt! Min körskolelärare sa likadant egentligen, men jag är väl för stolt för att såsa i 25... så jag gasar gärna upp med resultatet att jag inte klarar det.
Krister: Är mest serpentinen jag har problem med, resten funkar.
Tack för era svar. Ska köra igen på onsdag morgon, håll tummarna för att poletten trillar ner!!!
Lycka till
Ja det måste du, finns vissa som har nekats uppkörning pga att dom glömt reg papprena
Är mest serpentinen jag har problem med, resten funkar.
Att ta manöverbanan är inga problem i mitt fall. (skrapar sidostöd ) Men lågfarten är fan knepig. Kör Motoguzzi 750. Ett jävla vrid i motorn, men kopplingen är fan tung som bly, typ. Som någon annan frågade, hur pass långsamt ska det gå?
Stort Grattis!!! får man passa sig i V-ås nu då
Stort grattis
Löjligt men sant! Jag har problem med den enklaste biten. Bromsbiten! Alla tips och trix är välkommna. Antingen så lyfter bakdäcket ifrån backen eller så lämnar jag ett par meter lakrits bakom mig! Har uppkörning på torsdag o ja kör med skola. Tack på förhand!
Nu sitter jag här på jobbet efter en förmiddag med kanonväder och har nu MC-LAPPEN i handen! Så grymt skönt! Inga som helst misstag, gick som en dans.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|