vad har ni fått för säkerhetskontroll
Elektriska, båda gångerna!
Glöm inte säkerhetsbrytaren som ska stänga av bågen om du lägger i 1an me stödet nere
vad har ni fått för säkerhetskontroll
Hade man tagit bort konstiga formuleringar, gjorde för att sätta dit folk, dryga frågor om datumparkering och annat oviktigt så hade man kanske kunnat begära 100% rätt.. Inte annars. Även fast man inte kan svaret på en fråga så behöver man ju inte vara en dålig förare för det. Hur många kan ärligt säga att man behöver veta hur många meter ett sträck på "järnvägsskylten" är?Nej, Sverige är knappast det land som ställer högst krav. Just när det gäller mc-körkort brukar Japan nämnas som "svårast".
Jag tycker för övrigt att det är pinsamt att man kan bli godkänd på teoriprovet trots att man svarat fel på en eller flera frågor. Kan man inte allt det som krävs är man helt enkelt inte redo.
måste fråga nu när jag snart ska börja köra ordentligt i trafik:
Ang skyltning hur har ni, väst med skylt fäst på på nått vis(hur?)? eller t-shirt med skylt tejpad, eller sitter skylten på hojen?
Jag hade en liten övningskörningsskyllt fäst nedanför reg-plåten, se bild. Skulle tydligen vara godkänt enligt honda center som jag köpte skyllten av. Sen om den var det eller ej vet jag inte
de borde finnas västar med en grön skylt med texten ÖVNINGSKÖR, såg en person med en sån idag, men vet inte var dom finns..måste fråga nu när jag snart ska börja köra ordentligt i trafik:
Ang skyltning hur har ni, väst med skylt fäst på på nått vis(hur?)? eller t-shirt med skylt tejpad, eller sitter skylten på hojen?
läste nånstans att bara skylten som det står ÖVNINGSKÖR är laglig och den gamla med ÖVNINGSKÖRNING på ger böter...är det sant???
Hade man tagit bort konstiga formuleringar, gjorde för att sätta dit folk, dryga frågor om datumparkering och annat oviktigt så hade man kanske kunnat begära 100% rätt.. Inte annars. Även fast man inte kan svaret på en fråga så behöver man ju inte vara en dålig förare för det. Hur många kan ärligt säga att man behöver veta hur många meter ett sträck på "järnvägsskylten" är?
Skulle varit ett prov med sunt förnuft..
Det finns västar för övningskörning att köpa hos STR om man orkar vänta någon dag på att det kommer med posten.
http://www.str.se/Korkort/E-butik/Utrustn-fordon--forare/Post.aspx
Precis! Du kan bränna alla frågor om lämna företräde, stoppplikt, högerregel och ändå bli godkänd. Det är lite vrickat.. Det borde göras om på något smart sätt..Jag håller med om att många frågor på teoriproven kunde utgått och gett plats åt mer adekvata frågor som man har större daglig nytta av att kunna svaren på. Men det är trots allt så att om du inte känner till samtliga trafikregler får du inte framföra ett motorfordon i trafik i Sverige, då borde man åtmisntone känna till reglerna för att få ett körkort. Att man tillåter enstaka felsvar på t.ex. frågor om olycksstatistik ser jag inget fel med, men som teoriprovet är utformat idag kan du svara fel på om du ska stanna vid rött ljus eller vid ett stopptecken och fortfarande bli godkänd.
Precis! Du kan bränna alla frågor om lämna företräde, stoppplikt, högerregel och ändå bli godkänd. Det är lite vrickat.. Det borde göras om på något smart sätt..
Jag sitter här o läser i tråden och blir bara mer o mer nervös när jag hör dom som kuggat sin uppkörning och att dom inte fått körtider förräns i Juli. Jag har uppkörning nu i slutet av veckan som kommer. Har enbart övningskört med trafikskola. Hoppas verkligen allt går vägen eftersom pärlan bara står och väntar på mig i garaget
ska du köra upp ska du inte hänga här,man är ju tillräckligt nervös ändå,behöver inte bli mer av att höra folk som kuggar.
känner en kompis som blev kuggad i förra veckan på högfarten men som får en ny tid denna vecka som kommer.
trafikskolorna har platser så det finns chans att inte behöva vänta så länge.
jag oroar mig för den dagen jag ska köra upp..jag räknar med att få köra upp 2!gånger...hellre det än inbilla mig att jag fixar på direkten och så torskar jag...
usch...fasiken...kommer jag nånsin få A på lappen??????
Salander: tack igen för länken, en reflexväst är beställd så syns jag bra istället för dne söta reggskylten
njae, är det verkligen så? jag skrev upp för ett par veckor sen och då är det ju uppdelat i regler, trafik, etc, och man måste klara ett visst antal i varje, missar man allt i en hel kategori så klarar man sig inte.
å vad jag minns så var det många frågor om just det, så missar man alla de klarar man sig absolut inte, max 13 fel får man ha,
Det räcker ju med en fråga, t.ex. om man måste stanna vid en stopplikt. Svarar man fel på den och rätt på resten blir man godkänd, trots att man totalt missat en av de mest grundläggande reglerna. Inte bra.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|