Körkort 2009

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
när får jag nya körkortet?

Hur lång tid tog det innan ni fick det nya kk? ska man betala nått för det eller ingår "skapandet" av nya kk i uppkörningens 1500kr? läser att förnyelse av kk är 120kr men jag får för mig att jag läst att det ska ingå i uppkörningskostnaden...

jag tog bild och skrev under på vv direkt efter klarad uppkörning, tanten i kassan "trodde" att jag skulle få betala vid uthämtning av kk men hon var inte säker på det och det skulle ta 1 v att få det..men jag är otååålig då det gått 1,5 nu:D

Ska jag kanske ringa vv(Transportstyrelsen) på måndag om det????
 
Last edited:

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Hur lång tid tog det innan ni fick det nya kk? ska man betala nått för det eller ingår "skapandet" av nya kk i uppkörningens 1500kr?

jag tog bild och skrev under på vv direkt efter klarad uppkörning, tanten i kassan "trodde" att jag skulle få betala vid uthämtning av kk men hon var inte säker på det och det skulle ta 1 v att få det..men jag är otååålig då det gått 1,5 nu:D

Ska jag kanske ringa vv(Transportstyrelsen) på måndag om det????

Tog 3 arbetsdagar för mig.
Men är kanske semestertider nu, vet ej.

Tror jag betalade 200kr, fick hem en faktura.
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Tog 3 arbetsdagar för mig.
Men är kanske semestertider nu, vet ej.

Tror jag betalade 200kr, fick hem en faktura.

okej nån faktura har jag inte fått hem än, kanske det är dumma semestertidens fel:tungan

EDIT: hem har jag fått lappen som man ska klistra på ett foto på och skriva sin namnteckning på och skicka in, men jag har ju redan gjort det på plats den 7 juli...det sitter ingen faktura med den i all fall.:gnissla
 
Last edited:

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
okej nån faktura har jag inte fått hem än, kanske det är dumma semestertidens fel:tungan

EDIT: hem har jag fått lappen som man ska klistra på ett foto på och skriva sin namnteckning på och skicka in, men jag har ju redan gjort det på plats den 7 juli...det sitter ingen faktura med den i all fall.:gnissla

Fakturan kommer när körkortet är klart :) Sen kan det ta nån vecka extra nu i semestertider
 

lukas85

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Speed Triple -09
Det är genom skolan jag fått denna tid..... :yoparty
Ska köra idag så måste ta ett snack med dem..

Jag hade planerat att boka nån lektion hos Lovens körskola på Sandviken, sedan köra upp med deras hoj. Det fina med dem är att du har flygfältet precis bredvid körskolan, så när du ska köra upp behöver du inte någon som hjälper dig med att flytta hojen till vägverket osv.
Nu blev det uppkörning i Uppsala för mig, men som sagt jag rekomenderar Lovens körskola, sedan är ju Sandviken en plutt liten stad att köra runt i ;)
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Ringde till Transsportstyrelsens kundtjänst idag om mitt kk, tur det, för tanten på vv som gjord iordning mitt kk med foto och underskrift på datorn på plats i örebro hade lagt det fel i datorn, så det hade inte börjat göras. men nu fixa tjejen i kundtjäsnt det så om några dagar bör jag få hämta ut mitt nya kk och det kommer en faktura på det hem till mig. :)
 

Rememberence

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Ort
Trosa
Hoj
Ingen just nu
Hej!
Nu är det dags även för mig att ordna med körkort.
Jag undrar om man måste göra teoriprovet och förarprovet på samma dag, eller hur många dagar får det gå mellan dom?

Tänkte att någon kanske har koll.
 

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 Duke, BMW K100, Triump Speed Triple, BMW K75, HD 48
Äntligen klarade jag mitt kk idag i Halmstad, det var tuffare än jag trodde (var bara jag som klarade det). Vet inte om jag känner för att köra så mycket nu, har ju kört som fan de senaste dagarna.
Nu ska jag iväg på en välförtjänt semester... Lycka till ni andra!

Det är i halmstad jag också kör upp, vem fick du som uppkörningsnisse?

Har en fråga för övrigt till er andra. Uppkörningen via vägverket kostar 1500kr, sen så ska man betala runt omkring 1200kr för att låna MC av trafikskolan, är det verkligen så mycket billigare än att hyra mc som privatist av körskola?
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Hej!
Nu är det dags även för mig att ordna med körkort.
Jag undrar om man måste göra teoriprovet och förarprovet på samma dag, eller hur många dagar får det gå mellan dom?

Tänkte att någon kanske har koll.

du kan göra teoriprovet och så har du ett år på dig att köra upp, så skriver du idag så har du till samma datum på dig nästa år att köra upp ifall du missar iår:p
 

Rememberence

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Ort
Trosa
Hoj
Ingen just nu
du kan göra teoriprovet och så har du ett år på dig att köra upp, så skriver du idag så har du till samma datum på dig nästa år att köra upp ifall du missar iår:p

Exakt, jag var precis nere på körskolan och pratade med en utav lärarna. Dock ser det ut som att jag väntar till nästa sommar med att ta kortet, då får jag köra A obeg. istället :)

Hur pass mycket behöver man köra privat för att klara sig på ett vettigt antal körlektioner med körskolan?
Jag har kanske ingen möjlighet att köra privat.
 
Last edited:

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha R1
Hej har skickat in en ansökan som handledare så polarn kan övningsköra med mig har gått ca 2veckor nu har inte fått svar än från länsstyrelsen, någon som vet ungefär hur lång tid det ska ta?
 

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XT660R
Hej har skickat in en ansökan som handledare så polarn kan övningsköra med mig har gått ca 2veckor nu har inte fått svar än från länsstyrelsen, någon som vet ungefär hur lång tid det ska ta?

Det tog 4 veckor för mig att få mitt bevis.
Hela juni satt jag och väntade.
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Hej har skickat in en ansökan som handledare så polarn kan övningsköra med mig har gått ca 2veckor nu har inte fått svar än från länsstyrelsen, någon som vet ungefär hur lång tid det ska ta?

har du betalat för du måste batala in först INNAN de tar tag i ditt ärende.
 

vince

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
VFR800
lappen fixad idag i gbg :D
nu skall man bara hitta någon billig häftig hoj som inte kostar en förmögenhet att försäkra :gnissla:gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top